تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819449010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات براي تعامل با دنياست؛ اما زيربار ظلم نمي رويم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۸ب.ظ)
آيت الله علوي بروجردي: مذاکرات براي تعامل با دنياست؛ اما زيربار ظلم نمي رويم موج - قم- استاد حوزه با تأکيد بر قضاوت درست از ايران اسلامي گفت: شما دانشجويان به عنوان ناظر در ايران اسلامي حضور داشته و بايد واقعيت ها را ديده؛ بر اساس آن قضاوت و به مردم خود انتقال دهيد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آيت الله علوي بروجردي در ديدار با دانشجويان خارجي دانشگاه تهران در رشته ايران شناسي که در سالن جلسات کتابخانه مرحوم آيت الله العظمي بروجردي قم برگزارشد گفت: قطعا سه مسئله زبان فارسي، تاريخ و فرهنگ ايران و تاريخ و فرهنگ ايران با زمينه اسلام جاذبه اي براي شما شده است که براي تحصيل در ايران اسلامي حضور پيدا کنيد.
وي ابراز داشت: انصاف اين است که زبان فارسي، انسان را براي تحصيل ايران شناسي مي کشاند؛ چراکه اين زبان، منبع فوق العاده غني براي شعر، ادبيات و عرفان است.
اين استاد حوزه با بيان اين مطلب که عرفان شعر فارسي بسيار غني تر از عرفان در شعر عربي است، خاطرنشان ساخت: حافظ يکي از شعراي ايراني است که براي ديوان او، صدها شرح نوشته شده که نشان از غني بودن آن است.
وي ادامه داد: منابع ادبيات ايراني از نثر و نظم بسيار غني است که گذاشتن وقت براي آن بيهوده نيست.
آيت الله علوي بروجردي يادآور شد: ما در چين، تاج محل هندوستان و ... بناهايي داريم که شعر فارسي بر روي آن حک شده است که نشان از گسترش اين زبان در دنيا مي باشد.
وي با بيان اين مطلب که زبان فارسي از گذشته در دنيا تأثيرگذار بوده است، تصريح کرد: امروز کشورهاي افغانستان و تاجيکستان به زبان فارسي سخن مي گويند که نشان از تأثيرگذاري آن است.
اين استاد حوزه بيان داشت: ايران به عنوان کشوري صاحب تمدن و فرهنگ، زمينه مناسبي براي تحصيل است.
اين کارشناس حوزوي اظهار داشت: تمدن از سال هاي دور در ايران وجود داشته و تخت جمشيد و ... آثار اين تمدن و فرهنگ است.
آيت الله علوي بروجردي ابراز داشت: در فرهنگ و تمدن ايراني، آداب و سنن ممتازي وجود داشته و گذشته افتخار آميزي دارد؛ البته برخي از مشکلات هم بود که متوجه آن هستيم.
وي ادامه داد: سعه فکري و تحمل نسبت به افکار ديگران آنقدر از سوي ايرانيان بالا بود که يهوديان به راحتي در کنار ما زندگي مي کردند؛ اما در تاريخ آمده است که در اروپا يهودي ستيزي هاي بسياري وجود داشت و جنگ هايي صورت پذيرفت.
اين استاد حوزه با تأکيد بر قضاوت درست از ايران اسلامي، خاطرنشان ساخت: شما به عنوان ناظر در ايران اسلامي حضور داشته و بايد واقعيت ها را ديده و بر اساس آن قضاوت کنيد.
اين کارشناس حوزوي تصريح کرد: ما خواستار قضاوت صحيح از سوي شما در کشورهايتان هستيم.
آيت الله علوي بروجردي با اشاره به علاقه ايرانيان به اهل بيت(ع) اذعان داشت: در نظام ساساني برابري و عدالت وجود نداشت و ايرانيان به دنبال اسلام برابر بودند؛ به همين دليل از اين دين استقبال کرده و آن را در وجود حضرت علي(ع) و اهل بيت(ع) مشاهده کرده و قبول کردند.
وي ادامه داد: عقيده عدالت طلبي، اسلاميت خواهي، حقيقت خواهي همراه با زجري که ايرانيان از حملات متعدد دشمنان در طول تاريخ چشيده اند، نشان از اسلام واقعي ايرانيان است.
اين استاد حوزه با بيان اين مطلب که اين ظلم ها، موج و ندايي در کشور به نام بيداري ايجاد کرده بود، گفت: اين بيداري در مشروطيت ايران که به دست روحانيت شيعه و شخص ملامحمد خراساني محقق شده بود، وجود داشت و فرياد مظلوميت مردم و بيداري آنان با حرکت روحانيت شيعه عجين شده بود.
اين کارشناس حوزوي تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ادامه مشروطه، نهضت نفت و آن بيداري مي باشد.
آيت الله علوي بروجردي با اشاره به قضاوت هاي نادرست غربي ها از جمهوري اسلامي ايران، ابراز داشت: امروز تجاوزات زيادي از سوي کشورهاي گوناگون در حال رخداد است؛ اما قضاوت هاي نادرست عليه ايران انجام مي دهند.
وي ادامه داد: امروز براي آنکه ما را از صفحه مطرح بودن در روزگار محو کنند، رفتارهاي عجيب و غريبي انجام مي دهند.
اين استاد حوزه خاطرنشان ساخت: امروز مشاهده مي شود که در قالب کشورها، آزادي خواهي و آزادي طلبي، تروريست تلقي مي شود؛ اما حرکت هواپيماي بدون سرنشين که بر روي مردم بيگناه بمب مي ريزند، ترور به حساب نمي آيد.
اين کارشناس حوزوي افزود: اگر بخواهند با اين معيارها ما را مورد قضاوت قرار دهند، ايران کشوري متمرد به حساب مي آيد که واقعيت ندارد.
آيت الله علوي بروجردي با بيان چند سوال، اظهار داشت: آيا امروز حقوق بشر در ايران زير پا قرار مي گيرد يا عربستان؟ آيا حرکت اخير شما در مصر کودتا بود يا نهضت؟ آيا محاکمات شما در مصر رعايت حقوق بشر است؟ سوال هاي بسياري وجود دارد که نشان از عدم رعايت حقوق بشر در بسياري از کشورهاست.
وي ابراز داشت: امروز ايران اسلامي با اين تبليغات مواجه است و شما بايد مطالعات خود را عميق کرده و با زبان فارسي به تحقيق گسترده بپردازيد.
اين استاد حوزه خاطرنشان ساخت: شما به عنوان سفيران ايران اسلامي در کشورهاي خود هستيد و بايد واقعيت ها را براي مردمان خود بيان کنيد.
اين کارشناس حوزوي در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان درباره مذاکرات 1+5 گفت: مذاکرات براي تعامل بيشتر با دنياست و اميدواريم به نتيجه برسد؛ اما نبايد عزت و اقتدار اين ملت و مردم خدشه دار شود؛ چراکه مردم ما زير بار ظلم نرفته که 8 سال جنگ تحميلي نشان از ايستادگي در برابر ظالم است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن