تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820444406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعیت مطلق اعزام به حج تمتع 94 برای معتادان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ممنوعیت مطلق اعزام به حج تمتع 94 برای معتادان خبرگزاری پانا: اعزام به حج تمتع 94 برای معتادان، زنان باردار، بیماران سرطانی تحت درمان فعال و بیماران قلبی به طور مطلق ممنوع است.
۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد ساعت 08:22

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، همایش توجیهی پزشکان و مدیران کاروان های استان فارس در حج تمتع 94 با حضور مدیر عامل این جمعیت، مدیر حج و زیارت و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه فارس، صبح روز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه جاری در سالن کنفرانس حوزه ستادی جمعیت استان برگزار شد. دکتر روستا رئیس بیمارستان ایران در مدینه در همایش توجیهی پزشکان و مدیران کاروان های استان فارس در حج تمتع سال جاری، گفت: اعتیاد به مواد مخدر به هر شکل و به هر میزان، بارداری، سرطان کنترل نشده و یا تحت درمان فعال و نارسایی قلبی با فانکشن کلاس 3 یا 4، در صدر موارد ممنوعیت مطلق اعزام به حج می باشد. رئیس بیمارستان قلب الزهرا(س) و رئیس بیمارستان ایران در مدینه در این همایش به تشریح نحوه معاینات و ارائه خدمات پزشکی در حج تمتع سال 94 پرداخت و بر ممنوعیت مطلق اعزام معتادان، زنان باردار، بیماران نارسایی های قلبی با فانکشن کلاس 3 و 4 و بیماران سرطانی کنترل نشده و یا تحت درمان فعال تاکید کرد.
آزاد مدیر حج و زیارت استان فارس نیز در این همایش با بیان اینکه مدیران، پزشکان و روحانیون کاروان های حج تمتع باید با خدمت با زائران بیت الله الحرام، قدر این نعمتی را که خداوند به آنها ارزانی داشته بدانند، اظهار کرد: فلسفه وجودی پزشک کاروان، رساندن زائر به حد استطاعت برای انجام اعمال حج و نگه داشتن وی در این مرحله است.
آزاد خواستار برنامه ریزی دقیق برای اتمام کامل فرآیند معاینات پزشکی و ثبت آن در سامانه مربوطه، قبل از اعزام زائران به حج تمتع امسال شد.
حجت الاسلام و المسلمین نعیمی نیز که از طرف حجت الاسلام و المسلمین شریفانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه فارس در این همایش حضور یافته بود، در سخنانی گفت: آنچه به عنوان دست اندرکار و کارگزار فرهنگی، درمانی و اجرایی در ایام حج مورد توجه است، برخورداری از سعه صدر، خلق و خوی نرم، شکیبایی و متانت در گفتار و رفتار با حجاج و زائران می باشد.
نعیمی با تاکید بر پیشگیری به عنوان امر مقدم بر درمان، یادآور شد: رعایت شئونات اسلامی در فعالیت های پزشکی حج از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
وی در ادامه به ارائه توصیه هایی به مدیران کاروان ها درباره مکان برگزاری جلسات، استفاده از وسایل کمک آموزشی و محصولات فرهنگی پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین قاسمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این همایش به تبیین شان نزول آیات برائت از مشرکین در سوره مبارکه توبه پرداخت و این سوره را مظهر قهر و غضب خداوند نسبت به مشرکان در هتک حرمت حرم امن الهی معرفی کرد.
در این جلسه آخرین دستورالعمل های اجرایی پزشکی حج تمتع سال 94 توسط دکتر شمشادی معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر فارس تبیین شد.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن