تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804282509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوت سالانه 65 هزار نفر در کشور بر اثر مصرف سيگار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۳ب.ظ)
معاون بهداشت در نشست خبري هفته بدون دخانيات: فوت سالانه 65 هزار نفر در کشور بر اثر مصرف سيگار موج - معاون بهداشت در نشست خبري هفته بدون دخانيات بابيان اين که سالانه حدود 65 ميليارد نخ سيگار در کشور مصرف مي‌شود، گفت: سالانه 65 هزار نفر به علت استعمال دخانيات فوت مي‌کنند، که 50 درصد علت مرگ‌ها مربوط به استفاده از سيگار است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر سياري، معاون بهداشت، با اشاره به اين که از هر 10 مرگ ناشي از بيماري‌هاي ريوي، 9 مرگ به دليل استعمال دخانيات است، خاطرنشان کرد: از 6 ميليون مرگ بر اثر استعمال دخانيات، 600 هزار مرگ به دليل دود دسته دوم دخانيات يا همان استنشاق تحميلي دود سيگار است.
وي افزود: همچنين مصرف دخانيات خطر مرگ ناشي از سکته‌هاي قلبي و مغزي را 2 تا 4 برابر افزايش مي‌دهد.
به گفته معاون بهداشت، 90 درصد افرادي که اعتياد به مواد دخاني دارند، از سن زير 18 سال شروع به استعمال دخانيات کرده‌اند.
معاون بهداشت در ادامه، يکي از راهکارهاي کاهش مصرف سيگار را افزايش قيمت دخانيات عنوان کرد و افزود: افزايش ماليات بر قيمت سيگار مي‌تواند موجب کاهش استعمال آن شود که در سال گذشته با وجود تلاش‌هاي صورت گرفته اين امر عملي نشد.
وي افزود: چنانچه اين طرح به عنوان قانون در کشور اجرا مي‌شد، موجب مي‌شد تا در سال 94، 2 هزار ميليارد تومان و در طي 5 سال 11 هزار ميليارد تومان به درآمد دولت از اين طريق افزوده شود.
سياري ادامه داد: همچنين افرادي معتقد هستند که افزايش ماليات بر سيگار، موجب افزايش قاچاق سيگار و در نهايت دسترسي بهتر و آسان نوجوانان به سيگار مي‌شود.
وي ضمن اشاره به وجود قانون‌هايي در کل کشورها به منظور کنترل قاچاق کالا، افزود: در سال 2000 ميلادي 21 درصد سيگار در انگلستان قاچاق بود که با برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌هاي اتخاذ شده به منظور کنترل قاچاق سيگار در سال 2012 اين عدد به 9 درصد کاهش يافت.
سياري با بيان اين که هر چه درآمد کشورها پايين‌تر است ميزان تجارت غيرقانوني در آن‌ها بيشتر است، افزود: کشور ما در گروه کشورهاي با درآمد متوسط بالا قرار دارد.
وي با بيان اين که در کشورهاي با درآمد بالا ميانگين تجارت غيرقانوني سيگار 9.8 درصد است، افزود: در کشورهاي با درآمد متوسط ميزان تجارت غيرقانوني 11.8 درصد و در کشورهاي با درآمد پايين 16.8 است.
معاون بهداشت وجود بازار مناسب براي عرضه کالاي غيرقانوني را از عوامل موفقيت تجارت‌هاي غيرقانوني بيان کرد و بر ضرورت حمايت‌هاي رسمي به منظور جلوگيري از قاچاق کالا و سيگار تاکيد کرد.
وي استفاده از تکنولوژي روز براي کنترل کالاها در بازار را يکي از راه‌هاي جلوگيري از قاچاق کالا و سيگار بيان کرد و گفت: لازم است روي بسته‌هاي سيگار از جهت محل توليد و عرضه، کنترل کيفيت و پرداخت ماليات علامت‌گذاري شود.
سياري در ادامه، بر اطلاع رساني و آگاه کردن مردم از خطرات ناشي از استعمال دخانيات تاکيد کرد و گفت: لازم است در اماکن عمومي مصرف دخانيات منع شود که در اين خصوص فرم‌هايي بابيان هشدارهاي لازم در خصوص عدم مصرف دخانيات طراحي شده است.
وي همچنين، بر عدم تبليغ مصرف مواد دخاني در فيلم‌ها تاکيد کرد و گفت: يکي ديگر از راهکارهاي کاهش استعمال دخانيات مراکز ترک مصرف دخانيات است که در اين راستا حدود 70 مرکز ترک دخانيات در کشور مشغول به کار هستند.
معاون بهداشت يکي از برنامه‌هاي لازم و ضروري در راستاي کاهش استعمال دخانيات را مانيتورينگ و بررسي مصرف دخانيات در مدارس و افراد بالاي 15 سال بيان کرد.
سياري در ادامه، بر همکاري رسانه‌ها در جهت کاهش مصرف سيگار و اطلاع رساني آن‌ها به مردم در خصوص مضرات و خطرات مصرف دخانيات تاکيد کرد و گفت: طبق کنوانسيون بين‌المللي، کشور ما همچون ساير کشورها بايد تلاش کند تا سال 2025 ميلادي 30 درصد مصرف دخانيات را کاهش دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن