تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820847839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز ملي حمايت از خانواده زندانيان در اراک گرامي داشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۲۷ق.ظ)
روز ملي حمايت از خانواده زندانيان در اراک گرامي داشته شد موج - اراک - روزملي حمايت ازخانواده زندانيان در آييني با حضور مسوولان استان مرکزي در فرهنگسراي شهر اراک گرامي داشته شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير عامل انجمن حمايت از زندانيان اراک دراين مراسم گفت: زندانيان به دليل جرم ارتکابي که خواسته يا ناخواسته انجام شده، دوران حبس را مي گذرانند اما جامعه نبايد خانواده هاي زندانيان را محبوس کنند و يا با چشم مجرم به آنها بنگرند.
جواد مسعودي افزود: بسياري از اعضاي خانواده هاي زندانيان از سوي فاميل خود طرد شده اند، در صورتي که اگر نيازهاي عديده آنان تامين نشود و مورد حمايت همه جانبه قرار نگيرند، بروز ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي متعدد را به دنبال خواهد داشت.
وي اظهار کرد: در مجموع 923 پرونده خانواده مددجويان زنداني دراين انجمن تشکيل شده که 352 پرونده مربوط به بررسي مشکلات قضايي بوده و بقيه شامل معرفي خانواده ها به مراکز بهداشتي درماني، ادامه تحصيل فرزندان، ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي ، اشتغالزايي و توانمندسازي خانواده ها، اعطاي وام و تسهيلات مختلف و ايجاد درآمد براي خانواده هاي زندانيان بوده است.
وي گفت: جمعي از پزشکان براي کمک به خانواده مددجويان زنداني اعلام آمادگي کرده و ماهانه 300 بيمار از خانواده هاي زندانيان را به صورت رايگان ويزيت کنند.
مسعودي بيان کرد: علاوه بر خيران و حاميان خانواده هاي زندانيان ، کميته امداد امام خميني (ره)، شهرداري و سازمان هاي وابسته به شهرداري اراک، آلومينيوم سازي و آموزش فني و حرفه اي به کمک اين انجمن شتافته اند.
وي گفت: پارسال با اشتغال زايي 19 هزار و 348 نفر روز براي خانواده هاي زندانيان اراک در مجموع يک ميليارد و 520 ميليون ريال درآمدزايي براي آنان حاصل شد و خود زندانيان نيز در همين مدت يک ميليارد و 520 ميليون ريال دستمزد دريافت کردند.
وي افزود: انجمن حمايت از زندانيان اراک؛ فاقد هرگونه اعتبار دولتي است که بايد علاوه بر برخورداري از کمک هاي تعداد بيشتري از خيران، ظرفيت هاي اجتماعي و قانوني سازمان هاي دولتي نيز به اين بخش اختصاص يابد.
مسعودي گفت: هم اکنون 900 خانواده زنداني؛ از کمک هاي حمايتي و خدماتي انجمن حمايت از خانواده هاي زندانيان اراک برخوردارند.
رئيس اداره مراقبت پس از خروج زندانيان استان مرکزي نيز گفت: پارسال شش ميليارد و 670 ميليون ريال توسط زندانيان شهر اراک عمدتا از محل رنگ آميزي جداول خيابان ها، پارکينگ ها، پارکباني و ساير کمک هاي نقدي اشخاص حقوقي عايد شده است.
امين الله آخوندي افزود: در همين سال 900 ميليون ريال در زمينه هاي بهداشت و درمان، مسکن، هزينه هاي ضروري و کمک هاي تحصيلي به خانواده هاي زندانيان اراک مساعدت شد.
وي بيان کرد: توجه به ارتقاي انجمن حمايت از زندانيان، ايجاد ساختمان براي درآمدافزايي و توجه بيشتر به خانواده مددجويان، اهم اولويت هاي برنامه هاي امسال است.
مسوول فرهنگي تربيتي اداره کل زندان هاي استان مرکزي نيز گفت: مسائل اعتقادي و سوادآموزي در زندان ها بايد مورد توجه جدي مسوولان قرار گيرد؛ چرا که بسياري از ناهنجاري هاي جامعه ريشه در اين دو مقوله دارد.
حجت الاسلام علي اکبري افزود: درصورتي که ماندگاري زنداني زياد باشد، او مي تواند ادامه تحصيل دهد ضمن اينکه 70 برنامه اشتغالزايي و مهارت افزايي با ارائه گواهينامه معتبر از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي نيز در زندان ها اجرا مي شود.
وي بيان کرد: ارائه برنامه هاي قرآني و قرآن آموزي و آموزش هاي اعتقادي نيز براي زندانيان در نظر گرفته شده به طوري که حتي يک زنداني بيکار و بدون هيچ فعاليتي در زندان هاي استان مرکزي وجود ندارد.
در حاشيه اين مراسم نمايشگاهي از توانمندي ها، توليدات و صنايع دستي زندانيان زندان هاي استان مرکزي، اردوگاه کاردرماني و بند نسوان اراک در معرض ديد و فروش قرار علاقه مندان گرفت و درآمد حاصله به خود زندانيان و خانواده هاي آنان داده شد.
برخي از آثار ارائه شده در اين نمايشگاه شامل سوزن دوزي، فرش بافي، قلاب بافي، گيوه دوزي، لباس هاي سنتي ايراني، تابلو فرش، کيف، کفش، قلمزني روي مس، معرق، نقاشي روي پوست، چرم و بوم، سرمه دوزي، گليم، جاجيم و عروسک سازي بود.
علاوه بر زندان مرکزي که مربوط به جرايم عمومي است، اندرزگاه نسوان و اردوگاه کاردرماني موادمخدر در اراک، شهرستان هاي خمين، محلات، دليجان، ساوه و تفرش هم زندان دارند.
زندانيان زير 18 سال استان مرکزي در کانون اصلاح و تربيت اراک نگهداري مي شوند.
دو تن از معاونين استاندار، دادستان عمومي وانقلاب و تني چند از مقامات قضائي استان مرکزي، اعضاي شوراي شهرو شهردار اراک و جمعي از مسوولان استان و خانواده هاي زندانيان در اين مراسم حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن