تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805788113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: فوتبال را به شیوه‌ای پاک مدیریت کنید


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
اوباما: فوتبال را به شیوه‌ای پاک مدیریت کنید




تبعات فساد در فوتبال تمامی ندارد.





روزنامه شرق: تبعات فساد در فوتبال تمامی ندارد؛ در شرایطی که پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به آمریکا تاخته بود که بحث «فساد در فیفا» را راه انداخته تا قلمرو قضائی‌اش در دیگر کشورها را بسط دهد، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از فوتبالی‌ها خواسته بود با حمایت از «طرح استعفای بلاتر» به پاکی فوتبال کمک کنند. حالا که چندین روز از استعفای بلاتر و ماجرای دستگیری ١٤ نفر از اعضای قبلی و کنونی فیفا می‌گذرد، تبعات آن همچنان ادامه دارد؛

در تازه‌ترین موارد رخ داده، موضوع فساد و فوتبال به نشست «جی ٧» که بین سران هفت کشور بزرگ صنعتی در آلمان در جریان بود، کشیده شد. اتفاقا در حاشیه همین مراسم بود که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، چند دقیقه‌ای با اوباما خلوت کرد تا درباره این موضوع صحبت کند. مرکل که پیش‌تر در نشست با کامرون خواسته بود تا در این زمینه (فساد در فیفا) شفاف‌سازی شود طرح استعفای بلاتر را مطرح نکرده بود. البته سکوت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در این زمینه در نوع خودش جالب بود؛ در شرایطی که مقامات قضائی آمریکا و البته FBI پیگیر پرونده فساد در فیفا هستند، اوباما ترجیح داده بود پیش از سفرش به آلمان و شرکت در نشست «جی ٧» درباره این موضوع صحبت نکند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حاشیه همین نشست بود که رئیس‌جمهور آمریکا هم درباره فساد در فیفا حرف زد: «بالاترین نهاد فوتبال در جهان باید با صداقت و شفافیت و مسئولیت لازم کار کند، هرچند به نظر من باید این را به خاطر داشته باشیم فوتبال ورزشی است که تجارت بزرگی به حساب می‌آید. فوتبال منبع خارق‌العاده‌ای برای غرور ملی است و حالا همه می‌خواهند مطمئن شوند این ورزش تمامیتش را به دست آورده و مدیریت منسجمی دارد. همان‌طورکه آمریکا در هر جام جهانی بهتر از جام جهانی قبلی بازی می‌کند، می‌‌خواهیم این ورزش که حالا محبوبیتش را به دست آورده، به شیوه‌ای پاک اداره شود».

آلمان اسلحه داد رأی خرید!

البته نام آلمان این روزها فقط به خاطر میزبانی نشست «جی ٧» در میان نیست، بلکه پای این کشور هم به ماجرای «فساد در فوتبال» کشیده شده است؛ در همین راستا مجله آلمانی« Die Zeit» در تازه‌ترین شماره‌اش فاش کرده این کشور برای گرفتن میزبانی جام جهانی ٢٠٠٦ رشوه داده است؛ البته به شیوه خودش. در این گزارش آمده است شرکت‌های آلمانی سرمایه‌گذاری‌شان در خاورمیانه را گسترش دادند تا بتوانند حمایت مسئولان فیفا در این منطقه را به دست بیاورند. همچنان در این گزارش آمده سرمایه‌گذاری در تایلند و کره‌جنوبی توسط شرکت‌های «فولکس واگن» و «بایر» هم از دیگر راهکارهای آلمان برای خریداری رأی بوده است. مهم‌ترین موضوعی که این مطلب آن را فاش کرده این است که آلمان به عربستان سعودی اسلحه صادر کرده و در قبال صادرات اسلحه، برای گرفتن میزبانی جام جهانی ٢٠٠٦ رأی خریده است.

واکنش کمیته بین‌المللی المپیک

هم‌زمان با واکنش مقام‌های سیاسی کشورهای مختلف، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک هم نسبت به موضوع فساد در فیفا واکنش نشان داد؛ او از تجربه تلخی که این کمیته پیش‌تر داشته صحبت کرد: «١٥ سال پیش اتفاق بدی افتاد، ولی کمیته بین‌المللی المپیک از طریق همین اتفاق بد توانست مشروعیت و اعتبار خودش را دوباره به دست بیاورد. ما با توجه به تجربه‌ای که داریم می‌‌دانیم افشای همه موارد بحث‌برانگیز، دردناک است ولی این کار حتما لازم است. این مورد را ما در تاریخ نهادمان تجربه کرده‌ایم و اتفاقا از همین راه هم توانستیم اعتبار ازدست‌رفته‌مان را به دست بیاوریم». المپیکی‌ها سال ٢٠٠٢ با افشای تقلب در المپیک سلت‌لیک‌سیتی آمریکا حسابی تحت تأثیر قرار گرفتند: «البته تفاوت آن اتفاق با اتفاقی که برای فیفا رخ داده زمین تا آسمان است؛ مقایسه این دو خیلی سخت است؛ شاید بتوان ریشه دو اتفاق را با هم مقایسه کرد، ولی عمق فاجعه رخ‌داده اصلا قابل مقایسه نیست. بااین‌حال نباید اعضای فیفا از تلاش دست بکشند و برای جنگ با این پدیده باید تا آخر بروند. امیدواریم فیفا دوباره با اصلاحات لازم به ثبات برسد».

و همچنان روسیه و قطر در همه پرونده‌هایی که در باب فساد منتشر شده، موضوع دادن میزبانی به روسیه و قطر برای سال‌های ٢٠١٨ و ٢٠٢٢ موضوع قابل بحثی بوده است؛ منابع انگلیسی و آمریکایی اعتقاد دارند این دو میزبانی هم با دادن رشوه به‌دست آمده و حتی صحبت از پس گرفتن این میزبانی‌ها شده است؛ در واقع پس از آنکه رئیس کمیته حسابرسی فیفا گفته بود در صورت احراز فساد در دادن میزبانی به این کشورها، امتیاز آنها لغو می‌‌شود، «CCN» با کارکردن مطلبی به نقل از فیفا به این موضوع پایان داد:« انتخابات برای میزبانی سال های ٢٠١٨ و٢٠٢٢ کاملا دموکرات برگزار شده و تقلبی صورت نگرفته پس این دو جام جهانی از کشورهای مذکور پس گرفته نمی‌شوند».

سقوط فرهنگی فیفا

البته تأثیر این فساد فقط در زمینه‌های اداری نبوده است؛ فیلم «United Passions» که با بودجه ٢٩ میلیون دلاری فیفا ساخته شده و درباره اتفاقات رخ‌داده در تاریخ فیفا و فوتبال است که در اولین هفته اکرانش در آمریکا شکست سنگینی خورد. به گزارش «فیگارو» این فیلم در یک هفته فقط ٦٠٧ دلار فروخته است! این در حالی است که در یکی از سینماهای این کشور یک بلیت به قیمت ٩ دلار فروش رفته که نشان می‌‌دهد فقط یک نفر برای تماشای این فیلم به سینما رفته است! گزارش‌هایی که روزنامه‌های آمریکایی از این مورد مخابره می‌‌کنند بیشتر بر اکران بدموقع این فیلم اشاره دارند؛ این فیلم دقیقا با انتشار اسناد فساد در فیفا در آمریکا روی پرده رفته که شکست سنگینی خورده است. در کشور فرانسه هم که تجربه آمریکا را دیده بودند، این فیلم اصلا اکران نشد و مستقیم روی «دی‌وی‌دی» رفت تا از این طریق در اختیار مخاطبانش قرار بگیرد.






تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن