تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814590831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايشگاه دائمي فرش دستباف و خانه فرش گيلان افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۳۰ق.ظ)
نمايشگاه دائمي فرش دستباف و خانه فرش گيلان افتتاح شد موج-رشت-نمايشگاه دائمي فرش دستباف و خانه فرش گيلان با 16غرفه نمايشگاهي براي نمايش و عرضه محصولات فرش دستباف، با حضور استاندار گيلان، در رشت افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، استاندار گيلان در مراسم افتتاح نمايشگاه دائمي فرش دستباف و خانه فرش گيلان با ابراز خرسندي از تلاش جمعي مسوولان و هنرمندان در برپايي نمايشگاه دائمي فرش گيلان، تلاش در احياي توليد ابريشم در گيلان را جزئي از وظايف مسوولان برشمرد و افزود: بايد توليد ابريشم را احيا کنيم و جلوي هرگونه واردات ابريشم را بگيريم.
وي کمک به افزايش دو برابري در توليد فرش دستباف از طريق حمايت هاي بيمه اي و بانکي و نيز کمک به رفع مشکلات بيمه هنرمندان قالي باف را از ديگر رويکردهاي خود درحمايت از هنر صنعت فرش دستباف و معرفي برند فرش دستباف گيلان عنوان کرد.
استاندار گيلان همچنين در جريان بازديد از آخرين برگ از کتاب فرش ابريشمي رباعيات خيام، شاعر پر آوازه ايراني تلاش براي ثبت اين اثر هنري در سازمان جهاني يونسکو را يکي از مهم ترين اولويت هاي پي گيري خود در راستاي احياي فرش دستباف گيلان عنوان کرد.
وي در ادامه ابراز اميدواري کرد: صاحبان کارگاه هاي توليد فرش دستباف و قالي بافان خانگي بتوانند از فرصت هاي موجود در نمايشگاه دائمي و خانه فرش، نهايت فايده را ببرند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گيلان در ادامه اين مراسم ضمن قدرداني از تلاش ها و پي گيري هاي استاندار گيلان در حمايت از هنر صنعت فرش دستباف يکي از پيش شرط هاي لازم براي احياي فرش دستباف گيلان را توسعه و افزايش توليد ابريشم در استان عنوان کرد و افزود: با همکاري نهادهاي مرتبط با امور کشاورزي، زراعت و باغاني و افزايش کاشت و پرورش توتستان ها و روي آوري باغداران و کشاورزان به پرورش کرم ابريشم در گيلان، علاوه بر احياي دوباره صنايع مرتبط با ابريشم، توليد فرش ابريشم نيز به عنوان يک محصول با ارزش صادرات مي تواند نقش بسزايي را در ايجاد اشتغال براي جوانان و ارزآوري در استان فراهم کند.
علي منتظري نمايشگاه دائمي فرش دستباف و خانه فرش گيلان را مشتمل بر 16 غرفه نمايشگاهي عنوان کرد و افزود: 11 غرفه از اين نمايشگاه در اختيار توليدکنندگان و اتحاديه هاي فرش دستباف شهرستان هاي مختلف گيلان براي عرضه و فروش فرش دستباف هنرمندان گيلاني قرار گرفته است و 4 غرفه براي نمايش و عرضه محصولات صنايع دستي استان و يک غرفه نيز براي آغاز به کار خانه فرش گيلان اختصاص يافته است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گيلان با اشاره به تشکيل انجمن فارغ التحصيلان فرش دستباف در گيلان براي اولين بار در سطح کشور گفت: اين انجمن به همراه انجمن طراحان در خانه فرش گيلان واقع در نمايشگاه دائمي فرش دستباف مستقر شده اند.
وي بهره مندي از تخصص و تجارب صاحبان فکر و دانش در عرصه فرش دستباف، ايجاد فضاي تعامل و ارائه راهکارهاي مشورتي از تجار بزرگ کشور به برندسازي فرش دستباف گيلان، ساماندهي امور مربوط به فعاليت هاي تخصصي در اين رشته شامل توليد، فروش و صادرات، مشاوره و پشتيباني از بافندگان و توليدکنندگان، عرضه مواد اوليه مرغوب و ابزارهاي مورد نياز براي انجام کار، خدمات تکميلي طرح و نقشه، کميته هاي نرخ گذاري، برگزاري نمايشگاه ها و پشتيباني از فعالان اين عرصه را از جمله مهم ترين وظايف خانه فرش برشمرد.
گفتني است؛ پيش از اين قسمتي از بازارچه خود اشتغالي اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي واقع در بلوار شهيد انصاري رشت، جنب شهرک مسکوني بهاران در اسفند 92 با حمايت استاندار گيلان و با همکاري اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان براي ايجاد يک بازارچه دائمي فرش دستباف اختصاص يافته بود که هم اکنون با تکميل تجهيزات مورد نياز براي اين مکان، فضاي مذکور به طور کامل براي خانه فرش، انجمن فارغ التحصيلان فرش، نمايش و عرضه فرش دستباف گيلان اختصاص داده شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن