تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804612005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات پيشگيرانه دهان و دندان براي 85 درصد از دانش آموزان کلاس اولي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۳۱ب.ظ)
وزير بهداشت: اقدامات پيشگيرانه دهان و دندان براي 85 درصد از دانش آموزان کلاس اولي موج- وزير بهداشت با بيان اين که وزارت آموزش پرورش همکاري‌هاي مناسبي با وزارت بهداشت در زمينه بهداشت دهان و دندان داشته است، افزود: به دليل اينکه وارد فصل تعطيلات مدارس مي‌شويم، اقدامات اصلي در اين حوزه از ابتداي سال تحصيلي آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحسن هاشمي، وزير بهداشت، در جريان بازديد از روند اجراي طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت دهان و دندان از کانون فرهنگي قدس تهران اظهار کرد: در مدت زمان کوتاهي که بسته بهداشت دهان و دندان ابلاغ شده است براي حدود 85 درصد دانش آموزان مقطع اول دبستان وارنيش فلورايد (ماده دنداني براي جلوگيري از پوسيدگي دندان) انجام شده است.
هاشمي گفت: اميدواريم با شروع سال تحصيلي در سراسر کشور با ثبت‌نام الکترونيکي دانش آموزان، مواردي که نياز به ارائه خدمات است مشخص شود.
وزير بهداشت تأکيد کرد: اقدامات انجام شده در اين مقطع سني باعث خواهد شد که در سال‌هاي آينده تعداد دندان‌هاي پوسيده بسيار کمتر از دندان‌هاي پوسيده نسل جوان و ميان‌سال فعلي باشد.
هاشمي گفت: ممکن است در حال حاضر اين طرح براي جامعه ملموس نباشد، اما؛ در سال‌هاي آينده شاهد تغييرات جدي در رعايت بهداشت دهان و دندان خواهيم بود و همکاري‌هاي خوبي بين وزارت بهداشت، گروه دندانپزشکي، انجمن‌ها و وزارت آموزش و پرورش در اين بسته خدمتي وجود دارد.
وي تصريح کرد: در تهران به تعداد مناطق 19 گانه آموزش و پرورش يونيت‌هاي دندانپزشکي مستقر هستند که تا به حال 6 مرکز در مناطق آماده شده‌اند و ظرف چند ماه آينده کامل خواهد شد.
هاشمي با اشاره به اين که وضعيت دندانپزشکي در شهرهاي کمتر از 20 هزارنفر مناسب است، گفت: در اين شهرها مراکز و پايگاه‌هاي بهداشتي فعال شده‌اند و بيش از 600 يونيت نوسازي شد و دسترسي به دندانپزشک نيز به دليل اعزام نيروهاي طرحي به اين مناطق افزايش يافته است.
هاشمي با تأکيد بر اين که بيش از 10 ميليون نفر حاشيه‌نشين در کشور وجود دارد، افزود: ارائه خدمات دندانپزشکي در حاشيه شهرها با مشکلاتي همراه بوده است و به ازاي هر 45 تا 50 هزار نفر يک مرکز بهداشت درحال احداث است که اميدواريم در آينده نزديک مشکلات برطرف شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در سال جاري حدود 3 هزار کلينيک ويژه در حوزه درمان را مورد بهره‌برداري کامل قرار مي‌دهيم و در برخي از مراکز که در گذشته خدمات در بعد از ظهر ارائه نمي‌شد، مقرر شده است در قالب خريد خدمت از همکاران اين خدمات ارائه شود.
هاشمي اظهارداشت: درمان، بخشي از پيشگيري است و در گام اول اقدامات مناسبي براي پيشگيري از پوسيدگي دندان با استفاده از فيشورسيلانت (شيار درماني) و ورانيش فلورايد (ماده دنداني براي جلوگيري از پوسيدگي دندان) انجام شده است.
وي ادامه داد: برخي از بچه‌ها دندان‌هاي خراب دارند که بايد ترميم شود که در حوزه درمان است و بهداشت و درمان لازم و ملزوم يکديگر هستند.
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: وارنيش فلورايد در مدارس از طريق همکاران بهداشتي انجام مي‌شود، اما؛ براي اقدامات درماني که داراي جنبه پيشگيري است به متخصص و تجهيزات نياز دارد که دانش آموزان به اين پايگاه‌ها مراجعه مي‌کنند و پس از تهيه شناسنامه براي آن‌ها، به نوبت به آن‌ها ارائه خدمات درماني به صورت رايگان صورت مي‌گيرد.
هاشمي اظهار داشت: بنا داريم که براي مقطع تحصيلي ابتدايي ظرف 2 سال آينده تمام اقدامات درماني و بهداشتي مورد نياز انجام شود.
وي گفت: تعرفه دندان پزشکي طبق تصميم دولت 14 درصد و در حدود نرخ تورم افزايش داشت، اما؛ در خصوص ارزش‌گذاري نسبي خدمات دندانپزشکي، شوراي عالي سلامت دهان و دندان تصميم مي‌گيرد و با انجمن‌ها و سازمان پزشکي رايزني مي‌کند و در نهايت تصميم آن‌ها به شوراي عالي بيمه پيشنهاد مي‌شود.
وزير بهداشت يادآور شد: افزايش تعرفه جزء وظايف وزارت بهداشت نيست بلکه از وظايف هيأت وزيران است و مجموعه وزارت بهداشت در کنار صنف و همکاران، امور کارشناسي و دبيرخانه شوراي عالي بيمه نيز بررسي‌هاي کامل را انجام مي‌دهد و به سازمان مديريت پيشنهاد مي‌کند و سپس به هيأت وزيران اعلام مي‌شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: در طرح تحول سلامت، مهم مردم هستند و طبق مطالعات ميداني و مشاهده ما رضايتمندي نسبي بين مردم در مقايسه با زمان‌هاي گذشته ايجاد شده است و در عين حال نقص‌ها و کمبودهايي نيز وجود دارد.
هاشمي در پايان با بيان اينکه انگيزه ما از اجراي طرح تحول بيشتر از قبل شده است، افزود: زماني که مي‌بينيم رضايتمندي مردم افزايش پيدا کرده است، طبيعي است که انرژي ما براي کار کردن را مضاعف مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن