تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818848029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گيلان زيستگاه مناسبي براي گوزن زرد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۱۷ب.ظ)
مدير کل حفاظت محيط زيست گيلان: گيلان زيستگاه مناسبي براي گوزن زرد نيست موج - رشت - مدير کل حفاظت محيط زيست گيلان گفت: گيلان زيستگاه مناسبي براي دو گونه ارزشمند گوزن زرد و مرال نيست.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، محمدرضا برجي در جمع خبرنگاران استان گفت: به دليل سياست‌هاي غلط در گذشته، انتقال 12 راس گوزن زرد به پناهگاه حيات وحش لوندويل آستارا صورت گرفت، اين سياست به اين دليل غلط بود که گيلان اصلا زيستگاه مناسبي براي اين گونه ارزشمند نيست.
وي با اشاره به اينکه جمعيت گوزن زرد در کشور ما در حال تهديد است و رو به انقراض مي‌رود، اضافه کرد: به دليل نامناسب بودن زيستگاه اين حيوانات در گيلان حتي يک راس زادآوري از اين گوزن‌ها در آستارا صورت نگرفته است.
برجي خاطرنشان کرد: درخواست اين اداره‌کل به حفاظت محيط زيست کشور براي انتقال اين گونه‌هاي ارزشمند به زيستگاه‌هاي مناسب‌تر اعلام شده است.
وي در ادامه با اشاره به اين که مرال‌ها نيز گونه ديگر از پستانداراني هستند که در گيلان اسير شده‌اند، تصريح کرد: اين 18 راس مرال از استان قزوين به گيلان انتقال داده شده‌اند.
برجي افزود: البته مرال‌ها در طبيعت زنده‌گيري نشده‌اند و از گونه‌هاي پرورشي هستند و فقط براي جاذبه گردشگري در حيات وحش لوندويل آستارا حضور دارند.
وي، استان گيلان را داراي تنوع زيستي کم‌نظيري در کشور دانست و گفت: در استان گيلان 48 گونه پستاندار، 326 گونه پرنده، 42 گونه از خزندگان، 6 گونه از دوزيستان و 78 گونه از ماهيان کشور وجود دارند.
مدير کل حفاظت محيط زيست گيلان افزود: در مجموع از هزار و 135 گونه مهره‌دار کشور 500 نوع آن در گيلان يافت مي‌شود.
وي يکي از گونه‌هاي ارزشمند گيلان را اسبچه خزري عنوان کرد و گفت: متاسفانه جمعيت اين گونه در گيلان رو به کاهش است.
برجي خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته محيط زيست مسابقات سوارکاري در شهرستان تالش انجام خواهد شد و هدف مهم برگزاري اين مسابقات آشنايي بيشتر مردم براي حفاظت از اسبچه خزري است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن