تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798992100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش عضو کمیسیون امنیت به غوغاآفرینی درباره پوشش نماینده زن پارلمان اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



واکنش عضو کمیسیون امنیت به غوغاآفرینی درباره پوشش نماینده زن پارلمان اروپا
روز نو : کسی فکرش را نمی‌کردهیأت هشت‌نفره‌ای که از پارلمان اروپا وارد تهران شده بودند، بااین‌همه حاشیه از کشور خارج شوند. محور دغدغه برخی نمایندگان، حجاب خارج از عرف خانم همراه این هیأت پارلمانی بوده است که حالا تا توضیح رسمی مجلس در این زمینه، پیش رفته است، البته حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی امنیت، در همین زمینه معتقد است در دیدار رسمی نمایندگان باید فردی به آن خانم تذکر می‌داد و به‌شدت نوع پوشش او را خلاف عرف دیپلماتیک می‌داند. درهمین‌حال «عباسعلی منصوری‌آرانی» از بی‌انصافی تندروهای مجلس گله دارد. به‌ویژه اینکه غوغاآفرینی‌های این‌چنینی را مانع از بیان واقعیت و حصول منافع ملی می‌داند. او می‌گوید اگر خطایی بوده است، قضاوت شود، اما آنقدر بلندگوهای‌شان بلند است که نکات مثبت سفر، همگی تحت‌الشعاع لباس یک خانم قرار گرفته است. از نکات دیگر این سفر اینکه‌ هیأت پارلمانی پس از خروج از ایران به برخی محدودیت‌ها در دیدار با افراد و اشخاص اشاره کرده بودند. پیگیری‌های «شرق» نشان از آن دارد که گویا تلاش‌هایی برای دیدار با نسرین ستوده، وکیل دادگستری، با مخالفت و پیشگیری نیروهای مسئول در این زمینه میسر نشده است. همچنین نقوی‌حسینی تأکید دارد هیچ‌گونه گفت‌وگو و نشست مطبوعاتی با رسانه‌ها در پروتکل این دیدار درج نشده بود. در ادامه پیرامون حاشیه‌های این سفر گفت‌وگوی کوتاهی با منصوری‌آرانی انجام داده‌ایم.
 واقعا این همه حاشیه‌سازی برای پوشش یک خانم لازم بود؟ نظر شخص خود شما چیست، شما هم در چند قدمی خانم ماريچه اسخاکه ایستاده بودید؟ 
راستش در آن لحظه آن‌قدر ذهن آدم درگیر برنامه‌ها و مسائل مختلف است که تنها چیزی که به ذهن خطور نمی‌کند این است که بخواهیم ببینیم آدمی که در چندقدمی ما ایستاده، خانم است یا آقا. من اصلا حواسم به این چیزها نبود. اصل ماجرا هم همین است، دیدار با هیأت‌های پارلمانی درگیری های خودش را دارد و باید به نکات مختلفی توجه شود، ولی برخی همیشه عادت دارند صرفا نیمه خالی لیوان را ببینند و این کار آنها از انصاف به دور است.
خب البته آقای کوچک‌زاده معتقد بودند لباس خانم اسخاکه شبیه لباس شب است.
این‌طور نبود و ایشان پوشش به‌نسبت مناسبی داشتند، اما اگر خطایی هم بوده است، خب تذکر داده می‌شد و لازم نیست نمایندگان به این شکل غوغاآفرینی کنند. اصلا هدف این سفر و دستاوردهای آن لابه‌لای لباس خانم اسخاکه گم شد.
 البته برخی از پوشش ایشان گله‌مندند و می‌گویند باید همان‌جا تذکر لازم داده می شد.
بحثی در تذکر نیست، اما باید شرایط آن‌لحظه را هم در نظر بگیریم؛ اینکه این خانم یک‌باره رفته و روسری‌اش را سرش گذاشته و متفاوت با عرف ما عمل کرده است، برای ما غیرقابل پیش‌بینی بود. بالاخره در ادامه پوشش ایشان این‌طور نبود و باید جانب انصاف رعایت شود.
 فکر می‌کنید هدف از این حاشیه‌سازی‌ها چیست؟
به‌نظرم آن عده‌ای که با این مسائل مشکل‌دار می‌شوند، باید مشکل خودشان را حل کنند. من حتی تصویر همین خانم را به همسرم نشان دادم و ایشان تشخیص بدحجابی به روایت آقای کوچک‌زاده ندادند. اگرنه بنابه روایت علی مطهری، خانم ما هم باید با کفگیر از ما استقبال می‌کرد.
 یکی از مهم‌ترین محورهای این سفر «رایزنی راجع به گشایش دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران» عنوان شده است.
البته این موضوع نیاز به کار دقیق دارد و باید دید با این حاشیه‌سازی‌ها، اصولا فرصتی برای متن و برنامه‌های اصلی باقی می‌ماند. آن‌قدر شلوغش می‌کنند که حوصله آدم سر می‌رود.
فکر می‌کنید اهداف مورد نظر سفر محقق شد؟
من به شخصه وقتی در این دیدارها حاضرم، به این فکر می‌کنم که منافعی برای کشورمان جذب کنیم، اما برخی دیگر صرفا دنبال حاشیه‌سازی هستند.
هدف اصلی اروپایی‌ها از این دیدارها چه بود؟
همان اول رئیس پارلمان اروپا به من گفت که ما با توصیه و فشار گروه‌های اقتصادی آمدیم. آنها قصد دارند شرایط آینده سرمایه‌گذاری در ایران را ارزیابی کنند. علاوه‌براین در این دیدارها به‌صراحت به قدرت منطقه‌ای ایران اشاره کردند و اعتراف به اینکه در مواجهه با داعش و برخی مسائل منطقه‌ای، چون عراق و سوریه اشتباه کرده‌اند.
توضیح مجلس درباره دیدار هیأت پارلمانی اروپا چیست؟
روابط‌عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای نسبت‌به حواشی دیدار هیأت پارلمانی اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارایه کرد. در توضیح اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس آمده  است: «در زمان حضور هیأت پارلمانی اروپا در مجلس، یکی از نمایندگان زن اروپایی، پوشش مناسب را رعایت نکرد. در این موارد، میهمانان خارجی ملزم‌به رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران هستند و هنگام ورود به کشور، آداب و قوانین به ایشان اعلام می‌شود، اما متأسفانه در این دیدار، این نماینده زن پارلمان اروپا، چند لحظه پیش از حضور در جلسه ، پوشش سر خود را تغییر داد و با پوششی غیرمتعارف حاضر شد». روابط عمومی مجلس تأکید کرده است: «رعایت آداب، پروتکل‌ها و قوانین مربوطه، باید به صورت جدی به این فرد یادآوری می‌شد که در این زمینه تذکرات لازم به عوامل اجرائی، برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه داده شد».




تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن