تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806876905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست زیباکلام برایبرگزاری رفراندوم هسته‌ای ناشی از بی‌سوادی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:
درخواست زیباکلام برای"برگزاری رفراندوم هسته‌ای" ناشی از بی‌سوادی است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، ریشه نگاه امثال زیباکلام به ضرورت توافق هسته‌ای را جهان‌بینی منفعلانه آنها و عدم خودباوری دانست و گفت: مواجهه با غرب از سر تسلیم، تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر باد خواهد داد.

درخواست زیباکلام مبنی بر
"محمدمهدی اسلامی" در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به نامه صادق زیباکلام به رئیس جمهور مبنی براینکه "چرا در مساله هسته‌ای رفراندوم برگزار نمی‌کنید" را ناشی از بی‌سوادی دانست و گفت: جایگاه قانونی رفراندوم در اصل 59 قانون اساسی، ذیل قوه مقننه تعریف می‌شود و نه قوه مجریه و بر این اساس، فقط مجلس است که می‌تواند برای چنین اقدام مهمی تصمیم بگیرد و به مقام معظم رهبریپیشنهاد بدهد، لذا اساس طرح چنین درخواستی از رئیس قوه مجریه نشان از ضعف علمی گوینده دارد.


مدیر موسسه مطبوعاتی "شما " با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "دودسته کردن مردم و طرح شعارهای تفرقه‌انگیز میان مردم به هر عنوانی خطاست"، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد منافع برخی افراد، در ایجاد دوقطبی‌های کاذب در جامعه است تا در غبار فتنه منافع خود را کسب کنند.


اسلامی با اشاره به مسیری که اصلاح‌طلبان بارها در استفاده از این ترفند طی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: رفراندوم در سال‌های اخیر  در مقاطع زمانیِ تعریف شده‌ای تکرار شده است؛ مثلاً در مقطعی که لوایح دوگانه دولت اصلاحات با هدف حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و افزایش اختیارات رئیس‌جمهور به دلیل تضاد با اصول قانون اساسی رد شد، محمدرضا خاتمی دبیر وقت جبهه مشارکت پیشنهاد برگزاری رفراندوم درباره لوایح دوگانه را مطرح کرد.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد طراحان این جریان از غیرعملی‌بودن آن مطلع نباشند، خاطرنشان کرد: برخی به دنبال ایجاد تنش در کشور برای عبور از مشکلات خود هستند تا تفکر آنها از سوی مردم ناکارآمد تلقی نشود و در سایه چنین فضاسازی‌هایی بتوانند بر ترکیب مجلس آینده تأثیر بگذارند، اما تجربه تاریخی نشان داده است که مردم ایران هوشیارتر از آن هستند که مقهور چنین فضاسازی‌هایی شوند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، "صادق زیباکلام" از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای سرگشاده به حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور خواهان رجوع به آرای مردم در مسئله هسته‌ای  برگزاری رفراندوم یا همه‌پرسی شد.


متن نامه زیباکلام به روحانی به این شرح است:


بسمه تعالی


جناب آقای دکتر حسن روحانی


ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دامت اقباله


با سلام و تحیات


پیداست که آمریکاستیزان مصمم هستند تا به هر نحو ممکن، جلوی توافق هسته‌ای با آمریکا را بگیرند. از همان سیزدهم فروردین و در حالی که هنوز تیم مذاکره‌کننده به تهران بازنگشته بود که توپخانه سنگین آمریکاستیزان به غرش درآمد، بنده همان موقع خطاب به یکی از فرماندهان ارشد قشون آمریکاستیزی (حضرت حاج حسین شریعتمداری دامت شوکته) نوشتم که مشکل شما توافق هسته‌ای نیست. اگر غربی‌ها در یکی از محضرخانه‌های لوزان سند منگوله‌دار شش دانگ مملکت سوئیس را هم بنام ما می‌زدند، شما باز یک ایراد و نقص دیگری پیدا می‌کردید. چرا که برای شما نه حل مناقشه هسته‌ای که ۱۲ سال است مملکت را فلج کرده خیلی اهمیتی دارد و نه چندان به دنبال پاسخ این پرسش هستید که هسته‌ای علیرغم هزینه‌های کمرشکن مستقیم و غیرمستقیم آن برای کشور، چه گلی بر سر پیشرفت و ترقی مملکت زده است؟ دغدغه شما به خطرافتادن تجارت آمریکاستیزی‌تان است که لاجَرَم توافق هسته‌ای در پی‌خواهد داشت.


همه آنانکه مناقشه هسته‌ای برایشان ابزار و اهرمی شده بود در جهت بهره‌برداری و گسترش بیشتر آمریکاستیزی و نگران آن هستند که مبادا دولت یازدهم بتواند به این مناقشه‌ای که همچون سمی برای منافع ملی کشور بوده پایان ببخشد، ظرف دو ماه گذشته هر چه داشتند بر سر توافق اولیه لوزان ریختند. کسانی که ظرف نزدیک به 6 سالی که سکان مذاکرات هسته‌ای را در دست داشتند نه توانسته بودند نیم میلی‌متر مذاکرات را بجلو ببرند نه حتی یکبار وظیفه خود دانسته بودند که مردم را در جریان مذاکرات بگذارند و بالاتر از همه به بهانه امنیتی‌بودن موضوع، اجازه کمترین اظهار نظر در خصوص هسته‌ای را نداده بودند، حالا میدان‌دار شده بودند تا تیم مذاکره‌کننده باید مخالفین و منتقدین را اولا از ریز مذاکرات آگاه نماید، ثانیا به آنها پاسخگو باشد، ثالثا مخالفین را مجاب و قانع نماید.


یک روز به بهانه عدم انتشار فکت شیت، یک روز به بهانه مغایرت فکت شیت آمریکایی‌ها با اظهارات تیم مذاکره‌کننده، یک روز به بهانه کاهش تعداد سانتریفیوژها، یک روز به بهانه تغییر آب سنگین اراک، یک روز به بهانه اینکه چرا تحریم‌ها یکجا برداشته نمی‌شود (در حالیکه تا دیروز می‌گفتند تحریمها هیچ تاثیری بر اقتصادمان نداشته و مشکل در سوء مدیریت است) یک روز به بهانه اینکه آمریکایی‌ها "دبه" درآورده‌اند، یک روز به بهانه اینکه وزیر خارجه آمریکا این یا آن را گفته و هر روز به بهانه‌ای، توافق اولیه لوزان را مورد حمله قرار داده‌اند.


آخرین مسئله‌ای که مطرح کرده‌اند، پروتکل الحاقی است. هر کشوری که به عضویت پروتکل الحاقی در می‌آید، لاجَرَم باید یکسری الزامات و تعهدات آن را هم بپذیرد. اگر ما به هر دلیلی نمی‌خواهیم تعهدات و الزامات پروتکل را قبول کنیم، در آن صورت از ابتدا نباید به عضویت آن درمی‌آمدیم.


جناب آقای روحانی


دولت فخیمه شما هرگز موفق نخواهد شد به هیچ طریقی موافقت آمریکاستیزان را نسبت به رسیدن به توافق هسته‌ای با آمریکا جلب کند و همانطور که ملاحظه فرمودید دست آخر هم با "خائن" خواندن دکتر ظریف از بیست ماه تلاش‌های مشارالیه قدردانی کردند. 


چاره پیشبرد توافق هسته‌ای نه در ادامه تلاش‌های بی‌حاصل به منظور همراه ساختن آمریکاستیزان است که عرض کردم اگر در یک دستتان ماه و در دست دیگرتان خورشید را بگیرید، آمریکاستیزان با شما همراه نخواهند شد. راه حل در مراجعه به مردم و افکار عمومی یا همان رفراندوم است.


اصل پنجاه و نهم قانون اساسی‌مان پیش‌بینی نموده که "در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌توان مراجعه مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی نمود". گمان نمی‌کنم حتی آمریکاستیزان هم منکر شوند که در شرایط فعلی کشور از حل مناقشه هسته‌ای ما موضوعی مهم‌تر و بنیادی‌تر داشته باشیم. 


چرا توافق نهایی هسته‌ای با آمریکا را حسب قانون اساسی‌مان به رفراندوم نگذاریم؟


ایام بکام باد
صادق زیباکلام


انتهای پیام/
 



اخبار مرتبط

حبیبی: درمورد عدم دخالت یا تاثیرگذاری دولت در انتخابات، اخبار خوشایندی نمی‌رسد
غربی‌ها دَم از آزادی می‌زنند ولی استقلال ملت‌‌ها را نفی می‌کنند
شکوه مراسم رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حکایت از وفاداری مردم به راه و سیره امام دارد
مقابله با تروریست‌ها بدون کمک ایران کار آسانی نبود
ایران در برابر فعالیت گروه‌های تروریستی در مرزهای کشور منفعل عمل نمی‌کند




۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن