تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803901712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگستري تهران به عنوان ويترين قوه قضائيه مطرح است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس کل دادگستری استان تهران :
دادگستري تهران به عنوان ويترين قوه قضائيه مطرح است
حفظ ، تکریم ، پاسداشت منابع انسانی و سلامت اداری سیاست اصلی دادگستری استان است .


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرگاران، دادگستری کل استان تهران؛ نخستین نشست شورای مدیران دادگستری کل استان تهران در سال جاري با حضور اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن ولایت واق در مجتمع امام خمینی ( ره ) برگزار شد.


رئيس کل دادگستری استان تهران ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و موالید بزرگ و ارجمندش و به ویژه میلاد مسعود حضرت ولی عصر (عج ) یگانه منجی بشریت ، ضمن قرائت و تشريح فراز هايي از مناجات شعبانيه اظهار کرد: در تاریخ و در عرصه حیات بشریت برخی ایام  و مکان ها از امتیاز و موقعیت ویژه و بی نظیری برخوردار هستند و ماه شعبان در زمره ایام ممتاز سال به شمار می رود، چراکه شعبان ماه آماده سازی جهت حضور در ضیافت الهی ، مناجات عارفانه و ادب در محضر خداوند متعال ، گفتگوی بندگان با پروردگار و حضور در نزد حق و همانند اذن ورود به تشرف در حرم اهل بیت (ع) است و اگر شعبان را درک کردیم، آن وقت  برای ورود به آستانه ماه رمضان مهیا و آماده  شده ایم .


اسماعیلی در ادامه، ضمن بر شمردن صفات و سجایای اخلاقی و برجسته و منحصر به فرد حضرت امام خمینی ( ره ) در ابعاد مختلف بیان داشت : همانگونه که ماه شعبان  برای ما فرصت است ، سیره و حیات پر برکت امام راحل نیز برای ما الگویی مناسب است .


رئيس کل دادگستری استان تهران افزود : در حوزه مدیریت دینی اموری از قبیل برنامه ریزی ، شناسایی نیروها و امکانات و توانمندی آنان ، نظارت بر مدیران و نزدیکان ، مردم داری و ابتکار عمل ، قاطعیت و شجاعت ، موقعیت شناسی ، دشمن شناسی و مدیریت بحران از خصائص و ویژگی های مدیریتی آن حضرت بود ، که این ویژگی ها الگوی شایسته ای برای تمامی مسلمانان و بخصوص برای مدیران جامعه اسلامی است.


وی در ادامه تاکید کرد : عصر کنونی ، دوران حضرت ولی عصر (عج ) و غیبت ایشان است و هرچند كه محضرمبارک آن حضرت را درک نکرده ایم ، اما در محضر مقام معظم رهبری (حفظه ا... تعالی) و درس آموخته امام راحل که شخصیت ممتاز و برجسته و بی نظیري در تمام امور هستند ؛ افتخار حضور داریم و از نعمت رهبری آگاه و بصیر برخورداریم که بعد از ارتحال حضرت امام (ره) در تندباد حوادث گوناگون و امواج ناشی از فتنه های مختلف فتنه گران ، کشتی انقلاب را به ساحل امن و امنیت رساند و امروز در بین کشورهای مختلف از امنیتی پایدار برخوردار هستیم و خدای را بر این نعمت بزرگ شاکریم . 


رئیس کل دادگستری استان تهران رعایت نظم و انضباط اداری  را یک ضرورت برشمرد و گفت :  هرچند اينجانب از سختي كار موجود اطلاع دارم، اما بايد در ايفاء وظايف بر نظم اداري اهتمام ورزيد و  اقتضای الگو پذیرفتن از اسوه هایی نظیر امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری ( حفظه ا...) این است که مجری توصیه ها و سجایای اخلاقی و همچنین  شیوه عمل آنان باشیم زیرا نگاه مردم به مسند قضاوت ، نگريستن به جایگاه يك فقیه ، امام و رهبری است.


اسماعیلی گفت: سیاست اصلی ما حفظ و تکریم و پاسداشت منابع انسانی و سلامت اداری است و برای تحقق آن سه برنامه محوری شامل پیشگیری از بروز تخلف ، تذکر به افرادی که در معرض آن قرار دارند و نهایتاً برخورد مناسب با افراد متخلف در دستور کار ما قرار دارد  و در این زمینه بهترین توصیه آن است که ابتدا مراقب و مواظب رفتار و عملکرد خودمان و سپس مراقب و دلسوز همکارانمان باشیم، چراکه همه ما در معرض خطر قرار داریم و نتیجه خطر و غفلت ، سقوط در آتش است.


 وی افزود: از تذکر لسانی به همکارانمان دریغ نورزیم و این رویه به صورت مداوم استمرار داشته باشد ، تا آنان نیز همواره هوشیار و آگاه باشند و با تخلفات احتمالی نیز  حسب نوع تخلف برخورد متناسب داشته باشیم ؛ با این توضیح که سياست اصلي ما تکریم وپاسداشت و پیشگیری از لغزش های منابع انسانی است ؛ اما در نهایت باید با متخلف برخورد متناسب و لازم و قاطع هم صورت پذیرد .


رئيس كل دادگستري استان تهران با اشاره به اجرائي شدن حتمي قانون آيين دادرسي كيفري جديد از ابتداي تيرماه امسال گفت: در اين راستا جلسات متعددي تشكيل  و سازوكارهاي لازم پيش بيني شده و در موعد مقرر اين قانون اجرا خواهد شد .


وي در ادامه بر اجرای دستورالعمل های صادره از سوی ریاست محترم قوه قضائیه بویژه ، دستورالعمل ساماندهی اجرای احکام ، دستورالعمل ساماندهي زندانيان و كاهش جمعيت كيفري و دستورالعمل عفو معياري تأکید و تصریح کرد: مقامات مختلف قضایی موظف به اجرای این دستورالعمل ها هستند و هیچگاه نباید از اجرای آن غافل شوند و لازم است به صورت مرتب گزارش اجرای آن را به دادگستری کل استان ارائه کنند.


رئيس كل دادگستري استان تهران در ادامه بر استفاده موثر از فناوري هاي نوين و برخورداري  همه جانبه از قابليت هاي منحصر بفرد سيستم مديريت پرونده هاي قضايي تاكيد کرد و افزود : در اين زمينه بايد آموزش  هاي لازم به تمام همكاران ارائه شود و همچنين با ابلاغ برنامه سال 94 اين دادگستري ، تمام مديران موظفند ؛ ميزان پيشرفت برنامه را بصورت ماهانه رصد کرده و گزارش هاي مربوطه را در پايان هر فصل ارائه کنند و افزون بر اين ضرورت دارد كه تمام مديران و دست اندركاران در راستاي تقويت و ارتقاء اعتماد عمومي مراجعان  به دستگاه قضايي، شرايط دسترسي سهل و آسان مردم به مديران قضايي را فراهم سازند .


در ادامه اين جلسه عباس پورياني رئيس كل محاكم عمومي و انقلاب تهران طي سخناني بركمبود كادر قضايي و اداري به عنوان یکی از اساسی ترین مشکلات در دادگستري تهران اشاره و بيان داشت : محاكم عمومي و انقلاب تهران در حال حاضر از كمبود نيروي انساني شدیداً رنج می برد و داراي شعبات بلاتصدي و غير فعال است كه اين امر  باعث شده فشار مضاعفي به قضات و كارمندان، به دليل كثرت پرونده ها  وارد شود با اين رويكرد كه در دادگستري  تهران ،پروند هاي  ملي و فرا ملي مورد رسيدگي قرار مي گيرد و جا دارد كه اين دادگستري كه به عنوان ويترين قوه قضائيه مطرح است ، امكانات مناسبي براي آن در نظر گرفته شود .


وي ضمن بر شمردن مشكلات عديده موجود در خصوص سيستم جديد پرونده ها ((سمپ)) نظير قطع طولاني مدت اظهار داشت : ادامه اين روند باعث ايجاد نارضايتي در مراجعين مي شود كه شايسته است، اين موضوع توسط مديريت آمار و فناوري قوه قضائيه پيگيري و به سرعت برطرف شود. 


رئيس كل محاكم عمومي و انقلاب  تهران تشكيل جلسات مشترك بين قضات دادسراها ، محاكم و تجديد نظر به منظور هماهنگي و همفكري بيشتر را بسیار مهم برشمرد و گفت: تحقق اين مهم راه را براي خدمت رساني بيشتر به مردم باز و هموار مي نمايد.


 وی همچنين  ايجاد همدلي ، همفكري و تعامل سازنده ميان مديران و همچنين مشاركت فعال قضات و همكاران اداري در راستاي مرتفع نمودن مشكلات کنونی را امری ضروري دانست  .


انتهای پیام/
 





اخبار مرتبط

تاكيد رئيس كل دادگستري استان گيلان بر رفع بيكاري جوانان
براي توسعه استان با ساير ارگان ها همدل و همگام هستيم
تأکيد رئيس کل دادگستري اصفهان بر حل مشکل زندانيان استان
زیر بنای پیشگیری از وقوع جرم کار فرهنگی است




۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن