تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803689762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان مديريت بحران فرزند ناخوانده شهرداري تهران/ سوله بحران سوله ورزش نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳۷ب.ظ)
سازمان مديريت بحران فرزند ناخوانده شهرداري تهران/ سوله بحران سوله ورزش نيست موج - شهر تهران از ريسک بالايي برخوردار است و جزء 25 شهر پرريسک زلزله دنيا است.
به گزارش خبرگزاري موج، رحمت اله حافظي در جلسه علني امروز شوراي شهر تهران پس از ارائه گزارش از اقدامات، طرح ها و برنامه هاي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران توسط رئيس اين سازمان، با اشاره به اينکه اين سازمان مشکل ساختاري دارد که بايد حل شود، افزود: گسل هاي متعددي در مناطق مسکوني تهران داريم که اگر زلزله اي 7 ريشتري در تهران رخ دهد، فاجعه اي عظيم را شاهد خواهيم بود.
رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، با اشاره به اينکه سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در سال گذشته 35 ميليارد تومان منابع سرمايه اي مصوب داشت که از اين مبلغ تنها 9 ميليارد تومان يعني حدود 25 درصد آن تخصيص يافته است، تصريح کرد: از مجموع بودجه تخصيص يافته 7 ميليارد تومان از منابع سرمايه اي آن صرف پرداخت حقوق شده که اين موضوع تخلف است و تنها حدود 2 ميليارد تومان براي اجراي ماموريت هاي اصلي سازمان مورد استفاده قرار گرفته است.
حافظي با بيان اينکه وضعيت صرف بودجه اي سرمايه اي اين سازمان بيانگر بحراني بودن وضعيت سازمان مديريت و بحران است، تاکيد کرد: ضوابط ساخت و ساز بر روي گسل ها ابلاغ شده اما در مناطق شهرداري توجهي به آن نمي شود و براي گسل ها ضوابط مناطق امن حاکم است و ساخت و ساز مرتفع روي گسل ها انجام مي شود.
وي ادامه داد: براي نمونه در سال 85 در رودخانه کن هيچ ساخت و سازي نبود اما در سال 93 در تمام رودخانه کن ساخت و ساز شده است.
رئيس کميسيون سلامت شوراي شهر تهران بااشاره به اينکه طرح تفصيلي شهر تهران فاقد پيوست پدافند غيرعامل و ملاحضات مرتبط با گسل ها است، تاکيد کرد: متاسفانه منابع مديريت بحران کشور صرف خسارت ها مي شود ولي صرف زيرساخت ها نمي شود.
حافظي با بيان اينکه سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران فاقد اساسنامه مصوب شوراي شهر تهران است که در دي ماه سال 84 ابلاغ شده است، تصريح کرد: اين سازمان مصوب شوراي حل اختلاف دارد اما مصوب شوراي شهر تهران ندارد! اين موضوع جاي خنده و تعجب دارد که مصوبه اي در شورا مطرح نشده چگونه در شوراي حل اختلاف به تصويب مي رسد؟.
وي در ادامه با اشاره به اينکه بر اساس طرح جامع شهر تهران تکاليفي براي سازمان در 7 بند تعريف شده است، گفت: شناسايي دقيق گسل ها و پهنه هاي خطرپذيري زلزله در شهر تهران تا مقياس يک دو هزارم که هنوز به شوراي شهر ارائه نشده است از جمله اين تکاليف است.

وي ادامه داد: شناسايي پهنه خطرپذيري سيل در تهران تا مقياس يک دو هزارم ، پدافند غيرعامل شهر تهران، مکان يابي و تجهيز مراکز و پهنه هاي مورد نياز مديريت بحران در زمان سوانح، ايجاد، توسعه و ساماندهي مراکز آتش نشاني و امداد و نجات، شناسايي مراکز حساس، مهم و حياتي شهر تهران، ايمن سازي فضاهاي عمومي، همگاني و شرياني پل هاي مهم و حياتي شهر تهران از ديگر تکاليف است.
وي با بيان اينکه هنوز هيچ بازخوردي از مصوبات ايمن سازي در صحن شورا ارائه نشده است، افزود: در برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران در 20 بند تکليف شده است که شهرداري در سال اول برنامه اقداماتي را انجام دهد اما هنوز گزارشي از اين موضوع نيز ارائه نشده است.
رئيس کميسيون سلامت شوراي شهر تهران با تاکيد بر اينکه سوله هاي بحران، سوله هاي ورزش نيست، اظهار کرد: اين سوله ها هر چه سريعتر بايد تخليه شود و در اختيار هلال احمر قرار گيرد تا تجهيز شود و مايحتاج مورد نياز مردم در سطح شهر در داخل سوله ها دپو شود تا در زمان بحران از تجهيزات امداد و نجات و موارد مصرفي مورد نياز شهروندان استفاده شود. اگر براي بانوان سالن ورزشي نياز است آن را بسازيد.
وي حضور شهردار در زمان سيل مترو در محل حادثه را نشانه ضعف ساختاري و تشکيلاتي اتاق مديريت بحران تهران دانست نه قوت آن و گفت: اگر ساختار دقيق و درست باشد بايد از اتاق بحران موضوع را مديريت کنيم تا از روي خودروي عملياتي.
حافظي تاکيد کرد: موضوع مديريت بحران در شهر تهران نه تنها درالويت نيست بلکه بيشتر به شوخي تبديل شده است و اين سازمان فرزند ناخوانده شهرداري تهران است و بايد نسبت به موضوع مديريت بحران در سطح شهر تهران تجديدنظر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن