تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819835201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلفات گرمای بی سابقه در هند به ۲۲۰۰ نفر رسید |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تلفات گرمای بی سابقه در هند به ۲۲۰۰ نفر رسید
مقامات هندی می گویند شمار تلفات گرمای بی سابقه در این کشور به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۵۰۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲ - 01 June 2015


مقامات هندی می گویند شمار تلفات گرمای بی سابقه در این کشور به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایالت های جنوبی آندراپرادش و تلناگا شاهد بیشترین مرگ و میر ناشی از بالارفتن دمای هوا در طول هفته گذشته بوده اند. مقامات هندی می گویند در این دو ایالت در مجموع ۲ هزار و ۱۷۷ نفر براثر گرما جان خود را از دست داده اند که تنها ۲۰۰ مورد آن طی روزهای جمعه و شنبه بوده است.

طبق این گزارش در ایالت آندراپرادش یک هزار و ۶۳۶ نفر و در ایالت تلنگانا نیز ۵۴۱ نفر جان خود را بر اثر گرما از دست داده اند. بنا بر آمارهای بین المللی، موج گرما در هند پنجمین موج گرمای مرگبار در دنیا و دومین در نوع خود در هندوستان بوده است.

این در حالی است که در سال ۱۹۹۸ براثر موج گرما در هند ۲ هزار و ۵۴۱ نفر جان خود را از دست دادند اما مرگبارترین موج گرما مربوط به سال ۲۰۰۳ در اروپا می شود که در مجموع در کشورهای اروپایی ۷۱ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

بر این اساس دمای هوا در دو ایالت آندراپرادش و تلگانای هند بین ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد بوده است و بیشتر افرادی که جان خود را از دست دادند، افراد فقیر و کسانی بوده اند که به ناچار در فضای باز کار می کرده اند.

گفتنی است نارندا مودی نخست وزیر هند روز گذشته و در یک نطق رادیویی از مردم این کشور خواست تا آب کافی نوشیده و بدن خود را به طور کامل در برابر نور خورشید بپوشانند و این کار را برای پرندگان و حیوانات نیز انجام دهند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن