تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804231368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تناسبی در پرداخت حقوق شهرداری ها وجود ندارد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تناسبی در پرداخت حقوق شهرداری ها وجود ندارد
کد خبر: ۵۰۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ - 08 June 2015


عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با تاکید بر ساماندهی و قانونمند شدن نظام پرداخت در شهرداری‌ها، گفت: با الحاق یک تبصره به ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام پرداخت هماهنگی در شهرداری‌ها ایجاد می‌شود.

کمال علیپور خنکداری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص الحاق یک تبصره به ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: شهرداری‌ها از سال 62 به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و یک سازمان هزینه - درآمد به فعالیت پرداخته‌اند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، افزود: شهرداری‌ها در این سال‌ها مستقل شده اند، در واقع در این مدت تحت مدیریت وزارت کشور نبوده اند و با کسب درآمد، هزینه‌های جاری خود را تامین کرده اند؛ البته مردم نیز در کسب درآمد شهرداری‌ها مشارکت داشته اند.

وی تصریح کرد: در این سال‌ها بسیاری از شهرداری‌ها در پرداخت هماهنگ حقوق به کارکنان خود دچار مشکل شده، به شکلی که تعدادی از کارشناسان شهرداری از حقوق اولیه هم برخوردار نیستند و حتی حقوقی کمتر از کارشناسان سایر نهادهای دولتی دریافت می کنند.

علیپور خنکداری با بیان اینکه توازن حقوقی بین کارکنان شهرداری برقرار نیست، گفت: در حال حاضر حتی بین مدیران و کارکنان شهرداری‌های مختلف کشور تفاوت در میزان حقوق دریافتی وجود دارد، که البته با درنظر گرفتن استقلال مالی شهرداریها، این موضوع نشان می‌دهد که میزان پرداختی سلیقه‌ای و نامتوازن است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، یادآور شد: ناهماهنگی‌های حقوقی کارکنان شهرداری بعضا فسادهای مالی را هم ایجاد کرده است، البته این بی قانونی شامل مدیرانی که حق جذب داشتند نمی شود.

این نماینده مجلس مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: مجلس برای استقرار نظام هماهنگ پرداخت، تصمیم گرفت تا با الحاق یک تبصره به ماده 117 قانون خدمات کشوری، شهرداری‌ها را نیز مشمول این قانون کند، با اجرای این طرح تبعیض حقوقی و دغدغه کارکنان شهرداری رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک فوریت این طرح در صحن علنی روز یکشنبه(17 خرداد) به تصویب رسید، گفت: در روزهای آتی جزئیات این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت، طی این بررسی تمامی ایرادات و موانع یکسان سازی حقوقی کارکنان شهرداری مرتفع می شود.

علیپور خنکداری در ادامه با بیان اینکه الحاق تبصره‌ای به ماده117 قانون خدمات کشوری ممکن است محدودیت استخدامی هم برای شهرداری‌ها ایجاد کند، گفت: شهرداری ها در جذب و استخدام استقلال مالی دارند و تنها نیاز است از شوراهای شهر مجوز جذب دریافت کنند؛ اصلاح این ماده ممکن است بر استخدام شهرداری‌ها تاثیر داشته باشد اما نمی تواند مانع ایجاد کند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و قانونمند شدن شهرداری‌ها، تاکید کرد: اصل اصلاح ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری این است که تفاوتی بین کارکنان شهرداری با سایر نهادهای دولتی وجود نداشته باشد، هم اکنون شهرداری‌ها این استقلال را دارند که سازمان ها و شرکت‌هایی تاسیس کنند و در صورت نیاز نیروی انسانی جذب کنند اما طبق ردیف های اداری و قانون، شهرداری‌ها نمی توانند نیروی رسمی و قراردادی بدون مجوز شورای شهر جذب کنند، بلکه تنها از طریق تاسیس شرکت های تابعه می توانند به جذب نیرو بپردازند.

گفتنی است، ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های فعلی آن که به شرح زیر است، مشمول شهرداری ها نمی شود؛

ماده 117 -کلیه دستگاههای اجرائی به استثناء نهادها، مؤسسات و تشکیلات و سازمانهایی که زیرنظر مستقیم مقام معظم رهبری اداره می‌شوند، وزارت اطلاعات، نهادهای عمومی غیردولتی که با تعریف مذکور در ماده(3) تطبیق دارند، اعضاء هیأت علمی و قضات، هیأتهای مستشاری دیوان محاسبات، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری مشمول مقررات این قانون می‌شوند و در خصوص نیروهای نظامی و انتظامی مطابق نظر مقام معظم رهبری عمل می‌شود.

تبصره 1- حقوق و مزایای قضات تابع قانون نظام هماهنگ پرداخت کارمندان دولت مصوب1370 می‌باشد و جدول موضوع ماده(14) قانون مذکور در خصوص اعداد مبنای گروه آنان به ترتیب به(12) و(200) افزایش می یابد.

تبصره 2 - به قضات نظامی سازمان قضائی نیروهای مسلح در مدتی که در پستهای قضائی انجام وظیفه می‌نمایند، معادل مابه‌التفاوت مجموع دریافتی آنان تا هشتاددرصد(80%) حقوق و مزایای مستمر قضات همتراز دادگستری فوق‌العاده ویژه پرداخت می‌گردد.

تبصره 3- درصورت موافقت فرماندهی کل قوا برای برخورداری کارکنان نیروهای مسلح از مقررات فصل دهم و سیزدهم این قانون، حداقل و حداکثر دریافتی آنان با رعایت مقررات ماده (136) قانون آجا ، امتیازات متعلقه به شغل و شاغل باتوجه به کیفیت خاص خدمتی در نیروهای مسلح با ضریب(2/1) محاسبه و پرداخت می‌گردد.

کارمندان نیروهای انتظامی کماکان از فوق العاده سختی کار طبق مقررات استخدامی این نیرو علاوه بر فوق العاده‌های مذکور در فصل دهم این قانون برخوردار می باشند.

تبصره 4- کارمندانی که با رعایت ماده(124) مطابق قانون کار جمهوری اسلامی ایران در دستگاههای اجرائی اشتغال دارند از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

تبصره 5 - کارمندان سیاسی و کارمندان شاغل در پستهای سیاسی وزارت امورخارجه مشمول مقررات تشکیلاتی، استخدامی، مالی و انضباطی وزارت امورخارجه مصوب 1352 می‌باشند و کارمندان غیرسیاسی شاغل در پستهای پشتیبانی از این قانون تبعیت خواهند نمود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن