تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815448769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از بين بردن محيط زيست از نظر اخلاق و شرعي صحيح نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۳ب.ظ)
آيت الله علوي گرگاني: از بين بردن محيط زيست از نظر اخلاق و شرعي صحيح نيست موج - قم - آيت الله علوي گرگاني گفت: از بين بردن محيط زيست از نظر اخلاق و شرعي صحيح نيست؛ زيرا از بين بردن آن قطعا دِيني را همراه خواهد داشت و انسان مديون خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله علوي گرگاني در ديدار با مدير کل محيط زيست استان قم با بيان اين که هدف از خلقت انسان اطاعت و پرستش خداي يگانه مي باشد، گفت: خداي متعال مربياني را از جنس بشر در کنار و اختيار انسان قرار داده تا بشر را هدايت کنند.
وي افزود: انسان با وجود اين مربيان قطعا اگر اعتقاد به آخرت، کمال و جهان پس از مرگ داشته باشد مي تواند همان طور که از او انتظار مي رود عمل کند و ارزش وجود خود را که همان خليفه الهي و جانشيني براي خدا است با تمام و کمال به نمايش بگذارد.
آيت الله علوي گرگاني با اشاره به اين که محيط زيست يک محيط مردمي است و انسان براي ادامه حيات خود نيازمند به محيط زيست است، گفت: جنگل و منابع طبيعي محيط بسيار خوب و منبع بزرگ اکسيژن است بايد از اين ظرفيت براي سلامت و سعادت جامعه بهره گرفت.
وي گفت: دنيا و موجوداتي که در آن هستند براي لهو و لعب آفريده نشده اند، بلکه همه در حال تسبيح ذات الهي اند و از بين بردن محيط زيست از نظر اخلاق و شرعي صحيح نيست؛ زيرا از بين بردن آن قطعا دِيني را همراه خواهد داشت و انسان مديون خواهد بود.
آيت الله علوي گرگاني گفت: محيط زيست و آنچه در دنيا وجود دارد؛ امانتي در دست انسان است حفظ اين امانتي وظيفه همگاني است و از بردن و تخريب آن گناه به حساب مي آيد.
وي اظهار داشت: انسان بايد بداند خدا همه اين موجودات را براي تکامل او آفريده و در اختيار بشر گذاشته است و بايد شکرگزار اين نعمت باشيم و با مواظبت و عدم تخريب آن به عهد خود وفا کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن