تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819849364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه خبر استانداردسازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۴۴ب.ظ)
مشاور رئيس سازمان ملي استاندارد: حوزه خبر استانداردسازي مي‌شود موج - خرم آباد- مشاور رئيس سازمان ملي استاندارد گفت: استاندارد سازي خبر و تجهيزات خبر امسال در دستور کار سازمان ملي استاندارد قرار مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، مسعودي عصر روز گذشته (شنبه) در نشست خبري با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات صنعت، معدن و تجارت لرستان برگزار شد، افزود: در شرايط فعلي، پس از بحث هسته‌اي، استاندارد مهم‌ترين مسئله کشور است.
وي با بيان اينکه بحث استانداردسازي انرژي هسته‌اي را در دستور کار داريم، ادامه داد: يک تکنولوژي را بدون استاندارد هيچ‌گاه نمي‌توان به دنيا صادر کرد.
مشاور رئيس سازمان ملي استاندارد با بيان اينکه ارتباط تنگاتنگي بين سازمان استاندارد و حقوق مصرف کنندگان وجود دارد، تصريح کرد: استاندارد مجموعه مقرراتي است که براي يک محصول در نظر گرفته مي‌شود و همگان ملزم به رعايت آن‌هستند که هدف، حفظ سلامت و امنيت در غذا، کالا و خدماتي است که به مردم ارائه مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: بيشترين صادرات ايران به کشور عراق است که استان لرستان پشتوانه اين صادرات محسوب مي‌شود کمااينکه امروز مواد لبني، لوازم ساختماني و سيمان لرستان در کشورهاي همسايه به مصرف مي‌رسد.
مسعودي با بيان اينکه استاندارد جايگاه ويژه‌اي در کشورهاي پيشرفته دارد، تصريح کرد: رعايت استاندارد در جامعه، سبب موفقيت در توسعه و پيشرفت مي‌شود و عدم رعايت آن کاهش کيفيت و ايجاد مشکلاتي در امنيت و سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.
وي بيان کرد: استانداردسازي خبر و تجهيزات خبر و نظارت بر روند توليد محصولات سالم در کشاورزي در قالب طرح «ازمزرعه تا سفره» از ديگر برنامه‌هايي است که در دستور کار سازمان ملي استاندارد قرار گرفته است.
مشاور رئيس سازمان ملي استاندارد با بيان اينکه بايد سعي شود از استانداردهاي اجباري به‌سمت استانداردهاي تشويقي حرکت کنيم، گفت: سياست کلي سازمان ملي استاندارد اين است که خودنظارتي را بين توليدکنندگان رواج دهد تا توليد کنندگان خود به رعايت اصول استاندارد بپردازند از طرفي لازم است که مردم با مفهوم استاندارد آشنا باشند که اين مهم به عنوان يک مطالبه عمومي در ميان مردم تبديل شود.
وي افزود: در شرايط کنوني بهترين رويکرد اين است که به توليد محصولات بادوام و داراي کيفيت بپردازيم که قابليت رقابت در بازارهاي جهاني را داشته باشند و اگر مذاکرات هسته‌اي به توافق برسد قطعاً ضرورت استاندارد سازي توليدات کشور براي افزايش صادرات دوچندان خواهد شد.
مسعودي عنوان کرد: رسانه‌ها بايد همکاري کنند که ايران بتواند از لحاظ کيفيت کالاهاي توليدي در منطقه حرف اول را بزند، امروز مهندسان و کارشناسان ما شبانه‌روز در تلاش هستند که به راه‌هاي بهتري براي ارزيابي کيفيت محصولات دست پيدا کنند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني‌بر «آيا کمبود نيرو در سازمان ملي استاندارد وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد معمولاً به‌دنبال افزايش نيروها در داخل سازمان و استخدام نيروهاي پشت ميزي نيست بلکه درصدد ايجاد اشتغال در خارج از ساختمان است.
مشاور رئيس سازمان ملي استاندارد افزود: در حال حاضر 100 هزار نفر از نيروها و همکاران سازمان ملي استاندارد در آزمايشگاه‌هاي تأييد صلاحيت شده فعاليت دارند و در آينده هم افرادي به اين مجموعه اضافه مي‌شوند.
وي با بيان اينکه از انتقاد رسانه‌ها به‌عنوان زبان گوياي مردم استقبال مي‌کنيم، عنوان کرد: بنا شده که در بحث تبليغات و فرهنگ‌سازي، يک درصد بودجه سازمان ملي استاندارد به صداو سيما اختصاص يابد در حاليکه حتي يک دهم درصد هم براي مطبوعات لحاظ نشده در حاليکه اين روند صحيح نيست و مطبوعات پايه خبري صداوسيما هستند و تأثيرگذاري بيشتري به‌ويزه در ميان قشر نخبه جامعه دارند که اميد است در اين مهم تجديدنظر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن