تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803271355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی قطع سهمیه بنزین خرداد، فردا در مجلس |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بررسی قطع سهمیه بنزین خرداد، فردا در مجلس
دور جدید تغییر قیمت بنزین در دولت تدبیر و امید در حالی کلید می‌خورد که پیشتر چندین مقام ارشد دولتی همچون بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمد باقر نوبخت، سخنگوی اقتصادی دولت از تثبیت قیمت و سهمیه‌های بنزین تا اطلاع ثانوی خبر داده و تأکید کرده بودند، دولت فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین یا تغییر سهمیه‌ها ندارد.
کد خبر: ۵۰۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ - 23 May 2015



وقتی نفت ارزان شده، ‌کسی حق ندارد بنزین را گران کند
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، دلایل عدم واریز سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی را اعلام کرد و گفت: این موضوع صرفا به دلیل «تصمیم‌گیری‌های دولتی» اتفاق افتاده است.

به گزارش «تابناک»، داو‌د عربعلی درباره دلایل عدم واریز سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی برای خردادماه سال جاری گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، متولی توزیع و عرضه بنزین، مجری سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر اینکه سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خوروهای عمومی و وانت‌بار‌ها برای خردادماه سال‌جاری واریز شده است، در عین حال تصریح کرد: واریز سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای خردادماه سال جاری فعلا در مرحله تصمیم‌گیری است.



دور جدید تغییر قیمت بنزین در دولت تدبیر و امید در حالی کلید می‌خورد که پیشتر چندین مقام ارشد دولتی همچون بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمد باقر نوبخت، سخنگوی اقتصادی دولت از تثبیت قیمت و سهمیه‌های بنزین تا اطلاع ثانوی خبر داده و تأکید کرده بودند، دولت فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین یا تغییر سهمیه‌ها ندارد.

همچنین سید ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در جمع خبرنگاران گفته بود: قیمت و سهمیه‌های بنزین دست‌کم تا پایان سال جاری هیچ تغییری نمی‌یابد. در همین حال، اردیبهشت ماه سال جاری، فیض بخش رئیس ستاد مدیریت و حمل و سوخت کشور هم با رد هر گونه افزایش و یا تغییر در قیمت و یا سهمیه‌های بنزین تأکید کرده بود: هیچ برنامه‌ای برای تغییر سهمیه‌ها و قیمت بنزین فعلا در دستور کار نیست.

انجام این کار فرضیه تثبیت و یکسان سازی نرخ سوخت را افزایش می‌دهد. از مد‌ها پیش این سناریو یکی از مباحثی بود که بار‌ها مطرح ‌ولی همه این مطالب از سوی مسئولان رد شده ‌و بنایی بر افزایش قیمت نبوده است.

با این حال، امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع و با اظهار بی‌اطلاعی گفت: من هم صبح امروز متوجه شدم و تعجب کردم قرار نبود چنین اتفاقی روی دهد، اگر هم چنین چیزی است باید از قبل اعلام می‌شد، این کار هم جو روانی ایجاد می‌کند که برای مردم و بازار اثرات منفی بسیار‌ی خواهد داشت و هم ‌می‌توان از نظر معیشتی یک شک بزرگ در اقتصاد کشور ایجاد کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا دولت ممکن است با این کار به فکر یکسان سازی نرخ سوخت باشد، گفت: الان زمان این کار‌ها نیست، در ‌دنیا هر گاه نفت ارزان می‌شود، قاعدتا بنزین باید ارزان شود. نمی‌شود ما وقتی قیمت نفت پایین آمده، فراورده‌های نفتی را گران کنیم.

وی گفت: ما فردا در مجلس به این موضوع ورود می‌کنیم تا بفهمیم موضوع چه چیزی است. قرار ‌نبود امسال حامل‌های انرژی اصلا گران شود، باید مشخص شود چرا دولت این کار را کرده و اگر قرار است سوخت یارانه‌ای داده نشود باید قبلا اعلام می‌کردند.

با این حال ناصر سودانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: «صادقانه بگویم توپ در زمین دولت است». دولت اگر بخواهد هدفمندی یارانه‌ها را بر اساس نوسان در حامل‌های انرژی اعمال کند، دستش باز است. البته دولت این نظر را ندارد. ما هم همین برنامه را تعیین می‌کنیم، چون بنزین کالای استراتژیک است‌».

نکته جالب اینکه تاکنون هیچ گونه مصوبه یا بخش‌نامه‌ای از سوی وزارت نفت و دولت به منظور تغییر سهمیه‌ها و قیمت فروش بنزین به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ نشده ‌و معلوم نیست این کار دولت در راستای کدام سناریو صورت گرفته است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن