تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820787638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکایت مرد عشایر با خرس قهوه ای پاسارگاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حکایت مرد عشایر با خرس قهوه ای پاسارگاد خبرگزاری پانا: یک مرد عشایر به رغم داشتن تفنگ از خرس قهوه ای حمایت نمود و بدون تعرض و رها کردن گلوله اجازه داد خرس پس از خوردن آب از آبشخور گوسفندان و خوردن لاشه گوسفندان به سمت زیستگاه خود بازگردد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد ساعت 09:24

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، روح الله شهوند جوان عشایری که هفته پیش پس از حمله خرس قهوه ای پاسارگاد و کشتن 4 عدد گوسفند و تخریب آغل آنها با توجه به داشتن تفنگ از خرس قهوه ای حمایت نمود و بدون تعرض و رها کردن گلوله اجازه داد خرس پس از خوردن آب از آبشخور گوسفندان و خوردن لاشه گوسفندان به سمت زیستگاه خود بازگردد.
شهوند در این باره می گوید:نصف شب گذشته بود که صدای درختها و پلاستیک هایی که به دور فنس محل نگهداری پیچیده بودم،بلند شد سریعا به طرف محل نگهداری گوسفندان رفتم و یک قلاده خرس مشاهده کردم که فنس را با قدرت خود صاف کرده و تعداد چند گوسفند را زخمی و یک راس گوسفند نیز به دهان گرفته در حال بردن آن است که بلافاصله پس از روشن کردن نور آن را بر زمین گذاشت و سریعا فرار کرد.
این عشایر مهربان می گوید:بنده اسلحه هم به دست داشتم ولی انصافا دلم نیامد که به سوی خرس شلیک کنم و فقط تلاش کردم با صدا و نور خرس را فراری بدهم.
وی ادامه می دهد:عشایر ما سالهاست در منطقه چاه بید زندگی می کنند وهر ساله چندین قلاده خرس در این منطقه می بینند ولی هیچ وقت خرس ها به گوسفندان ما حمله نمی کردند و اینکه چرا امسال این اتفاق پیش افتاده است مطمئنا دلیلش تشنگی و گرسنگی خرس های بیچاره می باشد.
مهندس کشاورز رئیس اداره محیط زیست پاسارگاد در مراسمی با همکاری فرمانداری پاسارگاد وتشکل کمینوش پاسارگاد در چادر این عشایر حضور یافته و ضمن اهدای لوح تقدیر به ایشان وی را به عنوان محیط بان افتخاری محیط زیست معرفی نمودند.
شایان ذکر است منطقه گردنه خرسی و چاه بید از زیستگاه های اصلی خرس قهوه ای استان فارس می باشد و حدود 40 قلاده خرس در این منطقه وجود دارد و در سالهای اخیر و با توجه به خشکسالی و اتش سوزی ها به شدت این خرس ها در خطر می باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن