تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798456394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه‌هاي ورزشي خبر فساد در فوتبال را خوردند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رسانه‌هاي ورزشي خبر فساد در فوتبال را خوردند!
رسانه‌اي شدن پرونده پول‌هاي نجومي خرج شده در فوتبال ايران بازتاب‌هاي زيادي داشته است. افشاگري سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي موجب شد كه رئيس فدراسيون فوتبال براي بي‌گناه جلوه دادن خود در مقام پاسخگويي برآيد.
نویسنده : شیوا نوروزی 


رسانه‌اي شدن پرونده پول‌هاي نجومي خرج شده در فوتبال ايران بازتاب‌هاي زيادي داشته است. افشاگري سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي موجب شد كه رئيس فدراسيون فوتبال براي بي‌گناه جلوه دادن خود در مقام پاسخگويي برآيد. بر اين اساس كفاشيان 188 سفر خارج از كشور داشته كه از نظر مجلسي‌ها غيرضروري بوده است. در حالي تخلفات فدراسيون فوتبال محرز بوده كه اهالي بهارستان معتقدند عملكرد ضعيف وزارت ورزش و عدم نظارت بر فدراسيون فسادهاي فوتبالي را دوچندان كرده. نكته جالب اينكه رئيس خنده‌رو فدراسيون فوتبال كماكان بر سالم بودن اين رشته تأكيد مي‌كند و جالب‌تر سكوت رسانه‌هاي ورزشي بود كه البته بي‌ارتباط با نقش برخي از آنها در فساد موجود در فوتبال نيست.

   نام افراد مشهور در فساد فوتبال
۱۸۸ سفر غيرمجاز كفاشيان و ۲۱۸ سفر دبير فدراسيون تنها بخشي از پرونده فساد در فوتبال است. حال آنكه 25 ميليارد تومان فرار مالياتي نيز يكي از ديگر تخلفات محرز شده به شمار مي‌آيد. به علاوه اينكه موضوع كارت‌هاي جعلي پايان خدمت 69 فوتباليست چالش ديگري است كه از سوي كميسيون اصل 90 مورد بررسي قرار گرفت. رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي همچنين از حضور افراد مشهور در فسادهاي فوتبالي خبر داد. محمدعلي پورمختار با اشاره به اينكه به تعداد سفرهاي مطرح شده يقين ندارد اظهار داشت: «خيلي به اين تعداد يقين ندارم، اما مستندات موجود است و وقتي بيان مي‌شود و اين گزارش به آن اشاره كرده است يعني اينكه مستنداتش وجود دارد و حتماً اشاره شده است كه مستندات به چه شكلي است و همه اينها از مبادي ذي‌ربط اخذ شده است. با اقشار مختلف در فوتبال حدود 70 نفر از جمله فوتباليست‌ها، مربيان و حتي اهالي رسانه و مسئولان صحبت كرديم و حتي از برخي دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌هاي مختلف نظارتي و اطلاعاتي مثل سازمان بازرسي، ناجا  و تا حدي وزارت اطلاعات اين مدارك به دست آمده است. نام افراد مشهور هم در اين پرونده ديده مي‌شود.»

   شندرغاز و اين همه بازرسي؟
علي كفاشيان كه اصلاً انتظار علني شدن تخلفات فدراسيون متبوعش را نداشت ديروز از فرصت استفاده كرد و در حاشبه مجمع عمومي با خبرنگاران گفت‌و‌گو كرد: «از سال 90 تا 93 تمامي سفرهاي من به عدد 40 مي‌رسيد. تنها من نيستم كه سفر خارجي انجام مي‌دهم. وزير خارجه و معاونان او هم به دليل وظايفي كه دارند به سفرهاي خارجي مي‌روند. كساني كه مي‌گويند فساد در فو‌تبا‌ل وجود دارد بايد آن را مطرح كنند. افراد براي تأييد فساد در فو‌تبا‌ل مدرك بياورند. هيچ فسادي در فو‌تبا‌ل نيست و فقط تخلفاتي صورت گرفته است. ورزشكاري كه ماليات خود را پرداخت نمي‌كند چه ربطي به فدراسيون فو‌تبا‌ل دارد؟ هر موقع نمايندگان مجلس نامه‌اي فرستادند و از ما اطلاعات خواستند عيناً پاسخ آنها را با اسناد و مدارك داديم. غير از كميسيون اصل 90 بازرسي كل كشور، بازرسي وزارت ورزش و هفت، هشت، 10 نهاد مختلف براي شندرغازپولي كه در فدراسيون وجود دارد بر آن نظارت و رسيدگي مي‌كنند؟!»

   هم كارشناس حقوقي داريم و هم فني
سخنگوي كميسيون اصل 90 در گفت‌و‌گو با «جوان» به تشريح جزئيات تحقيقات مجلس در خصوص پرونده فساد فوتبال پرداخت. مصطفي افضلي فرد در واكنش به اظهارات رئيس فدراسيون فوتبال در مورد تخلفات مطرح شده گفت: «در بررسي اين پرونده هم كارشناسان حقوقي حضور دارند و هم كارشناسان فني. كارشناسان فني ما كساني هستند كه تجربه فعاليت در فوتبال را دارند. مسائل مطرح شده هم به لحاظ فني بررسي شده و هم حقوقي. در حقيقت نظر كارشناسي كميسيون اصل 90 ملاك است نه ادعاهاي افراد.»

   كفاشيان طفره مي‌رود
نايب‌رئيس كميسيون اصل 90 مجلس و مسئول پرونده فساد تعداد سفرهاي اعلام شده از سوي اين كميسيون را درست خواند. حجت‌الاسلام حميد رسايي در گفت‌و‌گو با فارس خواستار پيگيري وضعيت مالي فدراسيون فوتبال شد: «براساس ماده 153 قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت، رئيس دادگستري تهران بايد براي فدراسيون فوتبال بازرس تعيين كند. در طول رسيدگي به پرونده فساد در فوتبال چند بار از آقاي كفاشيان اسناد مالي را درخواست كرديم كه ايشان از ارائه آن طفره رفت و هر بار با پاسخ‌هاي انحرافي قصد داشت تا كميسيون را منحرف كند اما در نهايت ما به اسناد مالي فدراسيون دسترسي پيدا كرديم. عدد اعلام شده در مورد سفرها يعني 406 تردد خارجي(ورود و خروج) در دوره مسئوليت كفاشيان و نبي، عدد درستي مي‌باشد و براساس مستندات مراجع ذي‌صلاح قانوني است. آقاي كفاشيان قبلاً هم ادعا مي‌كرد كه به جز دستمزد و حقوق كرش، هيچ مبلغ ارزي و دلاري به حساب هوشنگ مقدس واريز نكرده اما وقتي ما مبلغ آن را اعلام كرديم كه بسيار بيشتر از حقوق كرش بود، رئيس فدراسيون ديگر در برابر خبرنگاران لبخند نزد.»

   بايكوت خبري پرونده فساد در فوتبال در برخي رسانه‌هاي ورزشي!
بايكوت خبري و عدم انتشار جزئيات پرونده فساد در فوتبال در برخي روزنامه‌هاي ورزشي از نكات قابل تأملي بود كه ديروز به چشم آمد كه البته بي‌ارتباط با ماجراي دست داشتن برخي خبرنگاران و رسانه‌هاي ورزشي در ماجراي دلالي و زد و بندهاي فوتبال نيست، به خصوص اينكه آذين، سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس در مصاحبه يكشنبه‌اش به اين موارد اشاره كرده و گفته بود: «نقش ايجنت‌هاي غيررسمي شامل خبرنگاران، پيشكسوتان، كارمندان و... در بازار نقل و انتقالات يكي از محورهاي گزارش است. محور ديگر موضوع رسانه‌هاي زرد است كه از تيترهاي خلاف واقع جهت بزرگنمايي بازيكنان و مربيان استفاده مي‌كردند كه پشت اين اقدامات تباني‌هاي مالي بوده است.» با توجه به اين موارد سكوت قابل تأمل برخي رسانه‌هاي ورزشي و عدم  انتشار خبر جزئيات پرونده فساد در فوتبال را بهتر مي‌توان درك كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن