تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري اولين نشست مديران بحران شهرهاي معين استان قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۴۴ب.ظ)
برگزاري اولين نشست مديران بحران شهرهاي معين استان قم موج - نخستين نشست هم انديشي و تخصصي مديران بحران شهرهاي معين استان قم، با حضور نمايندگان استان هاي تهران، اصفهان، مركزي و سمنان در مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، قائم مقام شهرداري قم در اين نشست گفت: اين جلسات باعث مي شود هماهنگي هاي بيشتري در برنامه ريزي و انسجام در مقابله با بحران ها صورت بگيرد.
وي به ويژگي هاي خاص استان قم و قرار گرفتن اين استان در مركز كشور اشاره و اظهار كرد: ما در قم با بيشتر بحران هاي طبيعي كه در جهان وجود دارد، مواجه هستيم و با توجه به اينكه در سال هاي اخير نگاه ويژه اي به بحران هاي طبيعي در سطح كشور مي شود، برگزاري مداوم و مستمر اين گونه جلسه ها امري ضروري و لازم است.
اسماعيل زارعي کوشا تصريح كرد: اين نگاه بهتر از گذشته شكل گرفته است و روز به روز هم به سمت علمي شدن پيش مي رود و برنامه هاي نسبي نيز در اين زمينه وجود دارد اما بايد به گونه اي عمل كنيم تا در مواقع بحراني دچار عدم هماهنگي نشويم، از اين رو ضرورت دارد اين نشست ها به سمت علمي شدن پيش برود تا نقاط ضعف برطرف شوند.
قائم مقام شهرداري قم به نزديكي قم به پايتخت كشور اشاره و خاطرنشان كرد: با توجه به ويژگي هاي خاص تهران، اگر بحراني در تهران روي دهد آمادگي ما تناسب و سنخيت با حجم خطري كه مواجه خواهد شد، ندارد.
وي با بيان اينكه در شهر قم نيز مسائل زيادي داريم كه برخي منحصر به فرد است، تاكيد كرد: با همه مسائلي كه در كل كشور وجود دارد منطقه ما ويژگي هاي خاص خود را دارد و در شهرداري قم در دو سال اخير تلاش و كوشش شده است نگاه ويژه اي به مساله بحران شكل بگيرد و در اين مدت با توجه به هماهنگي ها و انسجام خوبي كه در مجموعه استان وجود دارد،كارهاي خوبي در اين زمينه صورت گرفته است.
زارعي كوشا خاطرنشان كرد: مديريت بحران استانداري قم از مجموعه هاي موفق كشور در اين زمينه است كه به توان و برنامه ريزي استانداري و مديريت بحران استان برمي گردد.
۱۸ مخاطره طبيعي در شهر قم وجود دارد
مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم نيز در اين جلسه گفت: از بيش از ۳۰ مخاطره طبيعي در سطح كشور، ۱۸ مورد مخاطره طبيعي مانند طوفان، سيل، زلزله و يخبندان در قم مشاهده شده است و سه گسل اصلي شمال قم، قم و خضر در اين شهر وجود دارد.
علي اكبر رحيمي با بيان اينكه شهرداري قم داراي ۲۷ ناحيه در هشت منطقه شهري است، گفت: شهر قم از نظر موقعيت جغرافيايي و مناطق تقسيم بندي شده است و در حال احصاي مخاطرات مناطق گوناگون شهري هستيم و از پيشنهادها و نظرهاي اعضا در ايجاد تعامل، همياري و هم افزايي بيشتر در راستاي اجراي بهتر اهداف استقبال مي كنيم.
وي برگزاري منظم اين نشست ها را مهم دانست و افزود: شهر مقدس قم با بيش از يك ميليون نفر جمعيت و در محور مواصلاتي ۱۷ استان كشور قرار دارد و از لحاظ تراكم جمعيتي پس از شهرهاي رشت و تهران در رتبه سوم كشور مي باشد و مهاجرپذيري از خصوصيات آن است و ميزان مساحت بافت فرسوده شهر قم يك هزار و ۷۴ هكتار مي باشد.
حل برخي از مشكلات نيازمند همكاري استان هاي معين است
مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري منطقه ۱۸ تهران نيز گفت: برپايي اين نشست ها موجب هدايت پذيري و رسيدن به يك نقطه مشترك مي شود و بر تعامل و سرعت عمل در مواقع بحراني مي افزايد.
حميدرضا نورايي اظهار كرد: شناخت اعضا و آشنايي با امكانات و تجهيزات يكديگر پيش از وقوع بحران، امري لازم و ضروري است، از اين رو بايد اين نشست ها به صورت ادواري و مستمر، ماهانه يا فصلي برگزار شود و نياز است كه يك كارگروه براي مديران بحران شهرهاي معين تشكيل شود.
وي با تاكيد بر اينكه حادثه خبر نمي كند، خاطرنشان كرد: حل برخي از مسائل و مشكلات نيازمند همكاري استان هاي معين است و بايد براي رفع آنان، مسائل و مشكلات احصا و فهرستي از آنها تهيه و راهكاري براي رفع آنها ارائه شود.
نورايي با بيان اينكه پيش از وقوع بحران هر استاني، بايد استان هاي معين و مسوولان مربوط مناطق تحت معين خود را شناسايي كنند، بيان كرد: در اين نشست ها مي خواهيم براي يك بي نظمي، تعريف نظم كنيم تا در هنگام وقوع حوادث بار ديگر دچار بي نظمي نشويم.
ابوالفضل مرادي مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري كاشان نيز گفت: براي داشتن عملكرد مناسب در مواقع بحراني نيازمند آموزش، ارتباطات و آمارهاي دقيق هستيم تا بتوانيم برنامه ريزي مناسبي در اين زمينه داشته باشيم و اطلاعات و آمار دقيق مي تواند در مواقع بحراني استان هاي معين را براي امدادرساني بهتر ياري كند.
سجاد بلندنظر مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري اصفهان نيز در اين نشست، انجام آموزش هاي مشترك با سرفصل هاي مشخص، تبادل اطلاعات و ايجاد بانك هاي اطلاعاتي مشترك را از جمله راهكارها براي خدمات رساني بهتر در مواقع بحراني برشمرد.
مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري اراك، مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري سمنان و قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري ساوه نيز در اين نشست بر لزوم انجام مانورهاي مشترك ميان استان هاي معين براي آمادگي بيشتر هنگام حوادث تاكيد كردند.
تدوين دستورالعمل و هماهنگي ميان استان هاي معين ضروري است
معاون مديريت بحران استانداري قم نيز با اشاره به تجربيات كشور در بحران هاي طبيعي مختلف در سال هاي اخير گفت: به مساله استان هاي معين بايد توجه ويژه اي شود تا هنگام وقوع حوادث هماهنگي كامل بين مسوولان استان هاي معين وجود داشته باشد از اين رو لازم است از يكديگر شناخت لازم داشته باشيم.
حسين خدمتي، رسيدن به يك زبان مشترك در مفاهيم و واژه ها را ضروري دانست و اظهار كرد: معادل سازي واژه ها و رسيدن به يك زبان مشترك در امداد و خدمات رساني مي تواند سرعت ما را در مواقع بحراني بيشتر كند و كاربرد درست واژه ها در بهتر شدن انجام وظايف موثر است.
وي با بيان اينكه بايد دستورالعمل و آيين نامه مشترك براي اين جلسات تهيه شود، اظهار كرد: هر چه بتوانيم در تدوين، راه آسيب ها را كمتر كنيم، در مقام عمل و در مواقع بحراني موفق تر خواهيم بود و در تدوين دستورالعمل ها بايد به سمت عملياتي و كاربردي شدن گام برداريم.
مديريت مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم به صورت رسمي فعاليت خود را از سال ۱۳۹۲ شروع كرده است و چهار استان تهران، اصفهان، مركزي و سمنان، استان هاي معين قم محسوب مي شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن