تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798194758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد جمکران میزبان میلیون‌ها عاشق منتظر در نیمه‌شعبان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
جمکران میزبان میلیون‌ها عاشق منتظر در نیمه‌شعبان
همزمان با ولادت باسعادت مهدی موعود(عج) خیل عاشقان آن حضرت برای حضور در جشن پرشکوه نیمه شعبان در قم حاضر شدند و برای ظهور هرچه زودتر ولی عصر (عج) دست به دعا برداشتند.

خبرگزاری فارس: جمکران میزبان میلیون‌ها عاشق منتظر در نیمه‌شعبان



خبرگزاری فارس؛ سمانه سادات فقیه سبزواری: خبرآمد خبری در راه است، خرم آن دل که از آن آگاه است...میلاد مهدی موعود (عج)  فرار سید، همزمان با میلاد آخرین منجی عالم بشریت که ظهورش در تمام ادیان الهی وعده داده شده ، عاشقان ولایت از سراسر ایران اسلامی خود را به قم رساندند، همه آمدند تا لحظه‌ای در جمکران خلوت کنند و امام منتَظر را صدا کنند. بوی خوش اسپند و نوای خوش صلوات، توزیع شربت و شیرینی، آذین شهر با پارچه های رنگی، پیاده‌روی‌های عاشقانه ... همه و همه نشان از حضور مهمانی ارزشمند است که چنین همه شتابان برای حضورش با بی‌قراری شادمانی می‌کنند.

این سودای عاشقی تنها برای زمینیان نیست بلکه آسمانی‌ها هم «الهم عجل لولیک الفرج» سر داده‌اند و زمینیان را برای میزبانی از حضور حضرتش شادباش می‌گویند. شهر قم که عش آل محمد (ص) نام گرفته، مسجد جمکران را در دل خود جای داده تا منتظران ظهور در این محفل دل خود را تا عرش کبریایی پرواز دهند و برای ظهور حضرتش عاشقانه دعا کنند. حرم کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران در این روز مقصد دل‌هایی شده است که برای حضور در جشنی بزرگ به قم آمده‌اند. مردم و مسئولان قم برای خدمت به زائران از مدت‌ها پیش آماده شده‌اند.  جنب و جوش مردم و مسئولان برای میزبانی از مهمانان جشن میلاد مهدی موعود (عج) بیشتر شده است تا جایی که ده‌ها جلسه از مدت‌ها پیش برای برگزاری این جشن برگزار و تصمیم‌هایی اتخاذ شد که نه تنها امنیت این مهمانان را برای حضور در جشن فراهم کند بلکه رفت و آمد را نیز برایشان آسان سازد. احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در قم برای برگزاری جشن نیمه شعبان ایجاد شده است بیان کرد: بزرگراه پیامبر اعظم (ص) و پل سه سطحه 72 تن، ایجاد پارکسوارها و... اقدامات مطلوبی است که از مدتی پیش انجام شده است تا این جشن بزرگ در قم برپا شود.

در نیمه شعبان قم همواره شاهد حضور میلیونی عاشقانی بوده است که برای جشن میلاد مهدی موعود (عج) به شهر کریمه اهل بیت آمده‌اند و برخی عاشقانه از شهرهای دور به قم آمده و نذری پخش می‌کنند. هر سال کاروانی چند روز مانده به نیمه شعبان از کرمان به قم آمده و در مسجد مقدس جمکران مستقر می‌شود. در این کاروان جمعی از زنان و مردان میانسال و کهنسال گردهم می‌آیند و با آوردن وسایل لازم برای پخت نان محلی، نان گرم پخته و بین مردم توزیع می‌کنند. این کاروان سال گذشته 250 هزار نان محلی پخته و بین عاشقان یوسف گم گشته حضرت زهرا(س) توزیع کرده است. برای میزبانی از حضور میلیونی عاشقان ولایت باید همه بسیج شوند تا خدمات رسانی مناسبی صورت بگیرد؛ شهرداری، نیروی انتظامی، استانداری و نهادهای امدادی همه برای حضور عاشقان حضرت مهدی (عج) بسیج شدند. حجت‌الاسلام صادق صالحی منش استاندار قم با بیان اینکه 12 هزار نیرو از جمله کارمندان دولت و شهرداری برای خدمات‌رسانی به زائران در حال انجام وظیفه هستند گفت: امیدواریم مسئولان و مردم قدردان این همدلی و همزبانی باشند و شعارهایی که رهبر انقلاب اسلامی برای هر سال در نظر می‌گیرند در دستور کار بخش‌های مختلف نظام اسلامی قرار گیرد.

مسجد مقدس جمکران در شب نیمه شعبان شاهد بزرگترین گردهمایی منتظران ظهور بود و عاشقان حضرت مهدی (عج)، خود را از نقاط گوناگون کشور به این مکان مقدس رساندند تا زیر گنبد فیروزه‌ای جمکران، ارادت و دلدادگی خود به حضرت ولی امر(عج) را به جهانیان نشان دهند و دست‌های دعا برای ظهور آخرین منجی بشریت را از فرش تا عرش بالا ببرند. مراسم نور افشانی شب گذشته در جای جای شهر قم و از جمله مسجد مقدس جمکران برگزار شد و ایستگاه‌های صلواتی نیز در هر کوی برزنی برپا بود و توزیع شیرینی و شربت در این ایستگاه‌ها، کام زائران و مجاوران را شیرین می‌کرد. شکوه این جشن بزرگ با اهتزاز پرچم‌های فیروزه‌ای که نام یا مهدی اردکنی آذین شده بود، جلوه بیشتری پیدا کرد و برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان معنویت خاصی به این جشن بخشید.

مهدی اصفهانیان مقدم معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به اقدامات شهرداری برای استقبال از زائران نیمه شعبان گفت: 140 هکتار پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران آماده شده و عملیات مازوت پاشی برای جلوگیری از ایجاد گرد و غبار در این پارکینگ‌ها صورت گرفته است و مردم با سهولت توانستند نسبت به پارک خودورهای خود اقدام کنند. توریع آب شرب،‌ یخ و نان در بلوار پیامبر اعظم (ص)،‌ حرم کریمه اهل‌بیت (س)‌ و مسجد مقدس جمکران بین زائران از دیگر خدماتی بود که از سوی شهرداری قم به زائران ارائه شد. مسئولان شهر تلاش کردند حضور مهمانان این جشن را از همه ابعاد سجیده و برنامه‌ریزی کنند؛ در این راستا معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از آماده باش اورژانس برای خدمات رسانی به زائران مهدوی خبر داد و گفت: 11 دستگاه آمبولانس و هفت دستگاه موتولانس از عصر سه‌شنبه در اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرتا معصومه مستقر شده و به زائران و مجاوران خدمات رسانی می کنند. اورژانس هوایی که چندی است در قم راه اندازی شده نیز برای ارائه خدمات امدادی و پیش بیمارستانی به زائران مشغول خدمات رسانی است. همه این برنامه‌ها برای جشن میلاد کسی است که سال‌ها پشت پرده غربت به انتظار 313 یار نشسته است که با او همراه شوند تا برای برپایی عدل و داد در جهان ظهور کند و فریاد «جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ» سر دهد. همان کسی که یوسف گم گشته نام گرفته است. آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به وجود مقدس امام زمان(عج) بیان کرد: وجود نازنین امام زمان (عج) همانند خورشید است، پرده غیبت موجب نمی‌شود که هدایت حضرت قطع شود و هدایت جامعه را بر عهده نداشته باشد بلکه ایشان در همه حال مشغول تربیت و نشر آموزه‌های دین در جامعه هستند.

وی ادامه داد: وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) همانند آب حیات است همانطور که آب در زمین نفوذ کرده و زمین مرده را سیراب می‌کند نور هدایت حضرت نیز در دل‌های مرده نفوذ کرده و موجب حیات انسان و بشریت می‌شود ولی این جوشش و خروش برای کسی است که با آن حضرت در ارتباط باشد. دلدادگی مهدی موعود (عج) تنها به ایرانیان اختصاص ندارد بلکه برخی از مردم از گرداگرد جهان تلاش می‌کنند خود را به این مراسم پرشکوه برسانند. محمدعلی حسنی‌یوسف که از هند به ایران سفر کرده و برای شرکت در جشن مهدویت در قم حضور یافته است، گفت: مهدویت یک فرهنگ است و همه باید به درک صحیح آن برسند و چنان رفتار کنند که دل آخرین منجی بشریت از ما راضی باشد.

در بین کسانی که برای شرکت در جشن مهدویت با پای پیاده خود را به جمکران می رسانند، پیرزنی دیده می‌شود که خود را مریم حسنی 60 ساله از همدان معرفی کرد. دانه‌های درشت عرق برپیشانی‌اش مانند شبنم روی زمین می‌افتاد و زیر لب صلوات می‌فرستاد. زمانی که از او در ارتباط با آمدنش به قم جویا شدیم گفت: آمدم که در جشن امام عصر(عج) شرکت کنم معلوم نیست عمری باقی باشد که توفیق حضور در جشن میلاد پسر حضرت زهرا (س) را بار دیگر بیابم. شهر آذین‌بندی شده و بوی اسپند به مشام می‌رسد، شربت و شیرنی با ذکر صلوات توزیع می شود، همه منتظرند ... شاید این جمعه بیاید شاید... انتهای پیام/78005/ذ40

94/03/13 - 19:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن