تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802145247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید زمینه لازم را برای مشارکت همه خیرین در ساخت مدرسه فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار فارس: باید زمینه لازم را برای مشارکت همه خیرین در ساخت مدرسه فراهم شود خبرگزاری پانا: استاندار فارس در آستانه برگزاری هفدمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس گفت:برپایی این جشنواره گامی مثبت برای بهره گیری از ظرفیت های خیرین و انسان های نیک اندیش در ساختن جامعه ای بهتر است.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد ساعت 14:15

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبنگار پانا، سید محمد احمدی در حالی که نشست خبری مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان فارس در حال آغاز بود، در برنامه ای اعلام نشده به این نشست خبری پیوست و بیان داشت: اگر در عرصه هایی همچون مدرسه سازی بخواهیم منتظر بودجه های دولتی بمانیم باید سالیان زیادی در انتظار باشیم امااین فرایند با حضور خیرین شتاب گرفته است.
وی ، با قدردانی از فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس، از این مجمع خواست که زمینه لازم را برای مشارکت همه خیرین علاقه مند به مشارکت در ساخت مدرسه فراهم کند.
استاندار فارس ادامه داد:خیرین این استان در همه عرصه ها یا سرآمد و پیشتاز در میان سایر استان های کشور هستند یا از بهترین های مملکت تلقی می شوند و در این زمینه می توان به فعالیت های خیرخواهانه در عرصه مدرسه سازی و حوزه سلامت اشاره کرد.
احمدی ، بهره گیری از فعالیت های نیک اندیشانه و بشر دوستانه را رویه ای رایج در جهان دانست و گفت: خیرین در کشور ایران با توجه به آموزه های دینی و توصیه های بزرگان و برای خدمت به همنوعان خود منشا خدمات بزرگی بوده اند.
استاندار فارس با یادآوری اقدامات خیرین در سده های گذشته در قالب سنت حسنه وقف گفت: امروز علاوه بر عرصه مدرسه سازی و حوزه سلامت، خیرین وارد عرصه خوابگاه و دانشگاه سازی هم شده اند.
احمدی در بخش دیگری از مطالب خود در مورد بازدید سرزده از اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت:این بازدید در ادامه برنامه های بازدید سرزده از اداره ها و دستگاه های اجرایی مختلف انجام شد .
وی افزود:در بازدید سرزده از اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، روند رسیدگی به مسائل فرهنگیان و تمهیدات این اداره کل برای سال تحصیلی آینده مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار فارس نیز در این نشست، جایگاه فارس در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه در بخش‌های مدرسه‌سازی و سلامت را برتر توصیف و تاكید كرد: خیرین مدرسه ساز و خیرین سلامت استان فارس در کشور جایگاهی رفیع دارند.
سیدمحمد احمدی حضور خیرین در هر جامعه‌ای را منشا خیر و بركت دانست كه مسیر رشد و توسعه را هموار كرده است، گفت: در بحث مدرسه سازی اگر تنها به بودجه‌های دولتی متكی باشیم، ساخت یك واحد آموزشی سال‌ها به طول می‌انجامد.
وی لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از پتانسیل خیرین را یادآور و متذكر شد: نباید تنها به توان خیرین داخل كشور اكتفا كرد، اكنون ایرانیان ساكن در سایر نقاط جهان نیز، برای انجام امور خیر تمایل دارند و باید به سراغ آنان رفت.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: با کمبود معلم در دوره ابتدایی روبرو هستیم
مدیرکل آموزش وپرورش فارس نیز بااشاره به تدارک این اداره کل برای ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده گفت: برای مهر امسال معلمان ابتدایی برای مدارس کمبود داریم و از این رو هم اینک در حال تدبیر برای رفع این مشکل هستیم.
حمیدرضا آذری یکشنبه در نشستی خبری افزود: در روستاهای استان فارس نیز کمبود معلمان علوم پایه در سال تحصیلی آینده احساس می شود.
در سال تحصیلی کنونی (94 – 93 ) و به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، 789 هزار و 529 دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه در هشت هزار و 609 آموزشگاه این استان در سال تحصیلی فعلی در حال تحصیل هستند.
بر این اساس، حدود 65 هزار فرهنگی در مقطع کنونی در حال فعالیت در آموزش و پرورش استان هستند.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس در بخش دیگری از این نشست خبری انسان های نیک اندیش جامعه را به مشارکت در کار خیر مدرسه سازی دعوت کرد و گفت: امروز در سطح شهر شیراز تعداد مدارس منطبق با استانداردهای بین المللی شاید به تعداد انگشتان یک دست نباشد و البته به همت خیرین، می توان گفت که بهترین تجهیزات در برخی مدارس خیرساز به کار گرفته شده اند و یا این که موکت کتابخانه مدرسه غزال از هتل پنج ستاره هم بهتر است.
این مقام مسوول ادامه داد: از طرفی در برخی نواحی مانند ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز، بین 60 تا 70 درصد دانش آموزان در مدارس دو نوبته درس می خوانند که مشارکت خیرین در فرایند مدرسه سازی می تواند در نیل به هدف یک نوبته شدن تمام مدارس شتاب بخشد.
وی اظهار کرد: این یک تجربه بین المللی است که مدارس در نوبت عصر کارآیی ندارند و دانش آموز باید بعدازظهر بخوابد و سپس تکالیف خود را انجام دهد تا اهداف آموزشی محقق شود.
آذری گفت: این که دانش آموزی ساعت 11 صبح ناهار بخورد تا ساعت 12 در شیفت بعدازظهر در مدرسه باشد اهداف آموزشی را محقق نمی کند چه بسا این که مدارس ما در زمستان هایی که هوا زودتر تاریک می شود از مشکلات روشنایی رنج می برند که باعث افت تحصیل می شود.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس در روز سه شنبه 19 خردادماه گفت: نباید به موضوع خیرین مدرسه ساز به عنوان مقوله ای اقتصادی نگاه کنیم بلکه باید توجه داشته باشیم مدرسه ای که خیرین می سازند با سرعت بیشتری ساخته می شود، با کیفیت تر و با عشق ساخته می شود و این همان ترویج فرهنگ انفاق در جامعه است که خیرین با گام های خویش علاوه بر اجر اخروی مدرسه سازی، در ترویج این فرهنگ حسنه در جامعه هم سهیم هستند.
آذری با بیان این که ظرفیت کار خیر در استان فارس از اقدامات صورت گرفته تاکنون بیشتر است، از رسانه ها به ویژه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خواست که در راستای ترویج فرهنگ مدرسه سازی در جامعه بیش از پیش گام بردارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با قبول این مهم كه ساختمان‌ها و تجهیزات مدارس در سطح كشور تا رسیدن به نقطه استاندارد جهانی، فاصله زیادی دارد، تعداد مدارس استاندارد موجود در فارس را به تعداد انگشتان دست دانست.
حمید‌رضا آذری حضور خیرین در بحث مدرسه‌سازی را یك نقطه قوت در جامعه ایران و خصوصا استان فارس دانست و تاكید كرد: اعتبارات دولتی به هیچ عنوان كفاف ساخت مدارس جدید و مناسب را نمی‌دهد.
آذری با بیان اینكه ساخت مدرسه با اتكا به اعتبارات دولتی نیازمند سال‌ها زمان است، تجهیز مدارس را نیز یكی از ضرورت‌ها دانست و گفت: بدون استفاده از ظرفیت خیرین قادر به ساخت سریع و مناسب فضاهای آموزشی و مدرسه در نقاط مختلف استان نیستیم.
مدیر كل آموزش و پرورش استان فارس با بیان این حقیقت كه حدود 60 تا 70 درصد از مدارس یكی از نواحی چهارگانه شیراز دو شیفته است، دلیل این مسئله را كمبود فضاهای آموزشی عنوان و اضافه كرد: امیدواریم با تداوم روند ساخت مدارس توسط خیرین، طی چند سال آتی مشكل كمبود فضاهای آموزشی مرتفع شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس نیز با بیان این که طرح های مسکن مهر استان فارس نیازمند احداث دو هزار و 500 کلاس درس هستند، خیرین مدرسه ساز را به مشارکت در تامین نیازهای ساکنان این طرح ها فراخواند.
احمد دست نیان افزود: با فرض این که هر خانواده ساکن در طرح های مسکن مهر استان فارس یک دانش آموز داشته باشد و با توجه به شمار 70 هزار واحدی این طرح ها، 70 هزار دانش آموز نیازمند کلاس درس هستند که اگر برای هر کلاس درس 30 دانش آموز در نظر بگیریم، دو هزار و 500 کلاس درس کم داریم.
این مقام مسوول اظهار کرد: متاسفانه همپای اجرای طرح ساخت مسکن مهر در کشور فکری برای ساخت مدرسه برای فرزندان ساکنان این طرح ها نشده است و این مشکل در استان فارس در شهرهای صدرا و لپویی جدی تر است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان در روز 19 خرداد جاری اظهار کرد: با توجه به آمار، فارس در زمره سه استان برتر کشور در جذب مشارکت های مردمی در ساخت مدرسه است.
وی گفت: در سال های گذشته امر مدرسه سازی هم از محدودیت ها و مشکلات ناشی از تحریم های دنیای استکبار بی نصیب نبوده است همچنان که در سال 1386، حدود یک هزار میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای ساخت مدرسه در نظر گرفته شده بود اما در سال 93، این اعتبارات حدود 520 یا 530 میلیارد ریال بود.
دست نیان اظهار کرد: در سال 86، یک متر مربع ساخت فضای آموزشی و مدرسه دو میلیون ریال تمام می شد اما امروز 9 میلیون ریال و این موضوع نشان می دهد که هزینه های ساخت مدرسه چهار و نیم برابر شده است و اعتبار مدرسه سازی هم نصف شده است.
وی بیان داشت: با توجه به این موضوع، اگر در سال 86 می توانستیم 9 کلاس درس بسازیم، امروز می توانیم یک کلاس درس با اعتبارات ملی و استانی بسازیم و این وضعیت بر اهمیت مشارکت خیرین مدرسه ساز در این فرآیند افزوده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس در ادامه هدف از برپایی جشنواره خیرین مدرسه ساز را تکریم آنان و همچنین طرح مسائل و نیازهای جامعه در حوزه فضاهای آموزشی بیان کرد و گفت: هفت هزار کلاس درس فعلی در استان فارس از استحکام لازم در برابر زلزله برخوردار نیست که یا باید مقاوم سازی شوند یا تخریب و بازسازی.
دست نیان ، پیش بینی کرد که از یک هزار و 400 کلاس درس در دست ساخت توسط اداره کل نوسازی مدارس فارس و خیرین مدرسه ساز، مهر امسال 400 کلاس درس به بهره برداری برسد و تحویل آموزش و پرورش شود.
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس نیز در این نشست خبری اظهار کرد: این استان از نظر مدرسه سازی در زمره استان های برتر کشور تلقی می شود.
سیدمحمد جدی با بیان این که بیشترین شمار ایرانیان مقیم یکی از کشورهای جنوبی خلیج فارس از اهالی استان فارس هستند، گفت: ایرانیان مقیم این کشور کمک های زیادی به ساخت مدرسه در استان فارس کرده اند و می توان گفت بسیاری از مدارس جنوب استان با کمک های خیرخواهانه آنها ساخته شده است.
وی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز و دعوت از علاقه مندان به اقدام ماندگار مدرسه سازی به مشارکت در این امر گفت: به طور کلی، مدارس خیرساز با توجه به نوع ساخت و ساز، تعداد کلاس و امکانات و مصالح به کار رفته در ساخت این واحدها، از بهترین مدارس ساخته شده در کشور محسوب می شوند.
رتبه نخست بانوان فارس در مدرسه سازی
به گزارش خبرنگار پانا، حمید رضازاده در نشستی خبری اظهار داشت: هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز روز سه شنبه در استان فارس برگزار می شود.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز فارس بیان کرد: پوران خیَر، بانوی نیک اندیش شیرازی ملک شخصی خود به ارزش حدود 45میلیارد ریال را برای ساخت مدرسه این شهر اهدا کرد.
وی گفت: علاوه بر مسوولان کشوری و استانی از حدود یک هزار خیر و نیک اندیش استان برای شرکت در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز فارس دعوت شده است.
رضا زاده اظهار کرد: در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز فارس در سال 93، نیک اندیشان استان حدود 500 میلیارد ریال به مدرسه سازی کمک کردند و انتظار می رود که این رقم در جشنواره امسال به حدود 700 میلیارد ریال افزایش یابد.
رضازاده با بیان این که استان فارس از نظر میزان مشارکت بانوان در امر خیر مدرسه سازی در جایگاه نخست کشور است گفت: افزون بر 350 بانوی خیر و نیک اندیش در این استان مدرسه ساخته اند.
وی درباره بیشترین میزان کمک های مردمی به ساخت مدرسه در استان فارس به اقدام یک بانوی شیرازی در اهدای ملک به ارزش حدود 45 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: آقای معارف دیگر خیر استان نیز تاکنون 200 میلیارد ریال در این کار خیر هزینه کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن