تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820294775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاده جایگزین سد کارون 4 با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: جاده جایگزین سد کارون 4 با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری جااده جایگزین و پل سد کارون 4 افتتاح شد

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم بهره برداری از جاده جایگزین سد کارون 4 اظهار داشت: پروژه سد کارون 4 از سال 80 آغاز شد و تا قبل از آبگیری این سد، جاده اصلی شهرکرد به خوزستان از محور اردل از مسیر این سد عبور می کرد. قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: این جاده به طول 164 کیلومتر مسیر تردد از شهرکرد به ایذه را فراهم می کند.

به گفته وی، این جاده نسبت به مسیر شهرکرد - لردگان - خوزستان 50 کیلومتر کوتاه تر می باشد و باعث کاهش بار ترافیکی مسیر لردگان به خوزستان که از محورهای حادثه خیز استان است، می شود.

سلیمانی دشتکی افزود: بازگشایی این محور ارتباطی نقش مهمی در بهبود ارتباط زمینی مناطق مرکزی کشور به استانهای خوزستان دارد.

استاندار چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: پل کارون 4 نیز برزگترین پل زیرقوسی و معلق خاورمیانه است .

سلیمانی دشتکی ادامه داد: سازه این پل سه هزار و 875 تن وزن دارد و بر روی دریاچه سد کارون 4 احداث شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل برخورداری از طول عرشه 378 متری، طول دهانه300 متری و ارتفاع 62 متری از سطح دریاچه سد، این پل عنوان بزرگترین پل زیر قوسی کشور را از آن خود کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: بهره برداری از این پل قوسی و جاده های اطراف آن کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی تردد درمحور بروجن - لردگان به خوزستان و بهبود تردد از شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و شهرکرد به سمت خوزستان را به دنبال دارد.

قاسم قاسمی با تشریح مشخصات فنی این پروژه گفت: در این مسیر که باند کندرو نیز در برخی محدوده های آن احداث شده، اصلاح نقاط حادثه خیز صورت گرفته است.

قاسمی ادامه داد: برای اجرای طرح جاده جایگزین سد کارون 4، وزارت نیرو حدود یکهزار میلیارد ریال و اداره کل راه و شهرسازی نیز 70 میلیارد ریال هزینه کرده اند.

وی تصریح کرد: جاده اطراف پل قوسی به عنوان فرعی شریان درجه یک محسوب می شود و ضرورت دارد که از لحاظ فنی تکمیل و به جاده اصلی تبدیل شود.

قاسمی گفت: با افتتاح جاده جایگزین سد کارون 4، 30 درصد ترافیک جاده شهرکرد - بروجن - لردگان کاهش می یابد.

این پل در فاصله 180 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در مسیر استان خوزستان قرار دارد.

معاون اول رییس جمهوری پس از افتتاح جاده های جایگزین سد کارون 4، برای بازدید از یک شرکت تولید کاشی عازم شهرستان بروجن شد.



سه شنبه 26 خرداد 1394 - 10:01:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن