تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814686106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد خبرگزاری پانا: عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: باید به جایگاه و منزلت بازنشستگان به عنوان جایگاه رفیعی نگریسته شود و پس از آن برای حل مشکلات و اعطای تسهیلات به آنان به عنوان وظیفه و تکلیفی شرعی گام برداشته شود.
۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد ساعت 21:12

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، ضرغام صادقی در جمع کانون بازنشستگان شیراز با بیان اینکه در کمیسیون اجتماعی یکی از مطالب جامعه هدف ما توجه به قشر بازنشسته است، گفت: بعضی مشکلات کانون بازنشستگان باید در درون استان با مراودات استانداری و دستگاه‌های اجرایی حل شود و دستگاه‌های اجرایی از توان خود برای حل بازنشستگان تحت مدیریت خود استفاده کنند.
وی با اشاره به بودجه بالای شهرداری شیراز گفت: با توجه به رقم 2785 میلیارد تومانی بودجه شهرداری در سال جاری باید با تعامل بتوان مشکلات قشر بازنشسته را حل کرد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به تعداد 11 هزار بازنشسته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان بودجه وزارت بهداشت را طی سنوات قبل داشتیم و از سال قبل نیز 10 هزار میلیارد تومان به اعتبارات دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت اضافه شده است، پس سخت نیست که دانشگاه علوم پزشکی شیراز بتواند حمایت بیشتری از بازنشستگان مجموعه خود داشته باشد. صادقی با اشاره به تذکر خود به رئیس‌جمهور و وزرای رفاه و آموزش و پرورش مبنی بر بحث رفع تبعیض در پرداخت حقوق کارکنان و لزوم رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی بازنشستگان گفت: اگر رسیدگی به حقوق بازنشستگی به صورت تکلیف قانونی درآید، کار ساده‌تر می‌شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تصریح بر استفاده از ظرفیت‌های استانی گفت: خود بازنشستگان باید مباحث را در سطح استانی و بالاتر مدیریت کنند تا راحت‌تر بتوان را اجرا کرد.
وی با تأکید بر آمادگی و همکاری مجلس با دولت در تصویب طرح‌هایی که به نفع مردم است، بیان کرد: مجلس از هر طرحی که به نفع مردم باشد، حمایت و پشتیبانی می‌کند و آن را به تصویب می‌رساند که نمونه آن می‌توان به لایحه خروج از رکود و کاهش تورم که در سال گذشته اولویت دولت بود و ما در تعطیلات تابستانه در مشهد آن را انجام دادیم.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس آماده است که لایحه رفع تبعیض در حقوق پرداخت شاغلین و بازنشستگان را اجرا کند، افزود: اما در مجلس یک اصل 75 داریم که اگر یک طرح بار مالی داشته باشد و دولت نپذیرد شورای نگهبان آن طرح را رد می‌کند و امکان‌پذیر نیست؛ اما اگر دولت لایحه‌ای را تقدیم مجلس کند، مجلس نیز نسبت به تصویب آن اقدام می‌کند تا بار مشکلات کاهش یابد، پس باید برخی از گره‌های کار از طریق دولت انجام شود.
نماینده مردم شیراز با اشاره به لایحه نظام هماهنگی قانون و وجود کف و سقف حقوقی کارمندان بیان داشت: دولت باید اشکالات را می‌دید چون بار مالی دارد، قبل از اینکه فرصت تمام شود لایحه نظام هماهنگ را به ما تقدیم کند.
وی با بیان اینکه مجلس طبق قانون تکلیف کرده است که باید افزایش حقوق متناسب با تورم باشد و آن کسی که باید این قانون را انجام دهد دولت است که متأسفانه دولت انجام نمی‌دهد و مجلس تذکر خود را می‌دهد، گفت: مجلس از اهرم‌هایی مثل تذکر، سؤال، استیضاح، تحقیق و تحقق، گزارش 36 و 236 استفاده می‌کند ولی با این وجود دولت با بیان مطالبی مانند محدودیت‌های موجود عدم اجرا را توجیه می‌کند که باز مجلس عنوان می‌دارد قبل از تصویب توجیهات آورده شود تا مجلس نیز تعدیلات خود را انجام دهد.
صادقی گفت: مجلس شرایط دولت را درک می‌کند؛ اگر شرایط کشور به‌گونه‌ای بود که بیش از این افزایش حقوق را داشتیم مطمئنا مجلس برای اجرا فشار بیشتری می‌آورد.
وی با بیان اینکه مجلس به سهم خود نسبت به کاهش تورم، خروج از رکود وضع معیشتی و هدفمندی یارانه‌ها تلاش زیادی کرده است، گفت: اما در عمل دولت معضلاتی مانند با تحریم، وضعیت جهانی و مدیریت داخلی به وجود می‌آید که نمی‌توان به‌درستی برخی لایحه‌ها راه اجرا کرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس بیان اینکه اولین اولویت پزشکی جامعه ما سالمندان هستند، گفت: بازنشستگان باید تمام خدمات سلامت‌محور را دریافت کنند و به عنوان یک اولویت بهداشت درمانی قلمداد شوند.
وی گفت: خروجی این‌گونه جلسات باید هدفمند باشند تا بتوانند بخشی از معضلات و مشکلان جامعه بازنشستگان را در سطح استانی و ملی حل کنند، تصریح کرد: باید به جایگاه و منزلت بازنشستگان به عنوان جایگاه رفیعی نگریسته شود و پس از آن برای حل مشکلات و اعطای تسهیلات به آنان به عنوان وظیفه و تکلیفی شرعی گام برداشته شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن