تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819259445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

« گزاره‌برگ» ملي را به قانون تبديل كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: « گزاره‌برگ» ملي را به قانون تبديل كنيد
گزاره‌برگ ايراني يا همان اصول شش‌گانه گزاره‌برگ ملي چند صباحي است به مطالبه عمومي ملت ايران تبديل شده، اقشار مختلف كشور از خانواده شهدا و هنرمندان گرفته تا اصناف مختلف و منتخبان ملت در مجلس شوراي اسلامي آن را امضا كرده‌اند و از آن حمايت و همه دلسوزان و وفاداران به انقلاب اسلامي بر رعايت و التزام به آن از سوي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي تأكيد كرده‌اند.


گزاره‌برگ ايراني يا همان اصول شش‌گانه گزاره‌برگ ملي چند صباحي است به مطالبه عمومي ملت ايران تبديل شده، اقشار مختلف كشور از خانواده شهدا و هنرمندان گرفته تا اصناف مختلف و منتخبان ملت در مجلس شوراي اسلامي آن را امضا كرده‌اند و از آن حمايت و همه دلسوزان و وفاداران به انقلاب اسلامي بر رعايت و التزام به آن از سوي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي تأكيد كرده‌اند.
«گزاره‌برگ ملي» يك متن مردمي است كه در آن ويژگي‌هاي يك توافق خوب بيان شده است. در بخشي از اين متن مردمي با اشاره به شرط امضاي يك توافق خوب آمده است: ما ملت ايران با تأسي به رهبر حكيم خود و با تأكيد بر مواضع صريح ديگر مقامات عالي كشور، با انتشار اين گزاره‌برگ ملي، شرط هرگونه توافق هسته‌اي را رعايت اصول زير مي‌دانيم:
اصل يك: تمام تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران بايد يكجا و همزمان با امضاي توافقنامه كاملاً لغو (نه تعليق) شود.
اصل دوم: دستاوردهاي هسته‌اي در حد نيازهاي واقعي كشور بايد حفظ و تقويت شود.
اصل سوم: هيچ مانعي براي استمرار تحقيقات و پيشرفت‌هاي علمي و فني در امور هسته‌اي و هيچ محدوديتي براي دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.
اصل چهارم: هيچ نظارتي فراتر از مقررات و عرف بين‌المللي اعمال نشود.
اصل پنجم: هيچ گونه نظارت و اعمال محدوديت بر نيروهاي مسلح و مراكز نظامي و امنيتي پذيرفته نيست.
اصل ششم: توافق هسته‌اي بايد بازگشت پذير باشد و در صورت نقض عهد دشمن، ما هم بتوانيم به شرايط قبل از توافق برگرديم.
روز گذشته هم براي چندمين روز متوالي بسياري از شخصيت‌هاي سياسي و تشكل‌هاي دانشجويي نسبت به ضرورت توجه به اين اصول شش گانه تأكيد و تصريح كردند كه اين گزاره‌برگ ملي بايد به عنوان قانون در مجلس قانون‌گذاري كشور به تصويب برسد.
    «گزاره‌برگ ملي» تأكيدي بر رعايت خطوط قرمز است
علاءالدين بروجردي در حاشيه برگزاري همايش پيشكسوتان جهاد و شهادت در گفت‌و‌گو با فارس با بيان اينكه مجلس نسبت به روند مذاكرات هسته‌اي و نتايج آن حساس است، اظهار كرد: طرحي در خصوص مسئله هسته‌اي در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي مصوب شده است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، گزاره‌برگ ملي را نيز در راستاي عزت و اقتدار ايران اسلامي دانست و عنوان كرد: اين امر نشان مي‌دهد مردم ما نسبت به مسئله هسته‌اي بي‌تفاوت نبوده و به دنبال توافقي مبتني بر عزت و استقلال ايران هستند. بروجردي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه برخي تمام مسائل كشور را به رفع تحريم‌ها گره مي‌زنند، آن را موضوعي نادرست خواند. وي در پايان تأكيد كرد: اگر در داخل كشور از مجموعه امكانات، استعدادها و توانمندي‌هاي خود استفاده كنيم «تحريم» همانگونه كه تا به امروز يك سلاح زنگ‌زده بوده، باز هم اثر خود را بيشتر از دست خواهد داد.
     گزاره‌برگ ملي تأمين كننده منافع و مصالح ملي است
قاسم جعفري، نماينده مردم بجنورد در مجلس شوراي اسلامي هم در گفت‌وگويي با اشاره به اصولي كه در گزاره‌برگ ملي آمده است، گفت: اصولي كه در اين گزاره‌برگ آمده تأمين كننده منافع و مصالح ملي است و مسئولان بايد به آن توجه كنند. وي افزود: اكثر اصولي كه در گزاره‌برگ ملي مطرح شده همان مواضع رسمي و علني است كه رهبر معظم انقلاب اعلام كردند، بنابراين نياز است اصول اين گزاره‌برگ موبه‌مو رعايت شود.
جعفري ضمن اعلام حمايت از تيم مذاكره‌كننده خاطرنشان كرد: خواسته ما از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي اين است كه در چارچوب خطوط مشخص شده مقام معظم رهبري حركت كنند و نسبت به خطوط قرمز نظام و ملت بسيار حساس باشند. اين نماينده مجلس اضافه كرد: در راستاي نگراني‌هايي كه در رابطه با بحث هسته‌اي وجود دارد اخيراً در كميسيون امنيت ملي مجلس طرحي تصويب شد كه در آن قانون الزام دولت به صيانت از حقوق هسته‌اي ملت آمده كه اين مي‌تواند كمك بسياري كند. وي افزود: اين طرحي كه مجلس در خصوص حقوق هسته‌اي تصويب مي‌كند قطعاً كمك به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي است تا با قدرت بيشتر از منافع ملت ايران دفاع كنند.
    نمايندگان مجلس اصول شش‌گانه «گزاره‌برگ ملي» را به قانون تبديل كنند
همچنين محمدرضا ترقي، رئيس كميته بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي، با اشاره به اصول شش‌گانه گزاره‌برگ ملي بيان مي‌كند: اين شش اصل كه در گزاره‌برگ ملي ذكر شده است درست شش خط قرمز مدنظر رهبري است كه همواره بر آن تأكيد كرده‌اند. وي افزود: حفظ دستاوردهاي هسته‌اي، عدم پذيرش پروتكل الحاقي، عدم بازرسي از اماكن نظامي و بازجويي از دانشمندان هسته‌اي، برگشت‌پذيري مذاكرات و لغو يكجانبه تحريم‌ها همه جزو خواسته ملت ايران و اصولي است كه هم بايد تيم مذاكره‌كننده به آن توجه كنند و هم اينكه در متن نهايي ذكر شود.
رئيس كميته امور بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي تأكيد كرد: به نظر مي‌رسد قانونمند كردن اصول شش گانه گزاره‌برگ ملي در مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كمك شاياني كند.
ترقي خاطرنشان كرد: اگر اصول شش‌گانه گزاره‌برگ ملي توسط نمايندگان مجلس به قانون تبديل شود باعث خواهد شد كه تكليف بر همه مشخص شود و مذاكره‌كنندگان ما در مورد اين خطوط قرمز با غربي‌ها چانه‌زني نكنند.
    توجه به اصول گزاره‌برگ ملي مطالبه و خواسته ملت است
محمد نوروزي، دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران هم با اشاره به اصولي كه در گزاره‌برگ ملي آمده است، گفت: اين روزها كساني كه نگران منافع ملي و حقوق هسته‌اي هستند از اصولي كه در گزاره‌برگ ملي آمده است، حمايت مي‌كنند و توجه به اصول اين گزاره‌برگ مطالبه و خواسته ملت است. وي افزود: طرف مقابل ما در مذاكرات هسته‌اي و به ويژه امريكا بارها نشان داده كه قابل اعتماد نيست از اين رو مي‌بايست طبق اصولي كه در گزاره‌برگ ملي وجود دارد با امضاي توافقنامه تمام تحريم‎ها عليه جمهوري اسلامي ايران يكجا و همزمان كاملاً لغو شود.
    حرف همه اقشار جامعه
امير فتوتي، دبير تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان نيز با اشاره به اصولي كه در گزاره‌برگ ملي آمده است، گفت: اين گزاره‌برگ حرف پير، جوان، دانشجو، دانش‌آموز و در يك كلمه حرف تمامي اقشار ملت بزرگ ايران را مي‌زند. وي افزود: در اصول شش‌گانه گزاره‌برگ ملي مباحث بسيار مهمي تأكيد شده كه حتماً بايد در هرگونه توافقي رعايت شود. بي‌توجهي به اين اصول منافع و مصالح كشور را به شدت تهديد مي‌كند و به خطر مي‌اندازد. اين فعال دانشجويي با بيان اينكه امريكا هرگز قابل اعتماد نيست، خاطرنشان كرد: اعتماد بيش از حد به امريكا نتيجه‌اي جز ترور دانشمندان هسته‌اي و پسرفت علمي ندارد و ايران را به عراقي ديگر تبديل مي‌كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن