تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826645293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی‌ های رایانه‌ای باعث مسمومیت روح دانش‌آموزان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بازی‌ های رایانه‌ای باعث مسمومیت روح دانش‌آموزان
بازی‌ های رایانه‌ای باعث مسمومیت روح دانش‌آموزان یک کارشناس بازی‌های رایانه‌ای گفت: خانواده‌ها بدانند همانطور که به فکر جسم دانش‌آموزان هستند باید از روح نسل جوان نیز محافظت کنند و بدانند بازی‌های رایانه‌ای مخرب باعث مسمومیت روح دانش‌آموزان می‌شود.


به گزارش فرهنگ نیوز، بابک کرباسی کارشناس و تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در جمع معاونان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در خصوص آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: نحوه گذران اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در هر دوره تابعی از شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است.وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای امروزه به یکی از عمده‌ترین راه‌های گذران اوقات فراغت تبدیل شده است، افزود: در میان جمعیت 75 میلیون ایرانی، حدود 46 میلیون نفر بین 7 تا 40 درصد با صنعت «game» آشنا و حدود 54 درصد از این جمعیت از کاربران بازی‌های رایانه‌ای هستند.کرباسی ادامه داد: بنا بر آمار‌ها، از میان بیش از 20 میلیون کاربر بازی‌ها، 60 درصد پسران و 40 درصد دختران یعنی 12 میلیون پسر و 8 میلیون دختر به طور متوسط حدود 2 ساعت از زمان خود را به بازی رایانه‌ای اختصاص می‌دهند.* 18 تا 20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در ایراناین کارشناس بازی‌های رایانه‌ای گفت: آخرین آمار‌های منتشرشده از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حاکی از آن است که درحال حاضر، 18 تا 20 میلیون کاربر ایرانی، بخش قابل توجهی از اوقات فراغت خود را با رایانه و بازی‌های رایانه‌ای سپری می‌کنند.وی افزود: آمار قابل‌توجه تعداد کاربران بازی‌های رایانه‌ای در ایران در حالی است که بنا به گفته کارشناسان این حوزه، 90 درصد از بازی‌های موجود در بازار را بازی‌های وارداتی و خارجی تشکیل می‌دهند.کرباسی، تسلط بازی‌های خارجی در کشور و نگرانی مسئولان از رواج برخی از رویکرد‌های اخلاقی مغایر با فرهنگ داخلی، مسئولان را بر آن داشت تا در سال‌های اخیر با ساخت بازی‌های رایانه‌ای بخشی از بازار را به دست گیرند.وی اضافه کرد: تلاش برای ورود بازی‌های ساخت ایران به بازار، به دلیل کیفیت پایین آنها در مقایسه با محصولات خارجی موجب شد تا بازی‌های ایرانی تنها سهمی 10 درصدی از این بازار را به خود اختصاص دهند و این در حالی است که در تمام دنیا تلاش می‌شود بازی‌های رایانه‌ای به‌روز شده و با شرایط روز جوامع به طور مستمر هماهنگ شود.این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای افزود: طراحی XBOX به منظور انجام فعالیت‌های بدنی محدود در سال‌های اخیر نه تنها به درآمدزایی کشور‌های سازنده کمک کرده است بلکه با ترغیب کاربران به انجام فعالیت‌های محدود بدنی به بخشی از انتقاد‌ها درباره انفعال بازی‌های رایانه‌ای پاسخ داده است.وی خاطرنشان کرد: کودک بسیاری از مهارت‌های فردی و اجتماعی مورد نیاز برای زندگی آینده خود را از طریق همین بازی‌هایی که به نظر بسیاری، بی اهمیت جلوه می‌کند، می‌آموزد؛ از سویی بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت سفارش می‌کنند مطالب آموزشی در کلاس‌های درس از طریق بازی آموزش داده شود و نتایج گویای موفقیت استفاده از این شیوه است.کرباسی افزود: بازی‌های رایانه‌ای، با استفاده از تصاویر جذاب، پرتحرک و زنده و صداهای مهیج، دنیایی از هیجان را به کودکان پرجنب و جوش ارزانی می‌کنند؛ این جذبه و کشش کودک را به عالمی از تخیلات می‌برد که در آن خود را قهرمان اصلی ماجرا می‌پندارند. این بازی‌ها با ترفندهای مختلف، چنان تأثیری بر فکر و اعصاب کودک می‌گذارند که وی خود را جزئی از این مجموعه ماشینی می‌پندارد.وی تصریح کرد: خانواده ها باید سرگرمی های دانش آموزان را جدی بگیرند و همانطور که به فکر جسم دانش‌آموزان هستند باید از روح نسل جوان نیز محافظت کنند و بدانند بازی‌های رایانه‌ای مخرب باعث مسمومیت روح دانش‌آموزان می‌شود.

منبع: فارس


94/3/10 - 15:49 - 2015-5-31 15:49:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن