تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819002473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه چيز تحت تأثير رويارويي مسي و نيمار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همه چيز تحت تأثير رويارويي مسي و نيمار
سانتياگوي شيلي از بامداد فردا ميزبان چهل و چهارمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي امريكاي جنوبي موسوم به كوپا امريكا است، قديمي‌ترين رقابت فوتبال جهان و مسابقاتي كه با رويارويي قدرت‌هاي قديمي فوتبال مانند آرژانتين و برزيل در كنار شيلي ميزبان و ديگر تيم‌هاي مدعي، در بالاترين حد ممكن برگزار مي‌شود. البته رويارويي بازيكناني مانند مسي و نيمار با هم در كنار ديگر بازيكنان سرشناس دنياي فوتبال، كوره اين رقابت‌ها را داغ‌تر هم خواهد كرد تا در دو هفته آينده همه نگاه‌ها به شيلي باشد.
نویسنده : سعيد احمديان 


سانتياگوي شيلي از بامداد فردا ميزبان چهل و چهارمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي امريكاي جنوبي موسوم به كوپا امريكا است، قديمي‌ترين رقابت فوتبال جهان و مسابقاتي كه با رويارويي قدرت‌هاي قديمي فوتبال مانند آرژانتين و برزيل در كنار شيلي ميزبان و ديگر تيم‌هاي مدعي، در بالاترين حد ممكن برگزار مي‌شود. البته رويارويي بازيكناني مانند مسي و نيمار با هم در كنار ديگر بازيكنان سرشناس دنياي فوتبال، كوره اين رقابت‌ها را داغ‌تر هم خواهد كرد تا در دو هفته آينده همه نگاه‌ها به شيلي باشد.
يك سال ديگر 100سالگي كوپا امريكا جشن گرفته مي‌شود، رقابت‌هايي كه اولين دوره آن در سال 1916 در آرژانتين برگزار شد، پيش از آنكه فوتبال در قاره سبز اروپا و آسيا به صورت حرفه‌اي شكل بگيرد. رقابت بين‌المللي بين تيم‌هاي امريكاي جنوبي در سال 1910 آغاز شد، ولي اولين دوره رسمي رقابت در سال 1916 و براي جشن گرفتن صدمين سالگرد استقلال آرژانتين برگزار شد. شيلي، اروگوئه و برزيل به ميزبانشان پيوستند تا اين چهار تيم برگزاركننده تورنمنت تيم‌هاي ملي امريكاي جنوبي باشند. اروگوئه اولين قهرمان اين رقابت‌ها بود ودر طول ۴۳ دوره برگزاري اين مسابقات تيم اروگوئه با ۱۵ قهرماني موفق‌ترين تيم مسابقات به شمار مي‌رود. آرژانتين با ۱۴ قهرماني و برزيل با هشت قهرماني در رتبه‌ها بعدي قرار دارند.
    
حالا قرار است چهل و چهارمين دوره كوپا امريكا از بامداد فردا به ميزباني شيلي برگزار شود. در ديدار افتتاحيه اين رقابت‌ها و از گروه نخست تيم‌ملي شيلي كه ميزباني را برعهده دارد، از ساعت 4 بامداد به وقت تهران به مصاف اكوادور مي‌رود تا اين مسابقات به صورت رسمي آغاز شود. در گروه نخست، شيلي، اكوادور، مكزيك و بوليوي حضور دارند. در گروه دوم، آرژانتين، اروگوئه، جامائيكا و پاراگوئه رقابت مي‌كنند. در گروه سوم، برزيل، كلمبيا، پرو و ونزوئلا ديدار خواهند كرد.
برزيل با نيمار و ديگر ستاره‌هايش به همراه آرژانتين و اروگوئه ميزبان كه مدافع عنوان قهرماني نيز است مدعيان اصلي جام به شمار مي‌روند. برزيلي‌ها پس از تحقير در جام جهاني سال گذشته در رقابت‌هاي كوپا امريكا به دنبال بازگشت دوباره به روزهاي خوبشان هستند. كارلوس دونگا هم جاي فليپ اسكولاري را گرفته است تا سلسائو دوباره به جمع مدعيان برگردد. آنها با دونگا فوق‌العاده نتيجه گرفته‌اند و در هفت بازي اخيرشان هفت پيروزي كسب كرده‌اند تا نشان دهند كه افتضاح تابستان گذشته را فراموش كرده‌اند.
 آرژانتين هم پس از نايب‌قهرماني در جام جهاني با مسي كه در سال 2015 هم مهارناپذير نشان داده يكي ديگر از مدعيان است. اروگوئه هم با توجه به امتياز ميزباني و در اختيار داشتن ستارگاني مانند الكسيس سانچس، آرتورو ويدال و كلوديو براوو شايد بتواند در خاك كشورش قهرمان شود. البته مهم‌ترين دغدغه اروگوئه‌اي‌ها براي كوپا امه‌ريكا در اختيار نداشتن بهترين بازيكن خود لوئيز سوارز است كه محروميت 9 جلسه‌اي‌ وي از همراهي تيم‌ملي اروگوئه‌ در بازي‌هاي رسمي به خاطر گاز گرفتن جورجو كيه‌ليني(مدافع تيم‌ملي ايتاليا) در مرحله گروهي جام جهاني 2014 هنوز تمام نشده است و حق شركت در هيچ يك از بازي‌‌هاي كشورش در كوپا امه‌ريكا را ندارد، حتي اگر اين تيم به فينال برسد. كلمبيا هم كه در تركيبش ستارگاني مانند خامس رودريگس و رادامل فالكائو دارد مي‌تواند يكي از تيم‌هاي جذاب رقابت‌هاي اين دوره كوپا امريكا باشد.
بدون شك با وجود ستاره‌هاي زيادي كه از بامداد فردا در شيلي به ميدان مي‌روند، بيشتر نگاه‌ها به ليونل مسي خواهد بود و البته رويارويي او با نيمار ستاره برزيل خواهد بود، دو ستاره‌اي كه در بارسا با كسب سه جام فصل فوق‌العاده‌اي را پشت سر گذاشتند و حالا بايد در كوپا امريكا با پيراهن‌هاي آرژانتين و برزيل مقابل هم به ميدان بروند. مسي سال گذشته با آلبي سلسته ‏در جام جهاني به نايب‌قهرماني رسيد اما نيمار با برزيل در جام جهاني دور از انتظار ظاهر شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن