تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815544567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت نیرو کم کاری می‌کند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وزارت نیرو کم کاری می‌کند
کد خبر: ۵۰۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ - 08 June 2015


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از سرریز شدن پسماندهای بیمارستانی و فاضلاب‌های شهری به رودخانه کارون، گفت: با هزار میلیارد می توان بهسازی و لایروبی رودخانه کارون را انجام داد.

سیدشکرخدا موسوی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت آلودگی رودخانه کارون، گفت: اقدامات جدی برای بهینه سازی رودخانه کارون به طور ریشه ای انجام نگرفته است، البته در 3 سال گذشته کارهایی با کمک استانداری خوزستان و وزارت نیرو مبنی بر لایروبی رودخانه البته تنها از ورودی تا خروجی اهواز انجام شده است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایروبی رودخانه کارون پیشرفت 20 درصدی داشته است، گفت: در 3 سال گذشته حدود 60 کیلومتر ساحل سازی رودخانه کارون صورت پذیرفته است، همچنین امروزه محیط پیرامونی کارون در مدخل ورودی و خروجی اهواز مناسب شده است اما رودخانه کارون آلوده است و هنوز بخشی از فاضلاب‌های شهری و پساب‌های بیمارستانی در رود کارون ریخته می‌شود.

موسوی افزود: در گذشته پسماندهای بیمارستانی 6 بیمارستان وارد رود کارون می شد، اما امروزه تنها پسماند 2 بیمارستان و فاضلاب‌های شهری وارد رودخانه کارون می شود؛ البته ما به دنبال جلوگیری از ورود تمامی پسماندهای بیمارستانی به کارون هستیم.

آلودگی رود کارون آسیب جدی به زمین‌های نیشکر وارد کرده است

وی با تاکید بر اینکه آلودگی رود کارون آسیب جدی به زمین‌های کشاورزی به ویژه زمین‌های نیشکر و نخلستان‌ها وارد کرده است، افزود: به طور کلی وزارت نیرو در بهینه سازی کارون، بهره برداری صیدی از این رودخانه و زدن سدهای خاکی پایین دست که مانع ریختن 13  میلیارد مترمکعب آب به خلیج فارس شود سرمایه گذاری نکرده است.

موسوی یادآور شد: از ورود فاضلاب‌‌های شهری و زباله های بیمارستانی به کارون باید جلوگیری شود، همچنین لازم است تا توجه ویژه ای به وضعیت کلی رودخانه و قسمت های پرتراکم جنگی اطراف رودخانه کارون شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه اعتبار زیادی برای ساماندهی رود کارون نیاز نیست، گفت: با هزار میلیارد اعتبار بهسازی و لایروبی رودخانه کارون را می توان انجام داد که متاسفانه تاکنون مبالغی حدود 10 تا 20 میلیارد برای رود کارون هزینه شده که کافی نیست.

وی افزود: در صورت بهسازی، رود کارون درآمدزا خواهد بود و می توان مسابقات قایقرانی کشوری و آسیایی را در رود کارون انجام داد، متاسفانه امروزه در برخی استان ها از دریاچه‌های مصنوعی برای انجام مسابقات قایقرانی استفاده می شود این در حالی است که به رودخانه کارون با سطح صاف توجه نمی شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متولی مدخل رود کارون وزارت نیرو است که متاسفانه بسیار ضعیف عمل می کند؛ با وجود تمامی مشکلات این رودخانه، هدر رفتگی آب یکی دیگر از مشکلات رودخانه کارون است؛ هرچند طی 3، 4 سال گذشته در این زمینه با وزیر نیرو جلساتی داشته ایم، حتی چند هفته گذشته نیز وزیر نیرو از رود کارون بازدید کرده اند اما تنها وعده بدون عمل  داده می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر به طور دست و پا شکسته بخشی از رودخانه کارون لایروبی شده است اما دولت باید اعتبار لازم را تزریق کند، البته در این خصوص مکاتباتی انجام داده ایم.

گفتنی است، آذر زمان پور؛ عضو شورای اسلامی شهر اهواز از تخلیه فاضلاب بیمارستان ها و غسال خانه در رودخانه کارون به عنوان یک فاجعه زیست محیطی در نشست کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر اهواز خبر داد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن