تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815352919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با فکر و انديشه خود جامعه را از خلاءها و مشکلات فکري نجات دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۲۶ب.ظ)
آيت الله جوادي آملي: با فکر و انديشه خود جامعه را از خلاءها و مشکلات فکري نجات دهيم موج-قم-آيت الله جوادي آملي گفت: با فکر و انديشه خود جامعه را از خلاءها و مشکلات فکري نجات دهيم؛ جامعه اي که در آن فرد گرفتار خلاء فکري نيست نه از تحريم مي ترسد و نه از تهديدهاي دشمن بيم دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله جوادي آملي در جمع دانشجويان دانشگاه ولي عصر رفسنجان، بو علي همدان، فعالين فرهنگي نهاد رهبري در دانشگاه زنجان و طلاب حوزه علميه اسفراين که در محل نماز خانه بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء برگزار شد، به حديثي از پيامبر خاتم(ص) در باره اهميت توجه به قرآن کريم اشاره کرد و گفت: در حديثي نوراني از پيامبر خاتم(ص) آمده است که حضرت فرمودند خانه هاي خود را با خواندن قرآن نوراني کنيد لذا انسان موجودي است که قدرت دارد خود، زمان، مکان و حتي اطرافيان خود را نوراني کند و به کمال برساند و اين طور نيست که به کمال رسيدن انسان تابع زمان و مکان باشد.
وي افزود: انسان هاي عادي تابع سنت هاي سرزمين خود هستند اما افراد برجسته مي توانند زمين و مکان و زماني که در آن زندگي مي کنند را نوراني کنند، اين حديث پيامبر(ص) هم دقيقا اشاره به همين معنا است؛ يعني اين که به اين فکر نباشيد که زمان و مکان شما را نوراني کند، بلکه شما کاري کنيد که زمان و مکان شما نوراني شوند و از شما هويت بگيرند نه اين که انسان از زمين و مکان هويت بگيرد.
اين مفسر قرآن کريم گفت: دليل مقدس بودن حرم و مسجد آن است که نماز گزاران به مسجد مي آيند و اقامه نماز مي کنند و لذا اين طور نيست که مسجد و حرم ذاتا قداست داشته باشند؛ قداست و احترام آنها به خاطر شخص نمازگزار و انسان باکرامتي است که مدفن او در آن مکان واقع شده و گرنه خود مسجد تنها يک نام است.
اين مرجع تقليد گفت: انسان است که اين قابليت را دارد که فضا، مکان و زمين را نوراني کند و حتي قسم خوردن به عصر در سوره مبارکه والعصر نيز به خاطر شخص حضرت ولي عصر(ع) که يک انسان است مي باشد، انساني که مي تواند حتي زمان و زندگي را نورانيت ببخشد.
وي دربخش ديگري از سخنان خود به تاثير و اهميت دعا در ماه مبارک شعبان اشاره کرد و گفت: همه اسرار الهي کليدي دارد، دعا هم کليد است و ماه شعبان هم مانند ماه رجب ماه بسيار پر برکتي است و کليد استجابت دعا خود دعا است، بکوشيد از اين ماه براي بندگي و عبادت و نورانيت بخشي استفاده کنند و ديگران راه از نور خود بهره مند سازيد.
آيت الله جوادي آملي افزود: انساني که مي تواند اين گونه باشد که به زمين و مکان نورانيت ببخشد و همه از وجود او بهره مند شوند، چرا اين فرد ممتاز و شاخص نباشد، پس انسان بايد تلاش کند تا ظرفيتهاي معنوي خود را بالا ببرد تا خدا اين لياقت را به او بدهد که هم خود به کمال برسد و هم ديگران را به کمال برساند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: حاتم طائي شدن خيلي مهم نيست، مهم اين است که با فکر و انديشه خود جامعه را از خلاءها و مشکلات فکري نجات دهيم؛ جامعه اي که در آن فرد گرفتار خلاء فکري نيست نه از تحريم مي ترسد و نه از تهديدهاي دشمن بيم دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن