تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804762216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات طرح جامع مسکن/ ساخت ۸۷۰۰ واحد براي محرومان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
مظاهريان خبر داد: جزئيات طرح جامع مسکن/ ساخت ۸۷۰۰ واحد براي محرومان موج - مراسم رونمايي از طرح جامع مسکن معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي در نشست خبري طرح جامع مسکن برخي جزئيات اين طرح را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي،‌ حامد مظاهريان صبح امروز، يکشنبه، ۱۷ خرداد، در نشست خبري طرح جامع مسکن با اشاره به تلاش وزارتخانه براي تدوين طرح جامع مسکن که براي ۱۲ سال آينده سياست‌هاي مسکن را تدوين و طراحي مي‌کند، گفت: طراحي اين برنامه از تکاليف برنامه چهارم توسعه بود که در سال ۸۴ نخستين طرح جامع مسکن تصويب شد حال با گذشت ۱۰ سال از طرح اوليه و وقوع تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و مسکني کشور بازنگري مصوبه سال ۸۴ يک ضرورت بود که امروز سند نهايي رونمايي شد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با تاکيد بر خانه‌دار شدن تک‌تک آحاد جامعه به عنوان هدف اين طرح و نيز کاهش شاخص توان پذيري مسکن از ۱۲ سال فعلي به ۸ سال در سال ۱۴۰۵ افزود: محورهاي اصلي طرح جامع مسکن در خصوص تأمين مسکن خانوارهاي کم‌درآمد، ساماندهي سکونتگاه‌هاي غيررسمي، بهبود مسکن روستايي و هدفمند کردن مسکن استيجاري است.
وي ضمانت اجرايي طرح جامع مسکن را تهيه مکانيزم پايش اجراي آن در دبيرخانه پايش طرح جامع از سوي اداره کل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي ذکر کرد و ادامه داد: اين دبيرخانه علاوه بر رصد تحولات اقتصاد کلان و اقتصاد مسکن کشور مي‌تواند تغييرات لازم در طرح جامع مسکن را اعمال کند؛ زيرا اين برنامه شناور ديده شده تا بتواند همگام با تحولات اقتصادي برنامه‌هاي عملياتي موجود در طرح جامع، اصلاح شود.
مظاهريان با اشاره به وجود مشکلات اقتصادي و تنگناهاي مالي در کشور تاکيد کرد: اين مشکلات مانع از طراحي اقدامات لازم براي اجرايي شدن طرح جامع مسکن نشده است که برخي از اين اقدامات به اين شرح است:
۱. بايد بخشي از توسعه مسکن را معطوف به بازسازي بافت فرسوده درون شهري کرد که از خدمات روبنايي و زيربنايي و همچنين هويت برخوردار است. به همين منظور پرداخت ۳۰۰ هزار وام بازسازي بافت فرسوده به مدت ۶ سال و با تضمين پرداخت ۹ درصد از سود تسهيلات از سوي دولت تصويب شده که در دو ماه نخست امسال ۳۵ هزار وام آن پرداخت شده است.
۲. پرداخت ۲۰۰ هزار فقره وام ۱۵ ميليوني بهسازي مسکن روستايي با نرخ سود پنج درصد تصويب شده است.
۳. افزايش سقف وام خريد مسکن که با افزايش قيمت زمين، قيمت مسکن نيز رشد زيادي داشت و وام ۳۵ ميليون توماني خريد مسکن، پاسخگوي انتظارات مردم را نداشت، بنابراين وام ۸۰ ميليون توماني را توانستيم از طريق استمهال خط اعتباري مسکن مهر ايجاد کنيم هرچند وام ۸۰ ميليوني باز هم نمي‌تواند جوابگوي خريد مسکن باشد، اما؛ همين ارتقاء از ۳۵ به ۸۰ اقدام خوبي بود که مخصوص خانه اولي‌ها و زوج‌هاي جوان است.
۴. ابلاغ قانون پيش‌فروش مسکن که با اين قانون مي‌توان بين تسهيلات خريد مسکن بانک‌ها، پيش سازنده‌ها و بانک‌ها يک حلقه واسطه ايجاد کرد به اين معنا که کسي که پيش‌خريد مي‌کند مطمئن است که وام خريد مسکن به واحد پيش‌خريد شده‌اش تعلق مي‌گيرد و پيش سازنده نيز از پرداخت مبالغ از سوي پيش خريداران مطمئن است.
۵. بانک مسکن بايد به عنوان بانک توسعه‌اي معرفي‌ شده تا بتواند در توسعه مسکن اثرگذار باشد در حال حاضر بانک‌ها در ايران تنها دو نوع تجاري و تخصصي هستند که به معناي لزوم سودآور بودن آن‌ها است، اما؛ بانک توسعه‌اي با سود سنجيده نمي‌شود، بلکه با اجراي برنامه‌ها سنجيده مي‌شود اگر بانکي داشته باشيم که دغدغه اجراي سياست‌هاي مسکن را داشته باشد؛ مي‌تواند پشتوانه اجراي طرح جامع مسکن باشد که بهترين بانک در اين زمينه بانک مسکن است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اجراي طرح جامع مسکن در بخش مسکن محرومان از طريق بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت: اين بنياد با همکاري نهادهاي ديگر مانند بهزيستي، بنياد مستضعفان و سازمان ملي مسکن به تأمين مسکن محرومان مي‌پردازد که تا به حال در همين مدت کوتاه ساخت ۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکوني برنامه‌ريزي شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن