تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816131444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرداني از تيم اعزامي کشتي نجات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۴۶ق.ظ)
قدرداني از تيم اعزامي کشتي نجات موج-رئيس جمعيت هلال‌احمر ضمن رد برخي شايعات در فضاي مجازي مبني بر فروش کمک‌هاي بشردوستانه ايران توسط تجار عرب، تأکيد کرد: کشتي نجات به هدف اصلي خود يعني شکستن حصار اطلاع‌رساني و امدادرساني به يمن، رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد اميرمحسن ضيايي در مراسم تقدير از تيم اعزامي کشتي نجات، گفت: همگان وظيفه داريم به نوع انسان کمک کنيم و نيازهاي انساني را پاسخ دهيم؛ جنس خدمات جمعيت هلال‌احمر نيز از اين نوع خدمات است.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي جمعيت هلال‌احمر ايران جهت خدمت رساني و امدادرساني به مردم مظلوم يمن، گفت: البته بيش از يک دهه است که جمعيت هلال‌احمر ايران در يمن حضور دارد و خدمات لازم را ارائه مي‌دهد، هلال‌احمر ايران در يمن بيمارستان و کلينيک دارد که البته اکنون به دليل جنگ تعطيل شده است. بسياري از اعمال جراحي چشم توسط هلال‌احمر ايران در اين منطقه براي اولين بار انجام شده است، در مجموع خدمات هلال‌احمر ايران هميشگي و دائمي است و به همين دليل به دنبال تبليغات نيستيم.
ضيايي با اشاره به حساس شدن جامعه جهاني و فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ به موضوع يمن به دنبال اقدامات بشردوستانه هلال‌احمر ايران، گفت: در اجلاس ژنو از فعاليت‌هاي هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران تشکر شد. همچنين در جلسه اضطراري صليب سرخ جهاني تأکيد شد که کمک‌ها به يمن کاملا هماهنگ با نهادهاي بين‌المللي صورت گيرد. هلال‌احمر ايران نيز مطابق با اين اصول کمک‌هاي بشردوستانه خود براي مردم مظلوم يمن را ارسال کرد.
وي با اشاره به رعايت استانداردها در ارسال کمک‌هاي جمعيت هلال‌احمر، افزود: اگر در ارسال کمک‌هايمان استانداردهاي بين‌المللي رعايت نشود، بي‌ترديد بازخورد خوبي نخواهد داشت. بنابراين مجددا تأکيد مي‌کنم در صورت شرکت هلال‌احمر در کمکي بين‌المللي، حتما رعايت استانداردهاي بين‌المللي را خواهد داشت و مبحث را رهبري خواهد کرد. همچنين هماهنگي با نهادهاي مسوول حتما رعايت مي‌شود.
ضيايي در پاسخ به سوالي درباره چگونگي اعزام کشتي نجات و رساندن محموله‌هاي بشردوستانه به دست مردم يمن، گفت: در اين زمينه بر اساس امکانات و واقعيت‌ها عمل کرديم و کشتي نجات به هدف خود که همان شکستن حصار اطلاع‌رساني و کمک‌رساني به مردم مظلوم يمن بود، رسيد؛ چراکه فاجعه‌اي انساني در يمن اتفاق افتاده است.
وي در اين باره افزود: محموله‌هاي بشردوستانه در اختيار آژانس وابسته به سازمان ملل قرار مي‌گيرد تا به دست مردم يمن برسد. لازم است نهادهاي بين‌المللي کمک کنند تا مسير جهت ارسال کمک‌هاي بشردوستانه به يمن، باز شود. اين موضوع را از صليب سرخ جهاني خواسته‌ايم، اما؛ متأسفانه به نظر مي‌رسد نيروهاي ائتلاف مي‌خواهند از تحت فشار قرار دادن مردم سوءاستفاده کنند.
وي در ادامه صحبت‌هايش تأکيد کرد: اعزام کشتي نجات سياسي‌کاري نبود. از کشتي باربري که حداکثر با سرعت 20 کيلومتر در ساعت حرکت مي‌کند، چه انتظاري مي‌رود. برخي اظهارنظرها درباره اعزام اين کشتي و امدادگران بي‌انصافي و غير کارشناسي است.
ضيايي در پاسخ به سوالي درباره شايعات مطرح شده در فضاي مجازي مبني بر فروش کمک‌هاي بشردوستانه ايران توسط تجار عرب، گفت: اين چنين شايعاتي را تأييد نمي‌کنم، ما کمک‌هاي بشردوستانه ايران را به آژانس وابسته به سازمان ملل متحد تحويل داديم و آن‌ها نيز وظيفه دارند به صاحبان اصلي آن تحويل دهند. بعيد است يک نهاد بين‌المللي آبرو و اعتماد خود را زير سوال برد.
رئيس جمعيت هلال‌احمر در پايان صحبت‌هايش گفت: به دنبال تنش نيستيم و لازم است مسير کمک‌ها براي مردم مظلوم يمن هموار شود.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر نيز در اين نشست ضمن تشريح روند اعزام کشتي نجات حامل کمک‌هاي بشردوستانه ايران به سمت يمن گفت: کشتي نجات برگ زرين ديگري در کارنامه جمعيت هلال‌احمر رقم زد.
ناصر چرخ‌ساز افزود: همان‌گونه که همواره جمعيت هلال‌احمر ايران در امدادرساني و خدمت رساني به آسيب ديدگان پيش قراول بوده در موضوع مربوط به يمن نيز اقدامات امدادرساني خود را آغاز کرده است.
وي افزود: ابتدا دو محموله هوايي را به سمت يمن ارسال کرديم، اما؛ پس از تشديد حملات عربستان به يمن، در يک نوبت اجازه فرود هواپيما را ندادند و در مرحله دوم نيز اقدام عربستان منجر به انهدام باند فرودگاه و عدم اجازه فرود هواپيماي حامل کمک‌هاي بشردوستانه ايران شد.
وي افزود: بر اين اساس تصميم گرفتيم که از طريق دريا و کشتي محموله‌هاي امدادرساني خود را براي مردم مظلوم يمن ارسال کنيم، هرچند ممکن است حرکت کشتي نجات کند بوده باشد، اما؛ خاطره پيش قراولي جمعيت هلال‌احمر ايران براي کمک‌رساني به مردم مظلوم يمن در اين کشتي بر جاي ماند و در جايي که صداي مردم مظلوم يمن شنيده نمي‌شد، جمعيت هلال‌احمر ايران پيش‌قراول امدادرساني به آن‌ها شد.
چرخ‌ساز با اشاره به استقبال داوطلبان جمعيت هلال‌احمر جهت همراهي کشتي نجات ادامه داد: با وجود نظرات غير کارشناسانه و غيرمنصفانه، اين کشتي به اهداف اصلي خود يعني اطلاع‌رساني از وضعيت مردم مظلوم يمن و رساندن صداي آن‌ها به گوش جهانيان رسيد. هرچند ممکن است ميزان کمک‌هاي ايران در قالب کشتي نجات در مقابل نيازهاي مردم يمن چندان زياد نباشد، اما؛ مهم اطلاع‌رساني و رساندن فرياد مظلوميت مردم يمن بود که انجام شد.
وي افزود: اقدامات جمعيت هلال‌احمر همچنان ادامه دارد و همکاران ما تا روز گذشته در جيبوتي مستقر بودند تا هماهنگي‌هاي لازم را جهت رساندن کمک‌هاي مردمي به دست مردم مظلوم يمن انجام دهند.
رئيس سازمان امداد و نجات تأکيد کرد: در اعزام کشتي نجات و ارسال کمک‌هاي بشردوستانه ايران به سمت يمن کاملا هماهنگ با دستگاه ديپلماسي و شوراي امنيت ملي قدم برداشتيم و قرار هم نبود اقدام خودسرانه‌اي صورت گيرد.
چرخ‌ساز مخاطرات سفر دريايي را مورد اشاره قرار داد و گفت: تيم اعزامي کشتي نجات در شرايط خارج از استاندارد عازم اين سفر شدند به‌طوري که در يک کانکس 12 متري، 13 نفر جاي گرفته بودند. در مجموع تيم اعزامي در مضيقه جا و امکانات به اين سفر اعزام شد و خوشبختانه سربلند از اين امتحان بيرون آمديم به‌طوري که تيم اعزام شده همراه کشتي نجات برگ زرين ديگري را در کارنامه جمعيت هلال‌احمر رقم زدند.
وي ضمن تشکر از خانواده‌هاي تيم اعزامي همراه کشتي نجات گفت: در حال تهيه گزارش تحليلي از عمليات امدادرساني کشتي نجات هستيم تا بتوانيم نقاط ضعف و قوت را به صورت مستند آماده کنيم تا به اين ترتيب اين مستندات براي امدادرساني‌هاي بعدي ما تجربه‌اي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن