تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821067798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور سند مالکیت ویژه اراضی دیم دارای سابقه کشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: صدور سند مالکیت ویژه اراضی دیم دارای سابقه کشت خبرگزاری پانا: جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب با حضور مهندس طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی و دکتر قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس امروز، آخرین روز از اردیبهشت ماه جاری در شهرستان داراب برگزار می شود.
۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد ساعت 11:23

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس طهماسبی در بازدید از بزرگترین دشت گل محمدی ارگانیک دیم جهان در روستای لایزنگان و نوایگان داراب گفت: با توجه به سابقه کشت 200 ساله گل محمدی در لایزنگان،اراضی دیمی که دارای سابقه کشت از قبل از سال 1346 باشند سند مالکیت صادر می گردد.
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:اگر حتی سابقه کشت اراضی دیم،مخلوط با گیاهان جنگلی و بوته زارها نیز باشد می توانیم بصورت بلند مدت این اراضی را به کشاورزان و باغداران اجاره دهیم.
وی افزود:مردم هوشمند سرزمین لایزیگان با انتخاب پرورش گل محمدی که دارای توجیه اقتصادی و بازار پسندی مطلوبی است در اراضی شیبدار منطقه نیز سایر گیاهان دارویی را هم کشت نمایند.
مهندس طهماسبی اظهار داشت:به منظور توسعه کشت های گلخانه ای ،تخصیص اعتبارات و تسهیلات لازم به متقاضیان و علاقه مندان در این خصوص اعطاء می گردد.
مهندس طهماسبی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی،حمایت از تولید کنندگان و توجه به امر صادرات محصولات جزء اولویت های اصلی این وزارتخانه می باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: شهرستان داراب با 5600 هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از 6 هزار تن گل محمدی بزرگترین باغ گل محمدی دیم و ارگانیگ جهان را داراست که روستاهای لایزنگان و نوایگان از عمده تولیدکنندگان گل در این شهرستان هستند به طوری که بیش از 50 درصد گل محمدی استان را تولید می کنند.
قاسمی افزود: سالانه بالغ بر 8917500 لیتر گلاب تولید می شود که 90 درصد محصولات تولیدی به کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
قاسمی اظهار داشت:درسال 93 استان فارس با 6 هزار و 935 هکتار کشت گل محمدی، رتبه اول کشور را در کاشت و برداشت گل محمدی به خود اختصاص داد که از مجموع 6935هکتار، 5340 هکتاربه صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت می شود.
قاسمی با بیان اینکه این استان سالانه 50 درصد گل محمدی کشور را تولید می کند، اظهار داشت: سالانه بطور متوسط 10000 تن گل محمدی از گلزارهای استان برداشت می شود .
وی با اشاره به تولید 10هزار و200تن گل تر از مزارع سطح زیر کشت گل محمدی در سال گذشته تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان تولید گل در سال 94 به 11هزار تن افزایش یابد.
دیگربرنامه های این جشنواره عصر امروز، برگزاری مراسمی با حضور معاون باغبانی وزیر و جمعی از بهره برداران ،باغداران ،کارشناسان خواهد بود و هم چنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه گل و گلاب،عرضه محصولات و عرقیات ناب،طرز تهیه گلاب گیری انجام می گردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن