تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816457292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه لبنانی البنا: اردن و خواب دربسترشیطان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزنامه لبنانی البنا: اردن و خواب دربسترشیطان تهران - ایرنا - روزنامه البنا لبنان نوشت: اردن سال هاست که با تبدیل سرزمین خود به عقبه پشتیبانی و مسیرعبور تروریست های موجود درسوریه، خواب درکنار شیطان را به خوابی آرام درکنارهمسایه ای بی آزارترجیح داده است.


روزنامه البنا چاپ بیروت در گزارشی نوشته حمیدی العبدالله نوشت: اعتراف رسمی اردن به اینکه برکناری فرماندهان امنیتی و در راس آن ها وزیرکشور ناشی از ناکامی های امنیتی و سیاسی و تسلط گروه های تروریستی برشهرمعان در جنوب این کشور نشانگر وجود بحرانی دراین کشور پادشاهی است.
شهر معان اواخر دهه 80 میلادی شاهد اعتراضات گسترده مردمی بود که به درگیری با نهادهای امنیتی و انتظامی منجر شد ولی با موافقت ملک حسین شاه سابق این کشور و بازگشت به روند پارلمانی و برگزاری انتخابات پارلمان که از زمان اشغال کرانه باختری درسال 1967 تعلیق شده بود، این اعتراضات کنترل شد.
البنا نوشت: این اعتراض ها در طول سه دهه گذشته ادامه داشت تا اینکه درسال 2011 پس ازیک دوره درگیری ها، کنترل شهر از دست نیروهای نظامی و امنیتی خارج شد طوری که اکنون فقط ادارات دولتی درشهر معان خدمات رسانی می کنند و نیروهای امنیتی و انتظامی ازشهرخارج شده و دراطراف شهرمستقرشده اند.
این شهراکنون مانند یک شهرفتح شده به شمارمی رود و تروریست های داعش آزادانه درآن جولان می دهند و تظاهرات و مانور برگزارکرده و پرچم های داعش بالا می برند.
البنا نوشت: نمی توان تغییرات امنیتی ناشی از ناکامی و کوتاهی را ازسیاست رسمی کشورکه توسط بالاترین مقام اجرایی آن یعنی پادشاه تدوین می شود جدا دانست.
اردن تحت تاثیرائتلاف با آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بویژه در دوسال گذشته مرزهای خود را درمقابل ترویست ها برای ورود به سوریه بازگذاشت و برکسی پوشیده نیست که بیشترفرماندهان گروه های تروریستی بویژه گروه های وابسته به القاعده که در استان درعا فعالیت می کنند اردنی و عربستانی هستند.
تجربه های مختلف بویژه تجربه پاکستان در دهه 80 میلادی نشان داده که هرکشوری که مرزها و سرزمین خود را به روی تروریست ها می گشاید دیر یا زود هزینه آن را می پردازد.
البنا نوشت:به عبارت دیگر، پاکستان در دهه 80 میلادی القاعده را برای آموزش تروریست ها و ارسال آن ها به افغانستان تشکیل داد ولی درپایان از بیرون راندن همه تروریست ها از خاک خود ناتوان ماند، حتی بسیاری ازشهروندان این کشور نیز به القاعده پیوستند، برای تبلیغ اندیشه های القاعده تلاش کردند و درمناطق مختلف پاکستان دارای پایگاه ها و مقبولیت مردمی شدند.
این اقدامات بعدها منجر به تشکیل گروه های تروریستی شد که با ارتش پاکستان به نبرد برخاستند و برخی ازاین گروه ها مانند طالبان پاکستان همچنان درحال فعالیت هستند و به صورت تقریبا روزانه به ارتش و نهادهای دولتی حمله می کنند و برخی ازمناطق کشور را به پناگاه های امن خود تبدیل کرده اند.
روزنامه لبنانی البنا افزود:امروزهمین تجربه درحال تکرارشدن در اردن است و برکناری مسوولان امنیتی کاری ازپیش نخواهد برد و بسیار دیر انجام شد، کسانی که باید مورد مواخذه قرارگیرند طرف هایی هستند که اجازه حضور تروریست ها در سرزمین اردن را داده اند، حتی اگر هدف از این کار تخریب کشور همسایه بوده باشد، پس لرزه های حضور تروریست ها در داخل اردن، قابل انتظاربود و این اتفاق غافلگیرکننده نبوده و نخواهد بود.
خاورم**6116**1010



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن