تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804082799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در سوریه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در سوریه
کد خبر: ۵۰۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ - 15 June 2015


رژیم صهیونیستی سعی دارد از جنجال ایجاد شده در مورد جنایت گروه تروریستی النصره بر ضد دروزی های سوریه نهایت استفاده را در جهت منافع محور مداخله جوی صهیونیستی غربی در سوریه ببرد.


به گزارش «تابناک»، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اسرائیل به دنبال ایجاد منطقه ویژه در اراضی سوریه نزدیک مرزها است تا آوارگان دروزی به آنجا پناه ببرند.


این طرح شبیه طرحی است که ترکیه از مدت‌ ها پیش به دنبال ایجاد آن در منطقه مرزی خود با سوریه است، به نظر می‌ رسد رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از جنایات تروریست ‌های النصره بر ضد دروزی‌های سوریه، سعی در تأثیرگذاری بر روند جبهه سوریه و تغییر معادلات به نفع محور مداخله‌ جوی صهیونیستی- غربی دارد.


عناصر گروه تکفیری جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه، پنجشنبه گذشته بیش از 40 نفر از دروزیان ساکن روستای «لوزه» از توابع استان ادلب در شمال غرب سوریه را سر بریدند. درگیری زمانی آغاز شد که عناصری از النصره به سرکردگی «التونسی» قصد داشتند برخی از منازل ساکنان این روستا را مصادره کنند که با مقاومت اهالی مواجه شدند.


التونسی علاوه بر تخلیه منازل، از جوانان 16 تا 30 سال خواست که به اردوگاه‌های النصره بپیوندند، آموزش ببینند و همه سلاح‌های خود را به این گروهک تحویل دهند. اهالی نیز درخواست این تروریست را رد کردند و التونسی نیز فورا دو نفر از آنها را به اتهام کفر کشت.


التونسی همچنین قصد داشت یک شخص مُسن را بکشد که ساکنان ممانعت کردند. سپس یکی از جوانان نیز با تیراندازی به سوی تروریست‌ها 3 نفر از آنها را به هلاکت رساند. پس از اینکه التونسی نتوانست این روستا را به دست گیرد، با شمار زیادی از عناصر خود 40 نفر از ساکنان این روستا را کشت. پیشتر شمار دروزی‌های ساکن این منطقه به 30 هزار نفر می ‌رسید که اکنون بیش از 5 هزار نفر از آنها باقی نمانده ‌اند.


رژیم صهیونیستی در تلاش برای بهره‌برداری تبلیغاتی از این حادثه پس از خودداری از مداخله مستقیم در آنچه کمک به دروزی های سوریه می خواند، از آمریکا خواست به آنها کمک کند.
روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز در مقاله ای به قلم عاموس هارئیل نوشت اسرائیل از آمریکا خواسته است کمک های خود را به دروزی های سوریه که هدف حملات شورشیان سنی در منطقه جبل العرب در جنوب سوریه قرار دارند افزایش دهد.


از هفتصد هزار دروزی در سوریه، حدود 450 هزار نفر آنها در منطقه جبل العرب زندگی می کنند. این دروزی ها نگران حملات شورشیان سنی از دو جهت هستند، جبهه جنوبی از سمت غرب که شامل گروه های شورشی از جمله تندروهای جبهه النصره است و داعش از سمت شرق.
در پی قتل عام ایزدی ها در عراق و کردها در عراق و سوریه به دست نیروهای داعش، بیشتر نگرانی های دروزی های جبل العرب از داعش است.




تسنیم












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن