تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798264669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی روستاییان/آموزش‌های مهارتی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی روستاییان/آموزش‌های مهارتی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان‌ها > لرستان - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در دستور کار قرار داده است.


به گزارش خبرآنلاین به نقل از موج ، کوروش پرند در حاشيه در حاشيه افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاه دانش بنيان گياهان دارويي خرم‌آباد، صبح امروز در جمع رخبرنگاران، افزود: يکي از برنامه هاي وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعي ايجاد بنگاه هاي کوچک، متوسط و اشتغال هاي خرد و خانگي است.
وي ادامه داد: وزير کار تعاون و رفاه اجتماعي اعلام کرده که در سال 94 و سال هاي بعد از آن بايد اشتغال هاي بزرگ از طريق بنگاه هاي کوچک اتفاق بيفتد ودر اين راستا مقام معظم رهبري نيز از SME هاي دانش بنيان حمايت کرده است.
رئيس سازمان فني حرفه‌اي کشور عنوان کرد: بر اساس سياست اقتصاد مقاومتي، سازمان فني و حرفه‌اي از چهار سال گذشته بحث توليد، بازاريابي و فروش را جهت راهکار توسعه اشتغال هاي خانگي و خرد در دستور کار قرار داده است.
وي با بيان اين که سعي شده مراحل قبل و بعد از توليد به صورت يک زنجيره ديده شود، تصريح کرد: مراحل قبل از توليد شامل آموزش، طراحي وتسهيلات است و مراحل بعد از توليد به بازاريابي، بازارسازي و برندسازي اختصاص دارد.
پرند خاطرنشان کرد: بايد روند کار به اين شکل باشد که عامل چهارمي که مي تواند با يک پشتيبان، سرمايه گذار، خير و يا کارآفرين باشد تمام مراحل توليد را پوشش دهد.
وي بيان کرد: امروز صندوق کارآفريني اميد با ارائه تسهيلاتي با نرخ چهار درصد در اختيار کارآفرينان و فني حرفه اي قرار دارد و در بخش استاندارد هاي آموزشي، جا و مکان و مشاوره هاي شغلي حمايت هايي را از توليد کنندگان داشته است.
رئيس سازمان فني حرفه‌اي کشور گفت: سازمان آموزش فني و حرفه اي متولي بخش اشتغال نيست، بلکه مهم تري وظيفه سازمان مدل سازي و طراحي سيستم است که سازمان هاي ديگري در استان بايد اين مدل هايي که از طرف سازمان آموزش فني و حرفه اي ارائه مي شود را تکثير و از آن استفاده کند.
وي افزود: با توجه به پتانسيل استان لرستان در حوزه گردشگري، گياهان دارويي، کشاورزي و دامپروري اميد است که قدم هاي مثبتي در راستاي بهره گيري از اين ظرفيت ها برداشته شود.
پرند عنوان کرد: سازمان فني و حرفه اي به ارائه تسهيلات نمي پردازد، بلکه افراد را به بانک ها و صندوق هاي آفريني اميد معرفي مي کند و برآورد مي شود با راه اندازي اين دو کارگاه در خرم‌آباد در مرحله اول مي توان هزار شغل ايجاد کرد.
وي تصريح کرد: مهم‌ترين برنامه سازمان فني و حرفه‌اي در سال 94، توانمندسازي و ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به روستاييان و مناطق محروم با تأکيد بر اشتغال پايدار است.
رئيس سازمان فني حرفه‌اي کشور ادامه داد: در حال حاضر هشت استان براي طرح توانمندسازي روستاييان در نظر گرفته شده است که در اين سفر ميزان توانايي استان براي همراهي با اين طرح سنجيده مي‌شود و اگر مسوولان استان تمايل و همکاري داشته باشند، لرستان را به‌عنوان يکي از استان‌هاي ويژه براي اجراي اين طرح مدنظر قرار مي‌دهيم.
وي عنوان کرد: دومين برنامه مهم سازمان فني و حرفه‌اي بحث ارائه آموزش‌هاي مهارتي به فارغ‌التحصيلان و توانمندسازي آن‌ها با تأکيد بر اشتغال پايدار است.
پرند تصريح کرد: در کارگاه‌هايي که امروز در استان لرستان افتتاح شد، تعداد قابل‌ توجهي از کارکنان آن‌ها افراد تحصيل کرده بودند که سازمان فني و حرفه‌اي در راستاي حمايت از فارغ‌التحصيلان و دانشجويان آموزش‌هايي را در قالب کارورزي، کارآموزي، نحوه توليد، بازاريابي را ارائه مي‌دهد و بر اهميت توجه به شرکت‌هاي دانش‌بنيان تأکيد مي‌کند.
وي خاطرنشان کرد: سومين طرح مهمي که امسال در دستور کار سازمان فني و حرفه‌اي قرار دارد، استفاده از آموزش‌هاي مجازي و شبيه‌سازي براي اقشار مختلف جامعه است.
رئيس سازمان فني و حرفه‌اي کشور بيان کرد: در کشور شش هزار استاندارد آموزشي، آموزش داده مي‌شود و حدود 2 ميليون نفر نيز آموزش‌هاي فني حرفه‌اي را در مينه‌هاي صنعت، خدمات و کشاورزي فرا مي‌گيرند.
وي گفت: با بيان اين که 700 مرکز فني و حرفه‌اي در کشور فعاليت دارند، گفت: بسياري از مراکز فني و حرفه‌اي کشور، به‌واسطه انرژي خورشيدي برق خود را تأمين مي‌کنند و از اين نظر امسال موفق به 4.5 ميليارد صرفه‌جويي در مصرف برق شده‌اند.
پرند افزود: يکي از برنامه هاي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي ايجاد بنگاه‌هاي کوچک و متوسط و اشتغال‌هاي خرد و خانگي است.
وي خاطرنشان کرد: وزير کار تعاون و رفاه اجتماعي اعلام کرده که در سال 94 و سال‌هاي بعد از آن بايد اشتغال‌هاي بزرگ از طريق بنگاه‌هاي کوچک اتفاق بيفتد و در اين راستا مقام معظم رهبري نيز ازSMEهاي دانش بنيان حمايت کرده است.
پرند تصريح کرد: بر اساس سياست اقتصاد مقاومتي، سازمان فني و حرفه‌اي از چهار سال گذشته بحث توليد، بازاريابي و فروش را براي اشتغال‌هاي خانگي و خرد در دستور کار قرار داده است.
رئيس سازمان فني و حرفه‌اي کشور با بيان اين که سعي شده مراحل قبل و بعد از توليد به صورت يک زنجيره ديده شود، تصريح کرد: مراحل قبل از توليد شامل طراحي، تسهيلات و آموزش است و مراحل بعد از توليد به بازاريابي، بازارسازي و برندسازي اختصاص دارد.
وي با بيان اين که بايد روند کار به اين شکل باشد که يک پشتيبان، سرمايه گذار، خير و يا کارآفرين تمام مراحل توليد را پوشش دهد، گفت: اميد است که بتوانيم از طريق اين مدل که در واقع توجه به مرحله توليد تا بازاريابي محصول است، تعداد قابل توجهي شغل در کشور ايجاد کنيم.
پرند بيان کرد: امروز صندوق کارآفريني اميد با ارائه تسهيلاتي با نرخ چهار درصد در اختيار کارآفرينان و فني حرفه اي قرار دارد و در بخش استاندارد هاي آموزشي، جا و مکان و مشاوره هاي شغلي حمايت‌هايي را از توليد کنندگان داشته است.
وي عنوان کرد: سازمان آموزش فني و حرفه اي متولي بخش اشتغال نيست، بلکه مهم ترين وظيفه سازمان، مدل سازي و طراحي سيستمم است و سازمان‌هاي ديگري در استان بايد مدل هايي‌که از طرف سازمان آموزش فني و حرفه اي ارائه مي شود را تکثير کرده و از آن استفاده کند.
رئيس سازمان فني حرفه‌اي کشور خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسيل استان لرستان در حوزه گردشگري، گياهان دارويي، کشاورزي و دامپروري و اميد است که قدم هاي مثبتي در راستاي بهره‌گيري از اين ظرفيت ها برداشته شود.
وي بيان کرد: سازمان فني و حرفه اي به ارائه تسهيلات نمي‌پردازد، بلکه افراد را به بانک ها و صندوق هاي آفريني اميد معرفي مي کند؛ برآورد مي شود با راه اندازي اين دو کارگاه خرم‌آباد، در مرحله اول مي توان هزار شغل ايجاد کرد  ۴۶۴۶



چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 16:11:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن