تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 11 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809044485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 9 برابري مصرف آب‌هاي زيرزميني در قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۳۱ب.ظ)
مدير کل حفاظت محيط زيست استان قم: افزايش 9 برابري مصرف آب‌هاي زيرزميني در قم موج - قم - مدير کل حفاظت محيط زيست استان قم با اشاره به رشد فزاينده جمعيت و مهاجرت در استان قم، برداشت از آب هاي زيرزميني و حفر چاه هاي متعدد نسبت به گذشته را بيش از 9 برابر عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مدير کل حفاظت محيط زيست استان قم در نشست خبري که به مناسبت هفته محيط زيست برگزار شد، در سخناني گفت: حفظ و حراست از محيط زيست نيازمند عزم جدي همه مردم و مسوولان است که اين مهم قطعا با فرهنگ سازي، ايجاد حساسيت عمومي و آگاهي بخشي به آحاد جامعه امکان پذير است.
وي در ادامه افزود: تعميق فرهنگ زيست محيطي در جامعه از مهمترين اقداماتي است که بايد در راستاي حفاظت از اين امانت و موهبت الهي مورد توجه قرار دهيم که در اين راستا و در جهت اطلاع رساني و تنوير افکار عمومي رسانه ها نقش بسيار مهم و موثري ايفا مي نمايند.
سيد رحمان دانيالي با بيان اين که استان قم کمتر از يک درصد مساحت کل کشور را داشته و با دارا بودن بيش از 2 هزار و 500 واحد صنعتي، يکي از متراکم ترين شهرهاي صنعتي کشور است، اظهار داشت: متاسفانه بسياري از مشکلات زيست محيطي امروز قم، متاثر از غفلت ها و اقدامات نادرست در حوزه هاي مختلف در گذشته است.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان قم با اشاره به رشد فزاينده جمعيت و مهاجرت در استان قم، برداشت از آب هاي زيرزميني و حفر چاه هاي متعدد نسبت به گذشته را بيش از 9 برابر عنوان کرد و افزود: احداث سدهاي غيراصولي بدون توجه به پايين دست حوزه هاي آبريز و برداشت هاي غيرمجاز از آب هاي زيرزميني، در کنار کاهش شديد بارندگي در چند سال اخير، بحران خشکسالي در استان را به وجود آورده است.
وي خشکسالي هاي گسترده در دشت هاي شرقي استان قم و عدم تامين حقابه هاي زيست محيطي تالاب ها و رودخانه هاي استان را از مهمترين علل بروز پديده گرد و غبار و ريزگردها در قم و استان هاي همجوار دانست و گفت: هواي قم در حال حاضر از حيث وجود ريزگردها و گرد و غبار در شرايط نامطلوبي است و اگرچه شدت اين ريزگردها در قم به صورت مقطعي است، اما؛ اين چالش جدي که سلامت عمومي جامعه را به خطر انداخته است، بايد به صورت ريشه اي برطرف شود.
دانيالي ضرورت احداث تصفيه خانه فاضلاب در شهرک ها و نواحي صنعتي استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر علي رغم تمام پيگيري ها همچنان يک شهرک صنعتي فعال در استان داراي تصفيه خانه است و ديگر شهرک ها از اين امکانات برخوردار نيستند که اين مساله بايد با همکاري نهادهاي ذيربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک هاي صنعتي هرچه زودتر برطرف شود.
وي با بيان اين که در شهر قم روزانه 700 تن پسماند توليد مي شود، از انجام کارهاي مطالعاتي براي مديريت و ساماندهي هرچه بهتر پسماندهاي خانگي، صنعتي، کشاورزي و بيمارستاني با همکاري و همفکري سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خبر داد و گفت: در حال حاضر سه ايستگاه سنجش آلودگي هوا در شهر قم فعال هستند و اميدواريم با افزايش اعتبارات بتوانيم ضمن افزايش ايستگاهها به منظور سنجش بهينه فاکتورهاي آلاينده زيست محيطي، برنامه ريزي مدون و مناسبتري در اين خصوص داشته باشيم.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان قم با اشاره به ظرفيت گسترده محيط زيست طبيعي و تنوع گونه هاي گياهي و جانوري در استان قم، تصريح کرد: با توجه به وجود 34 درصد از گونه هاي پستانداران، 32 درصد از گونه هاي پرندگان، 6 درصد از گونه هاي ماهي هاي آب شيرين، 2 درصد از از گونه هاي دوزيستان، 21 درصد از گونه هاي خزندگان و 9 درصد از گونه هاي گياهي کشورمان در استان قم، بايد برنامه ريزي جامع و منسجم براي حفظ و حراست از اين گونه هاي ارزشمند و زيست بوم هاي استان با همکاري مديريت عالي استان داشته باشيم.
وي در پايان خاطرنشان کرد: اميدواريم با الحاق مناطق شکار ممنوع استان به مناطق تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست که در دستور کار اين اداره کل قرار گرفته است، وسعت مناطق حفاظت شده استان قم به بيش از 25 درصد افزايش يافته تا بتوانيم با اتکا به اين نقاط قوت گام هاي محکم تري براي حفظ و حراست از محيط زيست اين خطه مقدس برداريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن