تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819188158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه سیاسی ، فرهنگی و رسانه ای دستاورد استاندار دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان


واضح آرشیو وب فارسی:سيستان آنلاين: سیستان آنلاین: رویکرد دولت تدبیر و امید در طول دو سال گذشته گسترش فضای باز رسانه‌ای بوده است اما از آنجاییکه در دولت گذشته مشکلات متعددی وجود داشت ایجاد فرهنگ انتقادپذیری در سطوح مختلف مدیران استان نیاز به زمان دارد.   به ...
سیستان آنلاین: رویکرد دولت تدبیر و امید در طول دو سال گذشته گسترش فضای باز رسانه‌ای بوده است اما از آنجاییکه در دولت گذشته مشکلات متعددی وجود داشت ایجاد فرهنگ انتقادپذیری در سطوح مختلف مدیران استان نیاز به زمان دارد.
IMG-20150523-WA0057
  به گزارش سیستان آنلاین: توسعه سیاسی , فرهنگی , اجتماعی و رسانه ای یکی از دستاوردهای حضور علی اوسط هاشمی استاندار دولت تدبیر و امید در استان سیستان و بلوچستان است. اولین نشست فعالین سیاسی منطقه سیستان با علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با استقبال بی نظیر تشکل ها و احزاب سیاسی و همچنین با حضور معاونان استاندار , فرمانداران مناطق سیستان و سایر مدیران محلی در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل برگزار گردید.
IMG-20150523-WA0021
در این نشست با توجه به گسترش فضای باز رسانه ای در دولت تدبیر و امید تعدادی از جوانان فعال سیاسی منطقه سیستان از طیف های مختلف سیاسی به بیان دیدگاه های خود در رابطه با مسایل مختلف سیستان پرداختند.
DSC_4854
در ابتدای این نشست مهدی کشته گر از فعالان رسانه ای و سیاسی منطقه سیستان ضمن خوش آمد به حاضرین در این نشست درباره نقش رسانه ها در تحقق شعار سال ” دولت و ملت، همدلی و هم زبانی ” سخنانی ایراد نمود. کشته گر افزود : رسانه ها علاوه بر نقش ذاتی خود بار سیاسی , فرهنگی احزاب و تشکل های مردم نهاد را نیز بر عهده دارند و رسانه ها با توجه به دامنه تاثیرگزاریشان نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند. وی افزود: یک رسانه مردمی و حامی دولت می تواند در عین حالی که زبان گویای مردم باشد با بیان مشکلات و کاستی ها، و ارائه راهکار به دولت یاری برساند. رسانه اگر از خط مسیر صحیح خارج شود به سمت نقد غیرمنصفانه و یا حمایت کورکورانه پیش خواهد رفت. فعال رسانه ای و سیاسی منطقه سیستان در ادامه بیان داشت: یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان سیستان و بلوچستان فضای باز رسانه ای و پاسداشت شعار زنده باد مخالف من و البته پاسخگویی به رسانه ها می باشد. سخنران بعدی این نشست دهمره و پس از آن نرگس میرشکار بود ، وی بر لزوم توجه به بانوان تاکید نمود.
13597
در ادامه این نشست سعید غفاری بر توجه به مسایل اجتماعی منطقه سیستان تاکید نمود و یادآور شد: سطح آموزشی، فرهنگی، اجتماعی به صورت موازی همراه با طرح های اقتصادی ارتقا یابد. سعید غفاری افزود : بسیاری از هزینه های طرح های عمرانی به دلیل عدم آگاهی برخی مدیران و عدم ورود به موقع دفتر فنی استانداری هدر می رود که باید در این باره فکر اساسی شود و طرح های کلان به مدیرانی آگاه و مطلع سپرده شود.
IMG_20150524_072842
احسان امیرشاهی سخنران دیگر این نشست بود، وی با اشاره به آیه ۱۱ سوره شریفه رعد که میفرماید خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر اینکه خودش بخواهد توجه حضار را به این نکته جلب کرد که مقدرات شما طبق این آیه شریفه قبل از هر چیز و هر کس در دست خود شماست. امیرشاهی افزود: رای و اعتماد مردم سیستان به دولت تدبیر و امید از اعتقاد قلبی آنها نشات می گیرد و نقدهای اساسی به دولت قبل وارد می باشد. امیرشاهی در پایان از نبود فضای باز سیاسی انتقاد کرد و افزود: باید جریانات سیاسی و احزاب و تشکل ها تقویت و به فعالیت مستمر و پیوسته ترغیب شوند، و از دولت خواست برای انسجام و فعالیت هرچه بیشتر جوانان و حضورشان در مسایل سیاسی منطقه تلاش نماید.
IMG-20150523-WA0020
دکتر محمد تقی رخشانی بعنوان فعال سیاسی در استان سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: هر دو جناح سیاسی در سیستان فعالند اما با توجه به مشکلات عدیده در زمینه توسعه سیستان ضرورتی به بحث های سیاسی نمی بینند. مدیر مسوول روزنامه زاهدان خاطرنشان کرد: مردم منطقه سیستان در انتخابات سال ۷۶ بیش از ۷۱ درصد به دولت اصلاحات رای دادند و در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم ۶۸ درصد به رییس دولت اعتدال رای دادند. وی بیان داشت: دوستان اصولگرا بلندگوهای بیشتری در اختیار دارند و صداهایشان بهتر شنیده می شود و این از جهت عقده گشایی نیست بلکه چنانچه این رقابت ها نباشد طراوت سیاسی وجود نخواهد داشت. رخشانی با بیان اینکه فعالیت های سیاسی هزینه دارد؛ امنیت بعد از فعالیت های سیاسی اصلاح طلبان را خواستار شد. این فعال سیاسی گفت: سیستان بدون کشاورزی قابل تعریف است اما بدون تالاب هامون غیرقابل تعریف است. وی موسیقی، تعزیه، شاهنامه خوانی، صنایع دستی و مواد غذایی را ظرفیت های سیستان دانست و تصریح کرد: در سیستان ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید بیشتر به آنها پرداخته شود. مدیر مسوول و صاحب امتیاز روزنامه زاهدان ادامه داد: حفظ، نگهداری و شناساندن میراث فرهنگی و آثار باستانی و تاریخی منطقه سیستان به تنهایی از عهده یک اداره و سازمان خارج است بلکه بایستی مردم به کمک آن بشتابند و بخش خصوصی با برگزاری تورهای گردشگری در سیستان گام های بزرگی در این زمینه بردارد.
IMG-20150523-WA0018
سخنران پایانی این نشست علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان بود، وی در ابتدای سخنانش گفت : همواره باید در کنار انقلاب باشیم و بدانیم که قدرت دولت و حکومت برگرفته از مردم است. وی اظهار داشت: پیچیدگی مشکلات در این استان کثیر و تفاوت ها در مقایسه با دیگر نقاط کشور بسیار است بطوریکه در ۹ استانی که کار کردم به این انداز درگیر حاشیه نبودم. استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از سال ۸۶ تا ۹۳ با جریاناتی که در این استان شکل گرفت و رقابت مذهب با مذهب ایجاد شد مردم شاهد ترور معلمان، کارمند ثبت احوال و انفجار از مسجد جامع زاهدان تا تاسوعای چابهار بودند، بیان کرد: هم اینک این بذر خنثی شده و آرامش به منطقه بازگشته و این آرامش باعث توسعه پایدار در استان خواهد شد. وی یادآور شد: اگر متن را رها کرده و در حاشیه سیر کنیم عرصه برای افرادی که خود را صاحبان قدرت می بینند باز می شود. هاشمی گفت: در سال جاری دو انتخابات پیش رو داریم و باید به مجلسی بیاندیشیم که در آن گریز از قانون و برنامه نباشد و کتمان و رانت در حوزه نظارت کاملا زدوده شود. وی تصریح کرد: برخی شخصیت ها نقش و سرمایه های بزرگ این مملکت هستند که باید به دنبال چنین افرادی رفت و آنان را مجاب به پذیرش کاندیداتوری برای نمایندگی مردم کرد.
IMG-20150523-WA0017
استاندار سیستان و بلوچستان بر توسعه سازمانهای مردم نهاد تاکید کرد و گفت: کمتر از یک ماه مجوز ایجاد سازمانهای مردم نهاد صادر شود و تلاش بر این است که با کمک دستگاههای امنیتی بروکراسی اداری سریع انجام شود. وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان متعهد به تامین ۵۰ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور شده است، اظهار داشت: تحقق این اقدام مهم برابر با ایجاد ۱۲ کارخانه سیمان است که به یاری خدا مجوز آن از معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری اخذ شده و وام بدون کارمزد تا مبلغ یک میلیارد ریال در فرمانداری و بیشتر از آن در استانداری مورد تصویب قرار خواهد گرفت. هاشمی تاکید کرد: راهکار مبارزه با قاچاق اقدامهای نظامی و امنیتی نیست بلکه نقش پذیری و اعتماد به مردم امنیت را برقرار می کند. وی یادآور شد: امروز نارضایتی در میان نخبگان به حداقل رسیده است.
یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ |





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سيستان آنلاين]
[مشاهده در: www.sistanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن