تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819763230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد سوئد از تصميم عربستان در مورد يک وبلاگ نويس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۲۹ب.ظ)
انتقاد سوئد از تصميم عربستان در مورد يک وبلاگ نويس موج - سوئد حکم صادر شده براي وبلاگ‌نويس عربستاني را اقدامي «قرون وسطايي» دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير خارجه سوئد در سخناني تاييد حکم 1000 ضربه شلاق براي يک وبلاگ‌نويس سعودي (راعف بداوي) از سوي دادگاه عالي عربستان سعودي را اقدامي «قرون وسطايي» توصيف کرد.
به گزارش ديلي‌استار، مارگوت والشتروم، وزير خارجه سوئد، روز گذشته در سخناني خود گفت: «به عقيده من اين يک موضع قرون‌وسطايي است. اين يک شيوه قرون‌وسطايي است و در جامعه‌اي که اجازه آزادي رسانه و اجازه آزادي ابراز عقيده را به مردم مي‌دهد، جايي ندارد».
وي در اين سخنان همان اظهاراتي را بيان کرد که در ماه مارس گذشته به چالشي ديپلماتيک بين استکهلم و رياض انجاميد.
در ماه ژانويه نيز پس از اينکه «رائف البداوي» به 10 سال زندان و 1000 شلاق محکوم شد، والشتروم از عبارت «شيوه‌هاي قرون‌وسطايي» براي توصيف آن استفاده کرد. روز جمعه گذشته بود که دادگاه عالي عربستان اين حکم را تاييد کرد.
مارس گذشته، پس از آن که والشتروم خطاب به پارلمان سوئد، دولت نفتي عربستان را يک «ديکتاتوري» توصيف کرد که حقوق زنان را نقض کرده و وبلاگ‌نويس‌ها را تازيانه مي‌زند، عربستان سعودي سفير خود را از استکهلم فراخواند و سوئد را به «مداخله گستاخانه» در امور داخلي خود متهم کرد.
در همان زمان نيز دولت سوئد به صورت يکجانبه توافق همکاري‌هاي نظامي بلند مدت بين دو کشور را لغو کرد که باعث شد عربستان سعودي نيز مانع از سخنراني والشتروم در مورد حقوق بشر در اجلاس اتحاديه عرب شود.
عربستان سعودي همچنين صدور ويزاي تجاري براي سوئدي‌ها را متوقف کرد، در حالي که همسايه آن، امارات متحده عربي نيز سفير خود را از استکهلم فراخواند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن