تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820935853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسپوليس، ترسو و بي‌برنامه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرسپوليس، ترسو و بي‌برنامه
نویسنده : حامد قهرماني 
يك فصل سراسر ناكامي براي پرسپوليس به پايان رسيد، اما با بدترين اتفاق ممكن. سرخپوشان امسال كم‌ باخت‌هاي سنگين و پرگل، خصوصاً در ليگ قهرمانان آسيا نداشتند، اما شكست در ورزشگاه ملك فهد عربستان را مي‌توان بدترين باخت اين تيم دانست؛ باختي كه جدا از اشتباهات فردي بازيكناني كه هيچ جاي دفاعي از خود باقي نگذاشته‌اند، مقصراول آن را مي‌توان سرمربي تيم دانست. برانكو، در بازي پرسپوليس برابر الهلال نقطه ضعف پرسپوليس بود. مربي‌اي كه تيمش را ترسو روانه ميدان كرد و جز دفاع از برد شانسي تهران هدف ديگري نداشت. صدالبته گل نخوردن در خانه حريف، اولويت پرسپوليس بود و يك تصميم كاملاً درست، اما دفاع اتوبوسي و خوابيدن در زمين خودي آن هم در شرايطي كه اين تيم در خط دفاع جز روي اومانيا به بازيكن ديگري نمي‌توانست حساب كند، تنها دادن فرصت به حريف براي حمله بيشتر بود.
پرسپوليس با تمام نفرات در زمين خودي به دفع كردن توپ‌هاي حريف مي‌پرداخت اما الهلال بارها و بارها بدون كمترين مشكلي از لابه‌لاي اين دفاع 10 نفره عبور كرد و بدون اينكه بازيكنانش تحت‌نظر نفرات حريف باشند براي گلزني جولان داد و دروازه مكاني را تهديد كرد كه اگر اومانيا نبود، پرسپوليس در همان نيمه نخست حداقل سه مرتبه دروازه‌اش باز مي‌شد.
اشتباه اصلي برانكو عدم استفاده از همان اندك داشته‌هاي نيمكتش بود. تيم برانكو از دقيقه 50 به بعد نياز به تعويض و نيروي جوان و تازه‌نفس داشت. هرچند پرسپوليس نيمكت پر و پيماني نداشت كه بتواند برگ برنده سرمربي باشد. اما بنگر مي‌توانست به عنوان يار تعويضي باري از دوش پرسپوليس بردارد و هم در دفاع دوشادوش اومانيا از دروازه حفاظت كند و هم در ضدحملات به دليل سرزن بودن اميدي براي خلق موقعيت براي اين تيم باشد. علاوه بر آن عليپور به عنوان نيرويي تازه‌نفس مي‌توانست در ضدحملات براي پرسپوليس مؤثر باشد. بازيكني كه در ديدار رفت در تهران و آخرين بازي ليگ برابر استقلال فيكس بود و گلزني هم كرد. اما احتياط برانكو در تعويض اجازه نداد تا پرسپوليس حداقل آبرومندانه از اين رقابت‌ها حذف شود و باز هم يك باخت سه بر صفر ديگر در كارنامه اين تيم به ثبت رساند.
نمي‌توان اين مسئله را رد كرد كه پرسپوليس امسال نفرات خوبي نداشته اما اين بهانه خوبي نيست براي اينكه مربي تيم دست روي دست بگذارد. برانكو مي‌توانست از همان اندك داشته‌هايش بهترين استفاده را ببرد ولي حتي وقتي ديد دفاع مطلق هم جواب نمي‌دهد حاضر نشد تغييري در سيستم خود ايجاد كند و با همان تفكر تا آخر بازي پيش رفت.
البته اينكه تنها برانكو را مقصر نتيجه بازي برابر الهلال بدانيم نيز كمي دور از انصاف است، در اتخاذ تصميم اشتباه دفاعي توسط او هيچ شكي نيست، اما بازيكنان پرسپوليس نيز در اين سيستم اشتباه با اشتباهات خود پازل را كامل‌تر كردند. وقتي كاپيتان تيم در طول 90 دقيقه حتي قادر به كنترل چند توپ و آوردن بازي به ميانه ميدان نيست يا وقتي بازيكنان باتجربه درك نمي‌كنند كه نبايد توپ را در محوطه خطر دروازه خود حفظ كرد و اين كار را در طول 90 دقيقه انجام مي‌دهند، نمي‌توان زياد هم به برانكو ايراد گرفت. پرسپوليس امسال يكي از بدترين فصل‌هاي خود را تجربه كرد و از لحاظ بازيكن هم در تمام‌مدت در مضيقه بود. در اين هيچ شكي وجود ندارد و از برانكو هم نمي‌شد انتظار داشت در اين اندك زماني كه روي نيمكت اين تيم نشسته معجزه كند اما نوع بازي سرخ‌ها برابر الهلال اشتباهات فاحشي داشت كه مي‌شد با وجود تمام اين مشكلات جلوي آنها را گرفت.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن