تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804256363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش جاده بازگشت امريكا به الانبار را صاف كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: داعش جاده بازگشت امريكا به الانبار را صاف كرد
دولت امريكا درصدد است به منظور تغيير راهبرد خود در مقابله با تكفيري‌هاي داعش، يك پايگاه نظامي جديد در استان الانبار ايجاد و 5۰۰ مستشار نظامي امريكايي را براي كمك به بازپس‌گيري شهر الرمادي به عراق اعزام كند، درحالي كه اوباما گفته بود استراتژي خاصي براي مقابله با داعش ندارد.


دولت امريكا درصدد است به منظور تغيير راهبرد خود در مقابله با تكفيري‌هاي داعش، يك پايگاه نظامي جديد در استان الانبار ايجاد و 5۰۰ مستشار نظامي امريكايي را براي كمك به بازپس‌گيري شهر الرمادي به عراق اعزام كند، درحالي كه اوباما گفته بود استراتژي خاصي براي مقابله با داعش ندارد.
به گزارش «جوان»، پس از 9 ماه حملات ناكارآمد ائتلاف بين‌المللي ضد داعش، امريكايي‌ها سرانجام استراتژي جديدي براي مقابله با تكفيري‌ها در پيش گرفته‌اند. امريكا و متحدانش به اين نتيجه رسيده‌اند كه براي مقابله با تروريست‌ها بايد از نيروهاي نظامي نيز استفاده كنند. باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا روز دوشنبه گفته بود كاخ سفيد راهبرد و استراتژي خاصي براي مقابله با داعش ندارد اما روزنامه امريكايي «نيويورك‌تايمز» ديروز گزارش كرد كه اوباما در يك تغيير عمده در تمركز مبارزه با تكفيري‌هاي داعش، درصدد است يك پايگاه نظامي جديد در استان الانبار عراق ايجاد كند و بيش از 5۰۰ مربي نظامي امريكايي براي آموزش نيروهاي عراقي به اين منطقه اعزام مي‌شوند. طرح امريكا براي آزادسازي الرمادي، مركز استان الانبار درحالي است كه واشنگتن تا چندي پيش با ورود نيروهاي مردمي براي آزادسازي اين شهر از دست تكفيري‌ها مخالف بود. نيويورك‌تايمز مي‌گويد كه گرچه تصميم نهايي كاخ سفيد هنوز اعلام نشده است اما اين طرح بعد از ماه‌ها مذاكرات پشت پرده درباره شيوه بازپس‌گيري شهر موصل كه سال گذشته ميلادي به دست داعش افتاد، تعبيه شده است.
افتادن كنترل شهر الرمادي به دست تكفيري‌هاي داعش در ماه گذشته ميلادي موجب شد بحث‌هاي دولت امريكا درباره اين طرح تا حدودي متوقف شود. مقامات امريكايي مي‌گويند احتمالاً الرمادي در مرحله بعدي به مركز كمپين طولاني براي بازپس‌گيري موصل تبديل مي‌شود و تا سال ۲۰۱۶ چنين اتفاقي نمي‌افتد. آموزش نيروهاي عراقي در الانبار بخشي از طرح كنگره امريكا براي مسلح كردن عشاير عراق است كه واكنش مقامات عراقي را در پي داشت. امريكا با حضور در الانبار مي‌خواهد در پروژه آزادسازي موصل نقش ايفا كند تا در پيروزي نيروهاي عراقي عليه داعش سهيم باشد؛ چيزي كه در تكريت شاهد آن بوديم. اين درحالي است كه برخي مقامات عراقي به نيويورك تايمز گفته‌اند طرح آزادسازي موصل واقعيت ندارد زيرا طرح حمله به موصل براي فصل بهار پيش بيني شده بود كه تاكنون اين امر محقق نشده است. استيون وارن، سخنگوي ارتش امريكا گفت كه گسترش برنامه آموزش نظامي نيروهاي عراقي به عنوان بخشي از استراتژي امريكا براي افزايش توان نظامي در محل، ضروري است.
اين طرح‌ها كه بايد به تأييد كاخ سفيد برسد، قرار است از پايگاه «التقدم» در نزديكي شهر «حبانيه» به عنوان يك مركز آموزش ائتلاف تحت رهبري امريكا استفاده شود. «آلستار باسكي» سخنگوي شوراي امنيت ملي امريكا اعلام كرد دولت امريكا اميدوار است بتواند نيروهاي امنيتي عراق را آموزش و تجهيز كند و گزينه‌هايي كه پيش روي خود براي تحقق اين امر دارد، شامل اعزام مستشاران نظامي بيشتري مي‌شود. طبق اين گزارش، امريكا در حال حاضر 3 هزار نظامي در عراق دارد كه شامل مستشاران و مربيان نظامي امريكايي نيز مي‌شود.  به گزارش اين روزنامه امريكايي، مقامات امريكايي اعلام كردند اين نيروها در اوايل تابستان به عراق اعزام مي‌شوند و آموزش نيروهاي سني الانبار و ارتش عراق را شروع مي‌كنند. براساس اين طرح همچنين حدود 3هزار سرباز عراقي در صفوف لشكر هفتم ارتش الانبار و لشكر هشتم ارتش عراق در حبانيه استخدام مي‌شوند. فيل گريو، يك فعال توئيتري در صفحه شخصي‌اش نوشت: امريكا با اين اقدام سعي دارد در مسير تداركاتي ايران - عراق‌- سوريه مانع ايجاد كند. الانبار در مرز عراق و سوريه قرار دارد و يكي از مراكز مهم كمك‌رساني به تروريست‌هاي داعش از سوريه است.

  تغيير استراتژي به خاطر فشار داخلي
برخي جمهوريخواهان امريكا ازجمله جان مك كين سناتور جمهوريخواه، باراك اوباما را متهم مي‌كنند در عراق ابتكار عمل را از دست داده است. آنها خواستار برخورد تهاجمي‌تر با اين گروه تروريستي از جمله گسترش حملات هوايي و اعزام نيروي نظامي ارتش امريكا به عراق هستند تا حملات هوايي را در محل رهبري كنند، از اين رو فشارهاي داخلي در تغيير استراتژي اوباما بي‌تأثير نبوده است. با حضور نظامي امريكا در عراق به بهانه مقابله با داعش اين فرض وجود دارد كه واشنگتن سعي مي‌كند بين دولت بغداد با نيروهاي سني و داعش موازنه ايجاد كند تا مانع نفوذ بيشتر ايران در اين كشور شود.

  تغييرات گسترده در وزارت كشور عراق
وزارت كشور عراق 35 تن از افسران ارشد خود را در راستاي بهبود عملكرد اين وزارتخانه و اجراي برنامه‌هاي دولت با هماهنگي حيدرالعبادي، نخست وزير عراق تغيير داد و نظاميان ديگري را به جاي آنها تعيين كرد. به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط، وزارت كشور عراق روز چهارشنبه در بيانيه‌اي اعلام كرد: «هدف اول و آخر از تغيير اين افراد، كاركرد و ارتقاي سطح لياقت و شايستگي افسران امنيتي و فعال‌سازي بخش‌هاي مختلف اين وزارتخانه بود و ما از شهروندان مي‌خواهيم به شايعات و تبليغات منتشر شده در اين باره كه بر روحيه كاركنان نهادهاي امنيتي تأثير مي‌گذارد، گوش ندهند.» در همين حال محمد اللكاش، عضو پارلمان عراق اعلام كرد: تغيير برخي فرماندهان امنيتي بدون شناخت انگيزه‌ها و دلايل كافي نيست چراكه اگر برخي از اين فرماندهان كوتاهي كرده‌اند پس جايگزيني آنها صرفاً يك تغيير نيست بلكه مجازات محسوب مي‌شود و اين چيزي است كه ما پيش‌تر در وزارت كشور يا دفاع شاهد آن نبوده‌ايم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن