تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797616746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری جشنواره فیلم‌ و عکس فناوری و صنعتی مردادماه برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری
جشنواره فیلم‌ و عکس فناوری و صنعتی مردادماه برگزار می‌شود
سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) برای ترویج و عمومی سازی علم و فناوری از هفتم تا نهم مردادماه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: جشنواره فیلم‌ و عکس فناوری و صنعتی مردادماه برگزار می‌شود



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و عضو شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی، از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: این تفاهمنامه در حوزه فرهنگ‌سازی، ترویج علم و فناوری و حمایت از تولیدات ساخت داخل امضا شده است.

وی ادامه داد: معتقدم که یکی از ثمرات تفاهم‌نامه، تخصیص در تبلیغ و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و کالاهای ساخت داخل است. همچنین می‌توانیم امیدوار باشیم که با این تفاهم، فیلم‌ها و محصولات ارائه شده در جشنواره فیلم فناوری و صنعتی امکان نمایش از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی را پیدا کنند.
* در تولید و نشر علم جایگاه خوبی داریم اما در ترویج آن خیر
پرویز کرمی در ادامه با تاکید بر اهمیت ترویج و عمومی‌سازی علم و فناوری گفت: ایران در بخش تولید علم به اذعان پایگاه‌های استاندارد بین‌المللی، از رتبه ممتاز در منطقه و خوب و عالی در جهان برخوردار است. همچنین در نشر علم نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده است اما متاسفانه ترویج و عمومی‌سازی علم در کشور چندان که باید از جایگاه مناسب و شایسته‌ای برخوردار نیست و سازمان‌ها و نهادهای دخیل در این موضوع باید بیش از پیش فعالیت داشته باشند.

وی یکی از این اقدامات موثر در حوزه ترویج علم را برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم و عکس صنعتی، فناورانه و نوآوری که از سوی جهاد دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن تجارت برگزار می‌شود می‌تواند گامی مثبت در راستای تحقق این اهداف باشد.
* حمایت از ارتقای فناوری و نوآوری کشور یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته پرچم‌داری ایران در نهضت تولید علم و حمایت از ارتقای فناوری و نوآوری کشور بوده است، تاکید کرد: تقریبا هیچ سخنرانی در سال‌های گذشته نبوده است که توسط مقام معظم رهبری انجام شود و در آن بخش مهمی از سخنان ایشان به موضوع خودباوری، نظارت، هدایت و حمایت در موضوعات مرتبط با علم، فناوری و پیشرفت‌های علمی و نوآورانه اختصاص پیدا نکند.

وی با اشاره به توانایی تاثیر بر این حوزه از طریق جشنواره فیلم و عکس «فردا» عنوان کرد: این جشنواره ضمن اینکه داشته‌های ما را به نمایش می‌گذارد، باید به ارتقای کیفی کارها کمک کند و دلیلی باشد برای هنرمندان و فیلم‌سازان که به این عرصه ورود پیدا کنند.

کرمی ادامه داد: ما در کشور جشنواره‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حتی سیاسی داریم و تولیدات سمعی و بصری مناسبی در این زمینه داشته‌ایم، اما در حوزه‌ علم و فناوری این کمبود احساس می‌شود. امیدواریم جشنواره فیلم‌های فناوری صنعتی (فردا) بتواند این خلا را جبران کند، چرا که پوشش مناسب این حوزه خودباوری، خوداتکایی و امید به آینده را در پی خواهد داشت.

پرویز کرمی درباره حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جشنواره، اظهار داشت: این معاونت به عنوان پیشنهاد دهنده، حمایتگر و هدایتگر جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» است. به نظر ما، یکی از ارکان اصلی جشنواره، این معاونت است که علاوه بر کمک‌های مادی، کمک محتوایی و کارشناسایی هم انجام خواهد داد.

این عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم‌های فناوری و صنعتی در عین حال با یادآوری اینکه کارهای فرهنگی دیربازده هستند، اظهار داشت: اغلب شروع یک حرکت جریان‌ساز در حوزه فرهنگی با مشکلاتی همراه بوده، اما پایداری، ممارست و پیگیری اهداف بسیار پر ثمر و سودمند است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر حرکت رو به جلوی ایران در حوزه علم و فناوری تصریح کرد: کشور ما در آستانه ورود به اقتصاد نوینی است که از اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی سرچشمه گرفته شده. این اقتصاد می‌تواند در دنیای کنونی، صنایع ما را معرفی و چالش‌های ایجاد شده توسط تحریم‌های ظالمانه را حفظ کند و در واقع یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب در اقتصاد باشد. از این رو معرفی و ترویج این اقدامات از طریق جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، دارای اهمیت است.

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی در شهری خارج از پایتخت برگزار می‌شود و فراخوان این جشنواره از چندی قبل منتشر شده است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در هفت بخش تعیین شده تا 31 خردادماه ارسال کنند. فراخوان جشنواره از طریق سایت WWW.JDFEST.IR قابل مشاهده است. انتهای پیام/

94/03/18 - 10:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن