تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799096976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهای پرهیجان انتخابی تیم ملی برای آزادکاران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روزهای پرهیجان انتخابی تیم ملی برای آزادکاران
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در حالی از فردا (پنج‌شنبه) در سالن شهید بهشتی مشهد آغاز می‌شود که در بیشتر اوزان شاهد رقابت‌های سخت و نفسگیری خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید تجربه می‌تواند چیرگی یابد یا نیروی جوانی پیروز می‌شود؟
کد خبر: ۵۰۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵ - 10 June 2015


تفاوت انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در این است که فردی چون رسول خادم در راس هرم فنی این تیم قرار دارد که کار با او شوخی‌بردار نیست و آزادکاران به خوبی می‌دانند که فقط با تلاش و جنگندگی می‌توانند صاحب دوبنده تیم ملی در رقابت‌های مهمی چون جهانی و المپیک شوند.آنها شخصی را بالای سر خود می‌بینند که نه اهل نازکشیدن است و نه باج دادن! و همین کار را برایشان سخت‌تر می‌کند.


به گزارش تابناک رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در حالی از فردا (پنج‌شنبه) در سالن شهید بهشتی مشهد آغاز می‌شود که در بیشتر اوزان شاهد رقابت‌های سخت و نفسگیری خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید تجربه می‌تواند چیرگی یابد یا نیروی جوانی پیروز می‌شود؟


رحیمی و شانس بالا برای کسب دوبنده


59 کیلوگرم: حسن رحیمی (تهران) یونس سرمستی (آذربایجان شرقی) رضا اطری- مصطفی دامادی (مازندران) فرهاد جلالی (تهران) نادر حاج آقانیا (مازندران) مهران رضازاده (مازندران) محسن ملکی (تهران) علی حاج آقانیا- صابر خانجانی (مازندران)


حسن رحیمی دارنده یک مدال طلا و دو برنز جهان در حال حاضر بدون شک بهترین سبک وزن کشتی آزاد ایران محسوب می شود و در رقابت های انتخابی تیم ملی بیشترین بخت را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی دارد و به نظر می‌رسد با توجه به جدیت و آمادگی بالای او از هم اکنون می‌توان او را صاحب دوبنده تیم ملی دانست هر چند که در ورزش کشتی هر احتمالی وجود دارد.


مهم‌ترین رقیب رحیمی در این راه یونس سرمستی است که طلای جوانان جهان در سال 2013 و برنز بزرگسالان آسیا در سال 2015 که به تازگی در دوحه قطر برگزار شد را در کارنامه خود دارد. صابر خانجانی نیز با 20 سال سن قهرمانی جوانان آسیا و سومی جوانان جهان را یدک می‌کشد و انگیزه بالایی برای اثبات توانایی هایش دارد. اطری هم تاکنون نتوانسته مدالی بهتر از نقره جوانان آسیا را دشت کند. مهران رضازاده نیز بهترین سبک وزن در مرحله اول لیگ بود اما باید دید سر وزن قانونی چه شرایطی دارد.


مصاف مازنی‌ها برای دوبنده تیم‌ ملی


61 کیلوگرم:آرش دنگسرکی- بهنام احسان پور (مازندران) دانیال حجتی (گلستان) جمال علیزاده (خراسان شمالی) حسن مرادقلی (تهران) مهران نصیری- عباس دباغی- فرزاد عموزاده خلیلی- ایمان صادقی (مازندران)


با کوچ مسعود اسماعیل‌پور به یک وزن بالاتر شاید در ابتدای امر اهالی کشتی نگران عاقبت این وزن در رقابت‌های مهمی چون مسابقات جهانی شدند اما عملکرد بسیار خوب احسان‌پور جوان و پاسخ خوب او به اعتماد رسول خادم نوید بخش حضور یک چهره در کشتی آزاد ایران داد و در این میان نباید از نقش خادم در پرورش این کشتی‌گیر با استعداد به راحتی گذشت؛ کشتی‌گیری که یکی دو سال در یک سطح حرکت می‌کرد و پیشرفت چشمگیری نداشته بود.


آزادکار 23ساله مازنی اخیرا در رقابت‌های بزرگسالان قهرمانی آسیا جنگنده نشان داد و یک به یک حریفان خود را مقتدرانه و بدون حرف و حدیث از پیش رو برداشت اما در نهایت با حق‌کشی مسلم داوران در دیدار فینال، به مدال نقره بسنده کرد. هر چند او هنوز دارای نقایصی است که باید برای رسیدن به قله‌های افتخار در جهت رفع آن‌ها اقدام کند. قهرمانی جوانان جهان در سال 2012 و نقره دانشجویان جهان در سال 2013 از دیگر عناوین احسان‌پور محسوب می‌شود.


جدی‌ترین حریف احسان‌پور در این راه همشهری او به نام ایمان صادقی است که او نیز موفق به کسب مدال طلای جوانان جهان و آسیا در سال 2014 شده است.فن بسیار زیبای صادقی مقابل حریف روس در مرحله نیمه نهایی قهرمانی جوانان جهان که در زمره 5 خبر مهم اتحادیه جهانی کشتی در سال 2014 قرار گرفت نشان از استعداد و آمادگی بالای او دارد.


یکی دیگر از افراد حاضر در این وزن که نباید به راحتی از کنار نام او گذشت آرش دنگسرکی جوان است که برنز جوانان جهان در سال 2011 و طلای جوانان آسیا در سال 2012 را از آن خود کرده است.


محمدی - اسماعیل‌پور؛ رقابتی جذاب


65 کیلوگرم:سیداحمد محمدی- محمد مهدی یگانه جعفری(مازندران) میثم نصیری(زنجان) علی اصغر جبلی(گلستان) سعید صالحی(تهران) میثم حیدری(زنجان) مجید ساده(خراسان رضوی) میلاد طهماسبی(گلستان) غلامرضا عبداله پور - مسعود اسماعیل پور (مازندران)


مسعود اسماعیل‌پور با 27 سال سن به تازگی پا به این وزن المپیکی گذاشته تا بتواند در رقابت‌های المپیک 2016 برای ایران به روی تشک برود به همین جهت انگیزه بسیار بالایی دارد تا در برابر مهمترین رقیبش به نام سید احمد محمدی که اتفاقا او نیز طی یک سال گذشته عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته به برتری برسد تا نماینده ایران در المپیک باشد.


اسماعیل پور با 3 مدال طلای آسیا در سال‌های 2010،2014 و 2015 و یک برنز و نقره جهان در سال های 2013 و 2014 و همچنین طلای بازی‌های آسیایی اینچئون صاحب کارنامه‌ای درخشان است هر چند که در ویترین مدالهایش جای مدال المپیک و طلای جهان خالی است.


در سوی دیگر میدان نمی‌توان به سادگی از شایستگی سید احمد محمدی نایب قهرمان جهان در سال گذشته گذشت کمااینکه بسیاری شانس او را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بیشتر می‌دانند.محمدی در سال 2014 طلای آسیا و نقره جهان را از آن خود کرد و نشان داده حتی استحقاق کسب مدال طلا در جهان را نیز دارد. او هدف خود را کسب عنوان قهرمانی در جهانی لاس‌وگاس اعلام کرده است.


در میان دیگر نمایندگان این وزن می‌توان به میثم نصیری قهرمان مسابقات انتخابی در سال گذشته و اصغر جبلی اشاره کرد که طلای آسیا در رده جوانان و نوجوانان را از آن خود کرده و اخیرا نیز در تورنمنت نیکولاپتروف به مدال برنز رسید.


دوئل نفسگیر یزدانی جوان و تقوی با تجربه


70 کیلوگرم:سعید داداشپور (مازندران) مسعود کمروند (مرکزی)- ایمان رحمانی زاده - مهدی تقوی- مرتضی گودرزی (مازندران)- حمید الهیان (خراسان شمالی) سبحان محمدزاده- حسن یزدانی (مازندران)


بسیاری حسن یزدانی را پدیده کشتی دنیا می‌دانند که با وجود سن کم بر روی تشک مبارزه با جنگندگی خاصی به مصاف حریفان خود می رود و ترسی از مواجهه با نامداران کشتی جهان به دل راه نمی‌دهد. او حتی پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی آمریکا از پیروزی مقابل جردن باروز آمریکایی در آینده نزدیک و با آمدن به وزن 74 کیلوگرم سخن گفت. یزدانی خواستار این بود که در رقابت‌های انتخابی در وزن 74 کیلوگرم به روی تشک برود اما از آنجا که او در وزن 70 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های انتخابی شده بود این امر با مخالفت شورای فنی روبرو شد.


یزدانی با 21 سال سن در ابتدای دوران قهرمانی خود قرار دارد و با وجود سن کم نشان داده علاقه ای به ایجاد حاشیه ندارد و تنها در پی موفقیت در کشتی است کما اینکه اهداف بزرگی چون قهرمانی درمسابقات جهانی 2015 و المپیک 2016 را در سر می‌پروراند. او در سال گذشته میلادی موفق به کسب مدال طلا در مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا در رده جوانان شده است و در جام جهانی بزرگسالان که در آمریکا برگزار شد مقتدرانه مقابل حریفان خود به برتری دست یافت تا یکی دیگر از کشف‌های خادم لقب گیرد.


اما دیگر چهره نامدار این وزن که پس از حدود 2 سال دوری دوباره به میدان مبارزه بازگشته و کوله‌باری از عنوان و تجربه را به همراه خود دارد کسی نیست جز مهدی تقوی.


تقوی آخرین بار در مسابقات جهانی 2013 بوداپست در تیم ملی ایران حضور داشت که با ارائه یک نمایش ضعیف و دور از انتظار به عنوانی بهتر از رده 21 جهان دست نیافت! اما اینبار گویا قضیه متفاوت است چرا که تقوی عزم خود را جزم کرده و برخلاف گذشته به دور از حواشی فقط در حال تمرین است کما اینکه نشانه‌هایی از تقوی سال‌های نه چندان دور را در رقابت های باشگاه های جهان که سال گذشته در جویبار برگزار شد از خود بروز داد.


تقوی تاکنون موفق به کسب 2 طلای بزرگسالان جهان در سال‌های 2009 و 2011 ،2 طلای آسیا در سال های 2009 و 2012 ،طلای جوانان جهان در سال 2007 و نقره بازی‌های آسیایی 2010 شده است و اینبار با کوله‌باری از تجربه باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی از سد حریفی جوان و باانگیزه به نام حسن یزدانی عبور کند.


داداش‌پور نیز با 28 سال سن دو مدال برنز جوانان جهان و قهرمانی آسیا 2007 را در رده جوانان از آن خود کرده است.


رقابت اکبری، یاراحمدی و رضایی قلعه برای دوبنده 74 کیلو


74 کیلوگرم:مرتضی رضایی قلعه (مازندران) محمد مکتبدار (خراسان شمالی) حامد عاشق حسینی (تهران) پیمان یاراحمدی (لرستان) علی قاسمی (تهران) حسین الیاسی (مازندران) کیانوش نادری- جعفر قاسمی- رضا مظفری- عزت الله اکبری (مازندران) عباس یزدانی (همدان)


شاخص‌ترین کشتی گیر در این وزن عزت الله اکبری با 23 سال سن است که عناوینی چون مدال نقره مسابقات جهانی 2013 و بازی های آسیایی 2014 و برنز آسیا در سال 2012 را از آن خود کرده است.


اما بسیاری از کارشناسان شانس پیمان یاراحمدی را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بیشتر از سایر نفرات حاضر در این وزن می دانند. یاراحمدی با 21 سال سن در رقابت های قهرمانی آسیا که چندی پیش در قطر برگزار شد عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و گردن آویز طلا را از آن خود کرد. او همچنین در سال 2013 مدال برنز جوانان جهان و آسیا در رده جوانان و طلای آسیا و برنز جهان در رده نوجوانان در سال 2011 را در کارنامه خود دارد.


در میان سایر نفرات حاضر در این وزن می توان به مرتضی رضایی قلعه اشاره کرد که طلای نوجوانان آسیا در سال 2007 و نقره جوانان آسیا در سال 2010 را کسب کرده است. رضایی قلعه در جام جهانی هم عملکرد نسبتا خوبی داشت. اما محمد مکتبدار را هم نباید دست کم گرفت و اگر او آماده باشد می تواند هر حریفی را به دردسر بیاندازد.


مصاف نیروی جوانی و تجربه در وزن 86 کیلوگرم


86کیلوگرم: اسماعیل نجاتیان (خراسان رضوی) یوسف پناهنده (تهران) محمدجواد ابراهیمی (مازندران) نادر حامدی پور (فارس) جلال زمان (مازندران) وحید شاه محمدی (همدان) رضا بیات (تهران) سیاوش پازوکی (مازندران) احسان لشگری (قزوین) میثم مصطفی جوکار (همدان) علیرضا کریمی (البرز)


شاخص‌ترین کشتی‌گیر این وزن احسان لشگری است که با وجود سپری کردن دوران نقاهت پس از عمل جراحی و تلاش زیادی که از خود تا آخرین لحظه نشان داده، بعید است بتواند در رقابت های انتخابی به روی تشک برود. لشگری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی در سال گذشته پس از باخت مقابل ضیایی که بعدها دوپینگ او محرز شد مقابل میثم مصطفی جوکار نیز بازنده شد تا از دور رقابت‌ها کنار برود. لشگری برنز المپیک لندن و مسابقات جهانی 2013 و سه طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.


اما مهمترین بخت کسب دوبنده تیم ملی در وزن 86 کیلوگرم میثم مصطفی جوکار کشتی‌گیر 31 ساله ملایری است که هر چه از سن او می گذرد فنی‌تر و پرقدرت تر مبارزه می کند. جوکار سال گذشته بسیار پرفروغ ظاهر شد و توانست مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون و قهرمانی آسیا را از آن خود کند. او همچنین نقره آسیا در سال 2008 و طلای دانشجویان جهان در سال 2012 را کسب کرده و در المپیک پکن ملی‌پوش وزن 74 کیلوگرم بود. باید منتظر ماند و دید آیا جوکار می‌تواند برای اولین بار ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی شود؟


اما جوکار برای رسیدن به دوبنده تیم ملی خیلی نباید آسوده خاطر باشد چرا که رقیب جوانی به نام علیرضا کریمی از استان البرز عزم خود را جزم کرده تا صاحب دوبنده تیم ملی شود. کریمی با کسب طلای قهرمانی آسیا که به تازگی در دوحه قطر برگزار شد برای رقبای صاحب‌نام خود خط و نشان کشید. نجاتیان هم می‌تواند از امتیاز تشویق همشهریان خود در سالن شهید بهشتی مشهد بیشترین بهره را ببرد؛ کشتی‌گیری که امتیاز گرفتن از او سخت است.


محمد جواد ابراهیمی هم جوان پرقدرتی است و باید دید او در سبک کشتی خود پیشرفتی ایجاد کرده یا نه.


پلنگ جویبار برمی‌خیزد؟


97 کیلوگرم: رضا یزدانی- اباذر اسلامی- سیدمحسن ابراهیمی (مازندران) حسن رحیمی (تهران) وحید یوسف وند (لرستان) عباس طحان (مازندران) الیاس بختیاری (تهران) امیر محمدی (خراسان شمالی) محمدحسین محمدیان (مازندران)


کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی نشان داد از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفته است. یزدانی تا حدی در تمرینات تیم ملی بی‌انگیزه نشان داد تا خادم را مجاب کند محمد حسین محمدیان، فرزند عسگری محمدیان را به اجبار از 86 کیلوگرم به این وزن بکشاند.


البته مصدومیت کهنه رضایزدانی از ناحیه کمر و زانو در نمایش ضعیف او مخصوصا در جام جهانی آمریکا بی‌تاثیر نبوده است. با همه این اوصاف مشاهده افتخارات کسب شده توسط کاپیتان یزدانی می‌تواند لرزه بر اندام هر حریفی بیندازد هر چند که او از روزهای پرفروغ خود فاصله داشته باشد. بدون شک رقابت میان یزدانی و محمدیان یکی از دیدنی‌ترین کشتی‌های این دوره از رقابت‌ها خواهد بود.


2 مدال طلای جهان در سال های 2011 و 2013 طلای بازی‌های آسیایی در سال های 2006، 2010 و 2014 طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2010 و برنز جهان در سال 2007 افتخاراتی است که رضا یزدانی برای کشتی ایران رقم زده است. بدون شک جای مدال خوشرنگ المپیک نیز در ویترین افتخارات او خالی است اما مصدومیت شدید در جریان رقابت های المپیک لندن باعث شد او نتواند به مسابقات ادامه دهد و به عنوان پنجمی المپیک بسنده کرد. اما گویا حکایت این بار متفاوت است و پلنگ جویبار آمده است تا بار دیگر نشان دهد تمام شدنی نیست.


در کنار یزدانی، محمدحسین محمدیان جوان بیشترین بخت را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی دارد. او پس از کوچ به این وزن در رقابت های قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید تا نشان دهد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او آنطور که خودش می‌گوید اسب خود را برای رسیدن به طلای جهان و المپیک زین کرده و خادم هم نشان داده اعتقاد زیادی به او دارد تا محمدیان با همین دلگرمی در فکر رسیدن به قله‌های افتخار باشد.


اما جمال میرزایی و مهران میرزایی دو کشتی‌گیری بودند که از دادن تست سلامت امتناع کردند و از رقابتهای انتخابی کنار گذاشته شدند. سید محسن ابراهیمی هم کشتی‌گیر جوانی است که طلای نوجوانان آسیا در سال 2009 را در پرونده دارد.


تجربه کمیل قاسمی یا زور هادی، کدامیک می‌چربد؟


125 کیلوگرم:کمیل قاسمی (مازندران) پرویز هادی (آذربایجان شرقی) عبداله قمی- جعفر شمس ناتری (مازندران) امین طاهری (تهران) یدالله محبی (کرمانشاه) سیدرضا موسوی (مازندران) شهاب قوره جیلی (تهران) احمد رسولی (گلستان) امیرحسین کیانیان (تهران) جابر صادق زاده (مازندران)


وضعیت سنگین وزن‌ کشتی آزاد نسبت به فرنگی بهتر است و حضور نفرات باتجربه و کارکشته‌ای چون کمیل قاسمی باتجربه و پرویز هادی پرقدرت خیال خادم را تا حد زیادی راحت کرده است.


قاسمی برنز المپیک لندن، نقره جهان در سال 2014، طلای 2014 آسیا و نقره آسیا در سال های 2011 و 2015 و 2 برنز جهان در رده جوانان را دارد. قاسمی به دنبال طلای جهان در لاس وگاس است تا ویترین افتخارات خود را با آن تزیین کند. او عزمش را جزم کرده و نمی‌خواهد در برابر قدرت تمام نشدنی هادی سر خم کند و به راحتی حضور در مسابقات جهانی را از دست دهد.


در سوی دیگر میدان پرویز هادی از باسمنج آذربایجان شرقی قرار دارد که از قدرت بالایی بهره می برد و همین ویژگی مصاف با او را برای هر حریفی سخت و طاقت‌فرسا کرده است. هادی در مسابقات انتخابی تیم ملی سال گذشته قاسمی را شکست داد. رقابت میان او و کمیل می‌تواند یکی از مهیج ترین رقابت‌ها لقب بگیرد.


هادی طلای بازی های آسیایی اینچئون، 2 طلای آسیا در سال‌های 2012 و 2013 به همراه نقره دانشجویان جهان را در کارنامه خود دارد و انگیزه زیادی دارد تا با پوشیدن دوبنده تیم ملی برای کسب مدال جهانی در آمریکا به روی تشک مبارزه برود.


اما نفرات دیگری در این وزن حضور دارند که مدعیان درجه دو به شمار می‌روند. عبدالله قمی با 2 طلای جوانان آسیا، یک نقره جوانان جهان و یک طلای نوجوانان آسیا به همراه جابر صادق‌زاده با طلای جوانان آسیا و جهان و امین طاهری با نقره جوانان جهان و طلای جوانان آسیا نیم نگاهی به کسب دوبنده تیم ملی دارند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن