تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803217040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بازی فینال حذفی نفت - ذوب‌آهن


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
پیش بازی فینال حذفی نفت - ذوب‌آهن




بازی دو تیم از ساعت 18:30 در ورزشگاه تختی آغاز می‌شود و شبکه 3 بازی را مستقیم روی آنتن می‌برد.





آی اسپورت: فینال بیست و هشتمین دوره جام حذفی ایران به اندازه خاطرات ما از این رقابت‌ها، پیر نیست؛ نه به اندازه روزهای ملوانی استادیوم آزادی در اواخر دهه ٦٠ با پدری به نام بهمن صالح‌نیا، نه به اندازه پنالتی به دیرک خورده سرژیک تیموریان در واپسین ثانیه‌های بازی نیمه‌نهایی‌سال ١٣٧٥، نه به اندازه فتوحات فجرسپاسی و نه به اندازه گل زاویه بسته نوازی و شادی گل لطیفی بعد از زدن آخرین گل فینال به پیکان! این جام اما بسیار جوان است؛ بیشتر به خاطر حضور ٢ مربی در قالب ٢ نماد مربیان جوان و نوگرای فوتبال ایران.

منجی ذوب‌آهن

تیم یحیی گل‌محمدی در ٧ بازی اول فصل با تیم صنعتی تنها ٤ امتیاز گرفت اما برخلاف روسای پرسپولیس، ذوبی‌ها به او اعتماد داشتند و نتیجه این اقدام را با تحقق رویای حذف استقلال و سپس پرسپولیس در یک‌چهارم و نیمه‌نهایی جام‎‌‍‌حذفی گرفتند. زدن ٥ گل به نفت که تا هفته بیست‌وششم فقط ١٩ گل خورده بود، شاهکار یحیی در پرگل‌ترین بازی دارای برنده فصل جاری لیگ برتر بود. سرمربی فصل قبل نفت در نیم فصل دوم ١٠ برد، ٤ تساوی و یک شکست برای تیمش به دست آورد و تیمش را قهرمان نیم‌فصل دوم کرد!

ستاره دیروز، موفق امروز

علیرضا منصوریان، پس از یک دوره ناموفق در پاس همدان، دومین تجربه سرمربیگری در تیم‌های باشگاهی را با نفت تهران پشت سر می‌گذارد و اتفاقا کاملا موفق عمل کرده است. او درطول تنها یک فصل، تیم را تا آستانه قهرمانی در لیگ پیش برد و شاید اگر دروغ معروف روز ٢٥ اردیبهشت نبود، چه بسا سرنوشت به‌ نفع تیم بی‌طرفدار او رقم می‌خورد. او امسال در ٣٠ بار مربیگری نفت ١٦ برد، ١٠ تساوی و ٤ باخت( ازجمله شکست ٥ بر سه مقابل ذوب‌آهن یحیی) را تجربه کرد و با میانگین ١,٩ امتیاز در هر بازی، یکی از موفق‌ترین مربیان فصل بود.

تلاش برای سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا

برنده بازی به جای حضور در پلی‌آف، جواز حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان آسیا را به‌دست می‌آورد. ذوب‌آهن که تا به حال ٢جام فتح کرده، خود را لایق‌تر می‌داند و اگر دستش به جام برسد، برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال ایران، ٢ تیم مختلف از یک شهر غیراز تهران، لیگ و جام‌حذفی را به خانه می‌برند.

نفت به‌عنوان تنها ایرانی حاضر در جمع ٨ تیم برتر لیگ‌قهرمانان آسیا با وجود بازیکنانی سریع، می‌تواند از تخصص خود در ضدحملات نهایت بهره را برده و جام قهرمانی را از رقیب برباید. ذوب‌آهن بیکار ننشسته و با وجود بازیکنانی مانند مسعود حسن‌زاده، کاوه رضایی، دانیال اسماعیلی‌فر، مرتضی تبریزی، مهدی رجب‌زاده، قاسم حدادی‌فر، قاسم دهنوی و کارلوس سانتوس، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ درست مانند منصوریان که این حرف‌ها را زد:  «امیدوارم بتوانیم جام را در تهران نگه داریم و بعد از ٤٥‌سال اولین جام را تقدیم مجموعه نفت کنیم. البته قرار بود این جام اول در ‌سال ٩٧ به مجموعه نفت برسد! از استقلالی‌ها هم می‌خواهم کاپیتان سابق تیمشان را تنها نگذارند. همه چیز بعد از فینال جام حذفی روشن خواهد شد.» یحیی گل‌محمدی مثل همیشه آرام حرف زد و «دربی‌وار» از هواداران پرسپولیس خواست به کمک ذوب‌آهن بیایند:  «پرسپولیسی‌، پرسپولیسی را تنها نمی‌گذارد. نتیجه بازی برگشت لیگ از نظر روحی و روانی جو سنگینی برای بازیکنان نفت ایجاد می‌کند اما از طرفی می تواند برای آنها محرکی جهت جبران نتیجه باشد.»

هت‌تریک جام

تنها افتخارات ذوب‌آهن در جام حذفی رقم خورده؛ با ٢ قهرمانی در سال‌های ٨٢ و ٨٨. ذوبی‌ها  ٢ فصل پس از شکست در اولین تجربه فینال جام‌حذفی مقابل فجرسپاسی، انتقام خود را از رقیب گرفتند و در ضربات پنالتی، آسیایی شدند. کسی از آنها خبر نداشت تا این‌که‌سال ١٣٨٨ بار دیگر به بازی نهایی رسیدند و این بار در یک بازی جذاب با نتیجه ٥ بر ٢(دومین بازی پرگل تاریخ فینال‌های جام حذفی ایران  به طورمشترک) راه‌آهن شهرری را بردند. از‌سال ١٣٨٨ تا به حال، اولین ایرانی حاضر در فینال لیگ‌قهرمانان آسیا، رنگ بازی نهایی جام‌حذفی را به چشم ندید و حالا با انگیزه کامل فقط به بردن جام می‌اندیشد تا در تعداد قهرمانی به ملوان برسد و پشت سر استقلال و پرسپولیس بایستد.

ناآشنا با افتخار

نفت در تاریخ جام حذفی ایران، کارنامه قابل اعتنایی ندارد و در بزرگترین پیشروی‌اش در یک‌هشتم‌نهایی  ٢ دوره قبلی به پرسپولیس و همین ذوب‌آهن باختند. آنها تا قبل از ٢ فصل اخیر، غالبا رنگ یک‌هشتم‌نهایی را هم به چشم نمی‌دیدند اما به لطف مدیریت قوی و بازیکنان مناسب، حالا در آستانه قهرمانی در جام حذفی هستند. نفت تهران قصد دارد پس ازبهمن(آن زمان که متعلق به تهران بود) و صبا باتری، سومین تهرانی غیرسرخابی قهرمان تاریخ جام‌حذفی ایران نام بگیرد؛ عنوانی که برای تیم یکدست منصوریان اصلا بزرگ نیست اما ذوب‌آهن با تاریخی بسیار غنی‌تر از آن‌ها، خیلی سخت اجازه خودنمایی را به زردهای پایتخت خواهد داد. از صحبت‌های مسئولان نفت می‌توان متوجه شد تا چه اندازه این بازی در آینده علی‌منصور محبوب استقلالی‌ها تاثیرگذار است.







تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن