تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819828753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌ کهگیلویه و بویراحمد: در کارهای فرهنگی نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌ کهگیلویه و بویراحمد:
در کارهای فرهنگی نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس گفت: در کارهای فرهنگی نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم.

خبرگزاری فارس: در کارهای فرهنگی نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم



به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز نشست شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس برگزار شد. * در کارهای فرهنگی نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم حجت‌الاسلام عبدالرضا جمالزاده نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس با بیان اینکه در کارهای فرهنگی باید براساس برنامه‌ریزی عمل کنیم، اظهار کرد: نیازهای فرهنگی را باید براساس تحولات اجتماعی، تاریخی و فناوری‌های که در حال تحول هستند برنامه‌ریزی کنیم و نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم. * در برنامه‌ریزی فرهنگی تحولات جامعه را لحاظ کنیم وی تصریح کرد: در راستای تربیت فرزندان و جوانان باید جامعه را دیده و رصد کنیم و با مطابقت با آنها برنامه‌ریزی کنیم و برنامه‌ریزی‌ها باید مطابق با تحولات جهانی و ویژگی‌های انسانی لحاظ شود.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس با بیان اینکه انسان‌ها دو بُعدی هستند، عنوان کرد: هر دو بُعد انسان‌ها در کارهای فرهنگی در نظر گرفته شود و انسان‌ها بی‌نهایت طلب هستند.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس بیان کرد: ویژگی‌های کنجکاوی انسان‌ها همچنین باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی مدنظر باشد و به اندازه عقل و تناسب‌ها کارها صورت بگیرد. * نادیده گرفتن گذشته خودمان احساس بی‌هویتی را ایجاد می‌کند جمالزاده ادامه داد: ما نمی‌توانیم در برنامه‌ریزی‌های آینده، گذشته خودمان را نادیده بگیریم، چراکه تاریخ ما پر از افتخارات و بزرگانی است که می‌توان در برنامه‌های فرهنگی بر روی آنها تأکید کرد. اگر ریشه جامعه خشکانده شود، جوانان احساس بی‌هویتی می‌کنند و هرچه بخواهند به او تحمیل می‌کنند، به طور مثال اگر فردی خانواده نداشته باشد، اسیر خیابان‌ها می‌شود، بنابراین وصل جوانان به گذشته خیلی مهم است.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه ارتباط سخنرانان با جوانان اشاره کرد و توضیح داد: جوانان با شیوه‌های جدید ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند و لازم است که براساس شیوه‌های جدید با آنها ارتباط برقرار کنیم. ارتباط با جوانان باید با فضای امروز جامعه تناسب داشته باشد. جمال‌زاده با بیان اینکه کارهای دست‌وپاگیر کنار زده شود، عنوان داشت: ابزارهای جدید از جمله تولید موسیقی، تئاتر، فیلم، کتاب  باید در کارهای فرهنگی دیده شود.
وی در ادامه گفت: جوانان را نمی‌توانیم از آزاداندیشی و کرسی‌های آزاداندیشی دور کنیم و آنها باید مشارکت سیاسی داشته باشند، اما نباید دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی تبدیل و محل زد‌وبندهای سیاسی احزاب و گروه‌ها شوند، به جوانان باید روش تحلیل را بیاموزیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، بصیرت سیاسی برای جوانان و اساتید لازم است.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس بر ضرورت مشارکت همگان در همفکری و اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و توضیح داد: باید با جوانانی که مخاطب ما هستند در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی همفکری کنیم.
جمال‌زاده به تشکیل شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی نقش اساسی و مهمی در زمینه هدایت جوانان بر عهده دارد.
وی ادامه داد: مخاطبین کارهای فرهنگی متفاوت است و متولیان فرهنگی هادیان دانشگاه و جامعه هستند.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس در پایان متولیان فرهنگی را عقول و خردمندان جامعه دانست و افزود: دانشجویان و اساتید فرهیختگان و هادیان فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/82020/ذ40

94/03/04 - 11:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن