تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 5 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802036578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پذيرش پروتكل الحاقي تضاد 100 درصدي با منافع ملي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پذيرش پروتكل الحاقي تضاد 100 درصدي با منافع ملي دارد
كارشناس حقوق بين‌الملل و دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تصريح كرد: پروتكل الحاقي ۱۰۰ درصد با منافع ما در تضاد است و هرگز نبايد آن را تصويب كنيم.


كارشناس حقوق بين‌الملل و دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تصريح كرد: پروتكل الحاقي ۱۰۰ درصد با منافع ما در تضاد است و هرگز نبايد آن را تصويب كنيم.
به گزارش تسنيم، محمد‌جواد لاريجاني افزود:‌ دولت‌هاي غربي و به تعبير رئيس‌جمهور، عفلقي‌هاي 1+5 به حقوق ملت ما در زمينه‌هاي مختلف به ويژه عرصه پولي و دسترسي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي تجاوز كردند و ما درصدد دفع اين تجاوزيم. وي گفت:‌اساساً اين مذاكره مربوط به حل يك مناقشه ميان دو طرف نيست بلكه مربوط به دفع تجاوز است و آنها براي گرفتن بهترين نتيجه از تجاوزشان تلاش مي‌كنند و البته متوجه شده‌اند اين طور نيست كه اين تجاوز فقط برايشان فايده داشته باشد بلكه هزينه هم داشته است.
اين كارشناس حقوق بين‌الملل همچنين با اشاره به تعهدات بين‌المللي ما در چارچوب معاهده ان‌پي‌تي اظهار داشت: اين معاهده، معاهده خوبي است به ويژه با توجه به موضع مكتبي و ايدئولوژيك ما كه معتقديم توليد سلاح‌هاي كشتار جمعي خلاف شرع است. لاريجاني افزود: طبعاً ما موضعي قوي در پرچمداري منع اشاعه داريم اما ان‌پي‌تي قانون روي كاغذ و معاهده‌اي مرده است و كساني آن را كشته‌اند كه اكنون مدعي اعمال آن هستند. وي گفت: ‌ان‌پي‌تي بر اركان سه‌گانه منع اشاعه، همكاري بين دولت‌ها براي افزايش زمينه‌هاي همكاري در خصوص فناروي هسته‌اي و از بين بردن سلاح‌هاي هسته‌اي استوار شده، اما بايد دانست كدام يك از اينها انجام شده است. لاريجاني افزود: ما اصل اين معاهده را قبول داريم و آن را امضا كرده ايم كشورهايي هستند كه امضا نكرده‌اند و كسي به آنها حرفي نمي‌زند آن هم با روحيه تهاجمي مانند رژيم صهيونيستي كه وزير دفاعش رسماً درباره معقول بودن استفاده از سلاح هسته‌اي صحبت مي‌كند و سابقه چنين تجاوزي را هم دارد كه اين بسيار فاجعه‌آميز است. وي با طرح اين پرسش كه كدام انبارهاي سلاح‌هاي هسته‌اي نابود شده است، اضافه كرد:‌كشورهاي مدعي، انبارهايشان را بيشتر انباشته كرده‌اند. رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با اشاره به محور همكاري هسته‌اي به عنوان يكي از اركان معاهده ان‌پي‌تي گفت:‌در اين باره نه فقط با ما همكاري نمي‌كنند هر‌گونه زمينه همكاري و استفاده طبيعي را نيز از بين مي‌برند.
 لاريجاني درباره تلاش عده‌اي براي عادي‌سازي پذيرش پروتكل با استناد به اقدام 120 كشور در امضاي آن گفت: بخش عمده‌اي از كشورهايي كه پروتكل را امضا كردند اصلاً تجهيزات اتمي ندارند و اقدام‌شان به مثابه سنگ مفت گنجشك مفت است. وي افزود: كسي كه كمترين تأسيسات هسته‌اي ندارد، پروتكل الحاقي را امضا كند يا نكند اهميتي ندارد، پرسش اين است كه كشورهايي كه تأسيسات وسيع هسته‌اي دارند با پروتكل الحاقي چطور رفتار كرده‌اند؛ اينجاست كه ما هرگز نبايد پروتكل را تصويب كنيم.
 لاريجاني اضافه كرد: البته اين نه به خاطر اين است كه پروتكل ماهيتاً و به شكل فلسفي چيز بدي است بلكه براي اين است كه مسير پروتكل به معنايي كه آنان تعريف كردند 100 درصد با منافع ملي در تضاد است.
اين كارشناس حقوقي با طرح اين پرسش كه كدام يك از اتهامات آژانس عليه ما درست بوده است، افزود: ‌هر روز به ما مي‌گويند فلان جا را نديده ايم اگر مي‌ديديم مي‌توانستيم گزارش بهتري بدهيم. لاريجاني تصريح كرد: اصلا پس فردا مي‌گويند زير دستشويي خانه فلان مسئول محل دپو اورانيوم غني شده بالاي 50 درصد است؛‌مي توانند ادعا كنند ما از اينها همه چيز ديده‌ايم. وي گفت:‌پس صحبت از همكاري‌هاي معقول بين‌المللي نيست صحبت از تخاصم كور بين‌المللي است كه از نهاد آژانس نيز به عنوان ابزار استفاده مي‌كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن