تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813227807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام‌هاي دولت براي تأمين مسکن با ارائه تسهيلات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۳۸ق.ظ)
وزير راه و شهرسازي: گام‌هاي دولت براي تأمين مسکن با ارائه تسهيلات موج - وزير راه و شهرسازي با تاکيد بر اينکه خانوار بايد با پس اندازهاي خود بتواند نسبت به تأمين مسکن توانايي داشته باشد، گفت: در اين زمينه گام‌هايي توسط دولت با ارائه تسهيلات برداشته شده است.
به گزارش به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، ديروز در دومين روز از بيست و پنجمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي درباره بخش مسکن و لزوم اهميت براي حمايت از آن، افزود: در يک خانواده متوسط بايد حاصل يک عمر تلاش تملک يک مسکن باشد. در اين حوزه فرمولي را ارائه خواهيم کرد که اقشار متوسط جامعه با سرمايه اندک نسبت به تأمين مسکن اقدام کنند.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به انتقاد شيوه فعلي اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها، گفت: پرداخت نقدي يارانه‌ها به تمام اقشار جامعه نه تنها مشکلي را برطرف نمي‌کند، بلکه به توليد ملي آسيب زده است.
وي افزود: بر سر دو راهي سياست‌گذاري اقتصادي در کشور قرار داريم که بايد يک‌راه را انتخاب کنيم و اين مسير براي دولت بسيار پيچيده است.
وي افزود: اولين دو راهي سياست اقتصاد کلان و نحوه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در کشور بود که منجر به اين مساله شد تا بودجه دولت يا صرف پرداخت حقوق و دستمزد و يا پرداخت نقدي يارانه‌ها شود، بنابراين نقش دولت در تعادل بخشي به اقتصاد از بين رفت.
آخوندي با تأکيد بر اينکه بودجه دولت به عنوان يک اهرم براي تعادل بخشي به اقتصاد ناکارآمد شد، افزود: تمام درآمدهاي دولت صرف امور غيرضروري شد، اما؛ پروژه‌هاي عمراني با تخصيص‌هاي نامنظم عقب ماند، اگر نرخ حامل‌هاي انرژي افزايش پيدا کند بار تورمي به دنبال خواهد داشت و از منظر اقتصاد سياسي هم امکان حذف يارانه نقدي وجود ندارد.
وي گفت: در اين شرايط علاوه بر اين که نرخ حامل‌هاي انرژي به‌طور نسبي افزايش پيدا مي‌کند، يارانه نقدي به صورت راديکالي تنها به اقشاري که تحت پوشش مراکز حمايتي هستند، پرداخت مي‌شود، بنابراين ادامه شيوه فعلي هدفمندي تنها طرف تقاضا را تحريک و طرف عرضه را سرکوب کرده‌ايم که هم آثار تورمي دارد و هم اينکه در نهايت منجر به افزايش توليد نخواهد شد.
گفتني است، بيست و پنجمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي روز گذشته با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي، رئيس‌کل بانک مرکزي، مشاور اقتصادي رئيس‌جمهور و تعداد زيادي از مقامات ارشد اقتصادي، مديران و کارشناسان در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
در اين همايش دو روزه که عصر دوشنبه به کار خود پايان مي‌دهد، علاوه بر تبيين سياست‌هاي پولي و ارزي، نشست‌هايي با عنوان الزامات سياست پولي و ارزي گذار به تورم تک رقمي، ارتقاي سلامت و نظارت بانک مرکزي در راستاي تأمين ثبات مالي، الزامات نهادي پايداري تورم تک رقمي و اصلاح بازار اعتبار و تجديد ساختار بنگاه‌هاي اقتصادي و آخرين مباحث مرتبط با سياست‌هاي پولي و ارزي کشور تشکيل شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن