تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820566919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرآنچه از نحوه استفاده از پارکومتر هوشمند اردبیل باید بدانیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


هرآنچه از نحوه استفاده از پارکومتر هوشمند اردبیل باید بدانیم استان‌ها > اردبیل - معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل با تشریح جزئیات روش استفاده از پارکومتر هوشمند نصب شده در معابر مرکزی شهر اردبیل، این سیستم را سیستمی به روز، روان و کارآمد در عرصه ترافیک خواند.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل با تشریح جزئیات روش استفاده از پارکومتر هوشمند نصب شده در معابر مرکزی شهر اردبیل، این سیستم را سیستمی به روز، روان و کارآمد در عرصه ترافیک خواند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قدرت سیفی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به طرح سوالاتی از سوی شهروندان پیرامون چگونگی استفاده از پارکومتر هوشمند اردبیل، اظهار کرد: این سیستم در حال حاضر با دارا بودن 64 دستگاه پارکومتر در سطح شهر به طور رسمی در حال بهره برداری می باشد.

سیفی برخی تغییرات جزئی ایجاد شده نسبت به اطلاع رسانی های قبلی در خصوص نحوه کار با سیستم پارکومتر هوشمند اردبیل را یادآوری کرد و افزود: 64 دستگاه پارکومتر هم اکنون حدود 500 جای پارک را در سطح شهر پوشش می دهد که پس از چند ماه کار آزمایشی پس از 22 بهمن امسال به صورت رسمی راه اندازی شد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل، پلیس راهور و شرکت مشارکت کننده در ارتباط با معرفی سیستم پارکومتر هوشمند به شهروندان از رسانه های مختلف در این مدت را خاطرنشان کرد و افزود: مصاحبه با رادیو پیام، پخش تیزرهای تلویزیونی، درج آگهی های اطلاع رسانی در محدوده تحت پوشش پارکومتر هوشمند و ارسال بیش از 50 هزار پیامک به تلفن همراه شهروندان از جمله این فعالیت ها بود.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل تصریح کرد: نحوه استفاده از سیستم پارکومتر بسیار ساده بوده و به طور خلاصه بر روی دستگاه های موجود در جایگاه های پارک درج شده است که برای آشنایی بیشتر شهروندان عزیز یک سری برنامه های آموزشی تصویری نیز تهیه شده و به زودی از شبکه استانی پخش خواهد شد.

سیفی محدوده سیستم پارکومتر هوشمند را خیابان های مرکزی شهر عنوان کرد و افزود: مسیرهای واقع در حدفاصل ایستگاه سرعین تا میدان شریعتی، شریعتی تا چهارراه امام، چهارراه امام تا چهارراه ورزش، چهارراه امام به طرف عالی قاپو، چهارراه امام به طرف بازار، بارار به طرف عالی قاپو و همچنین بازار به طرف پیرعبدالملک از جمله معابری هستند که 64 دستگاه سیستم پارکومتر هوشمند اردبیل در آن فعال می باشد.

وی با بیان اینکه شهروندان عزیز جهت تهیه و یا شارژ کارت های سیستم پارکومتر هوشمند یا همان "اردبیل کارت"، می توانند به بیش از 19 محل انتخاب شده در محدوده یاد شده در سطح شهر مراجعه کنند، اضافه کرد: کارت مربوطه به قیمت 5 هزار تومان شامل 2 هزار تومان هزینه اولیه و 3 هزار تومان شارژ آماده فروش برای شهروندان عزیز می باشد.

این مسوول امکان شارژ کارت های سیستم پارکومتر در دستگاه های این سیستم و یا توسط باجه های مستقر در سطح شهر را یادآوری کرد و افزود: علاوه بر اقدامات انجام گرفته در خصوص اطلاع رسانی از نحوه استفاده از دستگاه های سیستم پارکومتر هوشمند، شهروندان عزیز در صورت نیاز می توانند از طریق تماس با شماره تلفن ارتباطی 137 شهرداری راهنمایی های مورد نیا در رابطه با نحوه استفاده از این سیستم را دریافت کنند.

مراحل استفاده از سیستم پارکومتر هوشمند از شارژ تا ترک محل پارک

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل در ادامه این گفت و گو در ارتباط با جزئیات مراحل استفاده از سیستم پارکومتر هوشند، اظهار کرد: دارنده خودرو پس از انتخاب محل پارک حاشیه ای با توجه به شماره مندرج بر روی آسفالت خیابان و دستگاه مربوطه با قرار دادن کارت بر روی محل مشخص در پنل دستگاه پارکومتر می تواند طبق راهنمایی های موجود بر روی دستگاه ها نسبت به شارژ پارکومتر به میزان ساعت مورد نیاز اقدام کند.

این مسوول در این رابطه خاطرنشان کرد: هر دستگاه پارکومتر هوشمند دارای 8 جایگاه پارک حاشیه ای می باشد که از شماره 1 تا 8 در دو سمت دستگاه و بر روی آسفالت علامت گذاری شده است.

سیفی توجه به سمت نشان داده شده در فلش درج شده بر روی آسفالت جایگاه را برای انتخاب دستگاه مورد نظر اولین اقدام دارنده خودرو بیان کرد و گفت: پس از درج شماره جایگاه با قرار دادن کارت بر روی پنل دستگاه پارکومتر، شهروند با توجه به اطلاعات درج شده بر روی پنل می تواند به شارژ مدت زمان مورد نیاز جهت توقف خودرو در آن محل اقدام کند که چراغ چشمک زن سبز رنگ نشانه شارژ موفق جایگاه پارک خواهد بود.

سیفی رایگان بودن نیم ساعت اولیه استفاده از پارکومتر و هزینه 500 تومان به ازای ساعت اول و 600 تومان به ازای ساعت های بعدی را خاطرنشان و تصریح کرد: شهروندان عزیز باید در انتخاب زمان مورد نیاز از حداقل نیم ساعت تا حداکثر 4 ساعت جهت توقف در محدوده این سیستم دقت لازم را داشته باشند تا با اتمام ناخواسته زمان و قرمز شدن چراغ چشمک زن محل پارک خودرو با جریمه مواجه نشوند.

وی با اشاره به حضور پارک بان ها با یونیفرم مخصوص در محدوده سیستم پارکومتر هوشمند، متذکر شد: دارندگان خودروها در صورت برخورد با هرگونه مشکل در رابطه با نحوه استفاده از پارکومتر می توانند از راهنمایی های پارکبان ها نیز استفاده کنند.

این مسوول تغییر نحوه شارژ پارکومتر بر اساس ساعت مورد استفاده نسبت به نحوه اعلام شده قبلی را یادآوری کرد و افزود: شهروندان عزیز بایستی دقت داشته باشند که زمان اولیه مورد استفاده از نیم ساعت تا حداکثر 4 ساعت در هنگام شارژ دستگاه را طبق مراحل ساده یاد شده لحاظ کنند.

سیفی ابراز کرد: شرکت پیمانکار بخش خصوصی با بانک شهر در ارتباط با تولید و توزیع کارت اعتباری "اردبیل کارت" مورد استفاده در سیستم پارکومتر؛ قرارداد منعقد کرده است و برای اولین بار در بین شهرهای ایران این امکان در اردبیل فراهم شده است که با داشتن این کارت می توان از عملیات بانکی در دستگاه های خودپرداز بانک ها نیز استفده کرد.

وی در همین رابطه؛ شارژ موجود در "اردبیل کارت" را بر خلاف شارژ مجازی کارت های مشابه موجود در سایر شهرها، پول واقعی و متصل به خزانه داری بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: بنابراین کلیه تراکنش های انجام گرفته در سیستم پارکومتر هوشمند اردبیل به طور مستقیم دارای کد و پایه در بانک می باشد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل همچنین از برنامه ریزی این معاونت جهت مجهز کردن تاکسی های اردبیل به سیستم "اردبیل کارت" خبر داد و افزود: تجهیز پارکینگ های طبقاتی واقع در سطح شهر، دستگاه های بازی مجموعه شورابیل و عوارض نوسازی شهرداری به سیستم "اردبیل کارت" از دیگر برنامه های پیش روی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل می باشد.

سیفی امکان تبدیل "اردبیل کارت" در آینده نزدیک به کارت بانکی شخصی افراد را دور از انتظار ندانست و تأکید کرد: "اردبیل کارت" فعلی مورد استفاده؛ اصطلاحا از نوع کارت های City way و با عملکرد آفلاین می باشد که امکان تبدیل به کارت City pay با تراکنش آنلاین نیز با افتتاح حساب در بانک شهر مقدور خواهد بود تا شهروندان علاوه بر استفاده از این کارت در خدمات یاد شده بتوانند از آن به عنوان کارت بانکی نیز در ATM استفاده کنند.

وی در پایان این گفت و گو تأکید کرد: علاوه بر نقش مستقیم استفاده از سیستم پارکومتر هوشمند اردبیل در نظم دهی به مقوله پارک حاشیه ای، مواردی همچون مدیریت زمان توسط شهروندانی که با خودرو به محدوده مرکزی شهر سفر می کنند و همچنین ایجاد زمینه جهت محدود کردن استفاده از خودروهای شخصی به منظور کاهش بار ترافیکی مرکز شهر از دیگر اهداف راه اندازی این سیستم می باشد.



دوشنبه 25 خرداد 1394 - 16:13:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن