تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812883318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقایسه دو گوشی گلکسی S6 و اکسپریا Z3 پلاس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مقایسه دو گوشی گلکسی S6 و اکسپریا Z3 پلاس
گل سر سبد سونی با نام Z3 پلاس معرفی شد ما هم تصمیم گرفتیم دو پرچمندار سونی و سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنیم. ببینیم در ادامه این دو گوشی چه برتری هایی را نسبت به یکدیگر دارند.
به گزارش نامه نیوز ، مدتی قبل سونی تلفن‌ هوشمندی را با نام Z4‌ تنها در کشور ژاپن عرضه کرد، عرضه‌ی این گوشی تنها در یک کشور، سوالاتی را مبنی بر عرضه شدن یا نشدن پرچمدار بعدی در سایر نقاط جهان ایجاد می‌کرد. حال سونی این گوشی را با تغییر نامی جزئی در کشورهای اروپایی معرفی کرد -Z3 پلاس!



معماری ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۸۱۰  با سرعت ۲ گیگاهرتز و استفاده از رم ۳ گیگابایتی به همراه  صفحه‌ی نمایش ویژه‌ی LED Colour Live و TRILUMINOS از جمله سخت‌افزارهای استفاده شده در سونی Z3+ محسوب می‌شوند. طراحیطراحان اکسپریا Z3+ این گوشی را نیز با پوشش فلزی و مفهوم OmniBalance طراحی کرده‌اند. این گوشی در کنار وزن ۱۴۴ گرمی از استاندارهای IP5 و IP8 که برای گوشی‌های مقاوم در برابر آب و گرد و غبار ارائه می‌شود، برخوردار است. ضخامت ۶.۹ میلی‌متری این گوشی نیز ظاهر خوبی را به نمایش می‌گذارد.



در سوی دیگر سامسونگ گلکسی S6 قرار دارد. این شرکت کر‌ه‌ای در نهایت با کنار گذاشتن پلاستیک و استفاده از فلز با کیفیت به خوبی احساس داشتن محصولی ویژه را به کاربران می‌دهد. کهکشان سامسونگ با طراحی بسیار شیک و سهولت در استفاده نرم‌افزاری در جایگاه مناسبی از هر نظر قرار می‌گیرد. تلفن هوشمند S6‌ با وزنی برابر ۱۳۸ گرمی و ضخامت ۶.۸ میلی‌گرمی سبک‌تر و ظریف‌تر از جدیدترین پرچمدار سونی تولید شده است.صفحه‌ی نمایششرکت سونی که نقش عمده‌ای در توسعه فن‌آوری صفحه‌‌های نمایش در جهان دارد. در اکسپریا زد3 پلاس از صفحه‌ی نمایشی با تکنولوژی‌های TRILUMINOS Live Colour LEDو X-Reality Engine به همراه رزولوشن 1080p با تراکم پیکسلی ۴۲۴ ppi استفاده می‌کند. نمایشگر رنگی لمسی خازنی از نوع IPS و سایز ۵.۲ اینچی آن از دیگر خصوصیات سونی اکسپریا Z3+ به حساب می‌آید.



سامسونگ نیز در گوشی S6 از نمایشگر نوع سوپر AMOLED استفاده می‌کند. رزولوشن 2K با تراکم پیکسلی ۵۷۷ ppi و سایز ۵.۱ اینچی نمایشگر آن به وضوح برتری گوشی سامسونگ را در زمینه‌ی صفحه‌ی نمایش نشان می‌دهد. البته نباید فراموش کرد که استفاده از رزولوشن بالاتر و تراکم پیکسلی بیشتر مصرف باتری را نیز بالا می‌برد.نسبت پوشش صفحه‌ی نمایش گوشی در مقابل ۷۰.۹ درصدی اکسپریا زد۳ پلاس در گوشی‌های اس ۶ به اندازه ۷۰.۷ درصد است. باید توجه داشت که گوشی اکسپریا زد ۳ پلاس از صفحه‌ی نمایش Shatter Proof Glass برای مقاوت در برابر ضربه استفاده می‌کند این در حالی است که گوشی سامسونگ گلکسی اس ۶ با نمایشگر بروزتر گوریلا گلس ۴ تولید شده است.دوربینیکی از برتری‌های سونی را می‌توانیم دوربین‌های آن بیان کنیم. گوشی اکسپریا زد۳ پلاس سونی با استفاده از قدرت حسگر عکس Exmor RS توانایی ثبت تصاویر ۲۰.۷ مگاپیکسی را دارد. یکی از برتری‌های این دوربین، ISO فوق‌العاده ۱۲۸۰۰ است. به کمک این میزان ISO، پرچمدار سونی قادر به ثبت تصاویری واضح در محیط‌های کم‌نور خواهد بود. دوربین جلوی این گوشی نیز ۵ مگاپیکسل است.



دوربین گلکسی اس ۶ نیز از قابلیت تثبیت کننده اپتیکال تصاویر برخوردار است. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی به همراه دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی قادر به ثبت تصاویری با کیفیت را دارند. طی مقایسه‌های انجام شده توسط رسانه‌های مختلف گوشی اس ۶ تصاویر بسیار زیبایی را ثبت می‌کند.هر دو تلفن هوشمند قادر به فیلمبرداری 4K هستند.پردازنده و نرم‌افزاربه واقع باید گفت که تقریبا تمامی پرچمداران معرفی شده توسط شرکت‌های مختلف از قدرت نرم‌افزاری بالایی برخوردار بوده‌اند. براساس بررسی‌های منتشر شده در اینترنت برتری پردازنده‌های اگزینوس را نسبت به اسنپ‌دراگون در سال جاری می‌توان اعلام کرد. مشکل گرم شدن بسیار زیاد اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و نگاهی گذرا به بنچمارک‌های منتشر شده از اسنپ‌دراگون و اگزینوس، به وضوح شاهد برتری پردازنده‌های اگزینوس هستیم.



سونی در گوشی خود از پردازنده شرکت Qualcomm یعنی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ یونگا با سرعت ۲ گیگاهرتز استفاده کرده است. گرافیک استفاده شده در این پردازنده نیز از نوع Adreno 430 است.سامسونگ نیز در گلکسی اس ۶ و البته اس ۶ اج از پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس۷۴۲۰ یونگا استفاده می‌کند. این پردازنده با  گرافیک مدل Mail-T760MP8 تولید شده است. حافظه و باتریگوشی اکسپریا زد۳ پلاس در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی تولید شده و سامسونگ اس ۶ نیز در ۳ مدل ۳۲،۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی اکنون در بازار قابل تهیه است. باتری اکسپریا زد ۳ پلاس ۲۹۳۰ میلی آمپر ساعتی بوده  که با توجه به باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعتی سامسونگ، گوشی زد۳ پلاس برتری نسبی در این زمینه دارد. گوشی اکسپریا زد۳ پلاس قابلیت نصب حافظه microSD را دارد در حالی که سامسونگ کاربرانی اس ۶ را از این ویژگی محروم کرده است. گوشی‌های سونی قابلیت Remote Play بازی‌ها کنسول PS4 را خواهند داشت.



کلام آخررقابت نزدیک و البته هیجانی بین غول‌های بازار تلفن‌های هوشمند همواره جذابیت‌های خودش را به ویژه برای منتقدان داشته و دارد. انتخاب تلفن‌هوشمند در کنار نکات سخت‌افزاری همواره انتخابی سلیقه‌ای بوده و بسیاری از مشتریان جدای از توجه به نکات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همواره از روی علایق شخصی به ظاهر بدنه و ظاهر نرم‌افزاری دستگاه، اقدام به خرید می‌کنند. در این مقایسه سعی شد تنها با نگاه فنی از گوشی‌های همراه با معرفی خصوصیت ارائه شده توسط شرکت‌ها مقایسه‌ای انجام شود. 

منبع: صبحانه آنلاین


۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن