تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805586369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر کسي مي خواهد پيروي از خط امام را به اثبات برساند بايد از رهبر معظم انقلاب تبعيت کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۳۳ق.ظ)
آيت الله حسيني بوشهري در مراسم سالگرد حضرت امام در مسجد اعظم قم: اگر کسي مي خواهد پيروي از خط امام را به اثبات برساند بايد از رهبر معظم انقلاب تبعيت کند موج - قم - مدير حوزه هاي علميه در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: اگر امروز جسم حضرت امام در ميان ما نيست، اما؛ راه، حرکت، اصول، خطوط قرمز و انديشه هاي بنيانگذار انقلاب از سوي خلف صالح امام، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، وجود داشته و ادامه پيدا مي کند، وظيفه امروز همگان تبعيت از رهبر معظم انقلاب است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه هاي علميه، سراسر کشور، چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت بيست و ششمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) که با حضور مراجع تقليد، علما، شخصيت هاي حوزوي و ديگر اقشار مردمي در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تبيين ابعاد گوناگون شخصيت حضرت امام خميني (ره) پرداخت و گفت: حضرت امام مجدد حيات معنوي و ديني انسان هاي معاصر بودند.
وي افزود: پس از گذشت 26 سال از ارتحال حضرت امام هنوز جمعيت بسياري هر ساله در سالروز ارتحال ايشان با پاي برهنه و يا با وسايل ديگر خود را به مرقد رهبر کبير انقلاب مي رسانند، حتي هر ساله تعداد بسياري از افراد از مليت هاي گوناگون در مرقد امام حضور پيدا کرده و به ايشان ابراز ارادت مي کنند.
امام جمعه قم با بيان اين که هر اندازه ويژگي ها و صفات امام بيشتر تبيين شود علاقه مردم به راه و انديشه هاي بنيانگذار انقلاب افزايش پيدا مي کند، اظهار داشت: يکي از ويژگي هاي بارز حضرت امام، اخلاص ايشان بود؛ امام خميني (ره) همواره در اوج اخلاص قرار داشتند.
وي با اشاره به روايتي از رسول اکرم (ص) در زمينه اهميت تقوا ادامه داد: حضرت فرمودند مراتب مؤمنان بر اساس اخلاص آن ها مشخص مي شود، زندگي امام خميني (ره) از آغاز تا روزي که چشم از جهان فرو بست همراه با اخلاص بوده است؛ حضرت امام بدون تعارف با مسائل برخورد مي کرد و مي فرمود من وامدار کسي نيستم که اين به دليل اخلاص ايشان بود، اين اخلاص است که انسان ها را رشد مي دهد.
نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بيان اين که از ديگر ويژگي هاي مهم حضرت امام توکل ايشان به خداوند است، ابراز داشت: امام راحل همواره با اطمينان و آرامش معتقد بودند که خداوند متعال بزرگ ترين تکيه گاه انسان ها است.
وي عنوان کرد: امام علي (ع) فرمودند که توکل بر خداوند متعال از ارکان ايمان است، حضرت امام خميني (ره) زماني که حکومت مستبد طاغوتي دستور حکومت نظامي داد، با توکل بر خداوند به مردم فرمود به خيابان ها بيايند و دشمن را نا اميد کنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به ويژگي عبادي و معنوي حضرت امام خاطرنشان کرد: معمولا کساني که در سياست يا مبارزه هستند عبادت و معنويت را در خود کمرنگ مي کنند اما امام خميني (ره) هيچ گاه اين گونه نبود و در سخت ترين شرايط عبادت و معنويت را فراموش نمي کرد.
وي با بيان اين که اگر مردم نسبت به امام اظهار محبت و اردت مي کنند به دليل ويژگي هاي الهي ايشان است، اضافه کرد: ساده زيستي و زهد از ديگر ويژگي هاي بارز زندگي امام خميني (ره) بود، ايشان همواره با مردم زندگي مي کردند.
آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به جامعيت امام راحل گفت: در طول تاريخ ايران و جهان رهبران روحاني داشته ايم اما اين رهبري هيچگاه در در قامت مرجعيت تقليد ظهور و بروز پيدا نکرده بود، از آن جايي که رهبري جامعه در قالب مرجعيت ديني مطرح شد مردم حکم اين رهبر مرجع را حکم امام زمان (عج) مي دانستند.
وي افزود: کمتر اتفاق مي افتد کسي در عين فقاهت، سياست مدار، فيلسوف و عارف باشد اما حضرت امام تمام اين ويژگي ها را در کنار هم دارا بود؛ امام خميني (ره) همواره بر اساس تکليف و وظيفه عمل مي کردند به عنوان مثال زماني که کتاب اسرار هزار ساله بر عليه تشيع نوشته شد، ايشان بدون هيچ درنگي احساس تکليف کردند و کتاب کشف الاسرار را در رد ادعاهاي آن شخص به رشته تحرير در آوردند.
مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور با اشاره به ارمغان امام خميني (ره) براي جامعه و مسلمانان جهان اظهار داشت: حضرت امام با انقلاب اسلامي ايران به جهانيان اعلام کرد که اسلام ديني جامع است و به ماديت و معنويت توجه داشته و اهميت مي دهد.
وي ادامه داد: حضرت امام خود باوري، عزت طلبي، ظلم ستيزي و استکبار ستيزي را براي جامعه به ارمغان آورده و آن را ترويج داد، اگر امروز سخن از عزت طلبي و ظلم ستيزي در مذاکرات هسته اي يا مسائل ديگر به ميان مي آيد از آموزه هاي امام خميني (ره) است.
امام جمعه قم با بيان اين که بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران تعريف جديدي از انتظار فرج را بيان کردند، ابراز داشت: حضرت امام مي فرمودند انتظار فرج به معناي انتظار براي قدرت اسلام است، انتظار هيچگاه به اين معنا نيست که انسان بي خيال باشد و به فاسد شدن جامعه کمک کند.
وي با اشاره به وظيفه امروز مردم جامعه عنوان کرد: اگر امروز جسم حضرت امام در ميان ما نيست اما راه، حرکت، اصول، خطوط قرمز و انديشه هاي بنيانگذار انقلاب از سوي خلف صالح امام حضرت آيت الله العظمي خامنه اي وجود داشته و ادامه پيدا مي کند، وظيفه امروز همگان تبعيت از رهبر معظم انقلاب است.
آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين که اگر کسي مي خواهد پيروي از خط امام را به اثبات برساند بايد از رهبر معظم انقلاب تبعيت کند، خاطرنشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب چراغ فروزان و راهنماي همه جامعه است.
وي اضافه کرد: شايد 26 سال پيش کسي تصور نمي کرد که رهبر معظم انقلاب همان امام خميني (ره) باشد، اما امروز پس از گذشت 26 سال و عبور از گردنه هاي متفاوت و بحران ها گوناگون معلوم شد که امام امروز ما همان امام ديروز ما است.
مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور با بيان اين که تمام مواضع رهبر معظم انقلاب دقيقا همان خطوط ترسيم شده امام امت است، گفت: در مسائل بين المللي رهبر معظم انقلاب اعلام موضع هاي حکيمانه مي کند، اگر آن روز حضرت امام فرمود آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند امروز رهبر انقلاب در برابر تهديدها و سخنان سخيف دشمنان در زمينه انرژي هسته اي و بازرسي هاي بدون حساب و کتاب با قامتي استوار و رشيد سخن مي گويد.
وي افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب سخن معمولي نبوده و داراي تأثيرهاي بسيار فراوان در جهان است، وزير خارجه اسبق آمريکا مي گويد ما گاهي ماه ها مطالب و نقشه هايي را تنظيم مي کنيم اما رهبر حمهوري اسلامي ايران با يک سخنراني تمام بافته ها را پنبه مي کند.
امام جمعه قم با بيان اين که بايد شکر گذار وجود چنين رهبري آگاه، فقيه، سياست مدار، دور انديش، با بصيرت و شجاع باشيم، اظهار داشت: امروزه در اين دنياي طوفان زده به دليل وجود رهبر عزيز انقلاب مي بينيم که ايران در امنيت و آرامش کامل به سر مي برد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن