تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805805579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقوط الرمادي و ادامه عهدشكني امريكا در فروش سلاح بغداد به سمت مسكو چرخيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سقوط الرمادي و ادامه عهدشكني امريكا در فروش سلاح بغداد به سمت مسكو چرخيد
پيشروي داعش در مناطقي كه امريكايي‌ها با اعمال فشار بر دولت مركزي مانع حضور نيروهاي مردمي در قالب الحشد الشعبي شده است و همچنين كارشكني واشنگتن در تأمين تسليحات مورد نياز بغداد باعث شده دولتمردان عراقي بيش از پيش به سمت روسيه گرايش پيدا كنند، در همين راستا نخست وزير آن كشور روز پنج‌شنبه در مسكو با مقامات روس ديدار و بر لزوم همكاري دو كشور براي مقابله با تروريسم تأكيد كرد.
نویسنده : محمد بابایی 


پيشروي داعش در مناطقي كه امريكايي‌ها با اعمال فشار بر دولت مركزي مانع حضور نيروهاي مردمي در قالب الحشد الشعبي شده است و همچنين كارشكني واشنگتن در تأمين تسليحات مورد نياز بغداد باعث شده دولتمردان عراقي بيش از پيش به سمت روسيه گرايش پيدا كنند، در همين راستا نخست وزير آن كشور روز پنج‌شنبه در مسكو با مقامات روس ديدار و بر لزوم همكاري دو كشور براي مقابله با تروريسم تأكيد كرد.
چند روز پس از سقوط شهر الرمادي مركز بزرگ‌ترين استان عراق به دست داعش حيدر العبادي نخست وزير اين كشور روز پنج‌شنبه در مسكو با رهبران روسيه ديدار و گفت‌وگو كرد. در اين ديدار حيدر العبادي از رهبران روس خواست نقش بيشتري در جنگ با داعش به عهده بگيرند. خبرگزاري اينترفكس روسيه گزارش داد: العبادي در جريان ديدار با ديميتري مدودف همتاي روسي خود گفته است: «‌تروريسم دگرگون شده و در حال تكامل يافتن است. اين امر مستلزم توجه بيشتر از طرف روسيه است. ما براي تقويت همكاري با مسكو بي‌صبرانه منتظريم.» العبادي پس از ديدار با مدودف با ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه نيز ديدار كرد. العبادي در اين ديدار با تأكيد بر گسترش همكاري‌ها با روسيه، گفت: «ما بر توسعه روابط در همه زمينه‌ها از جمله همكاري در فناوري‌هاي نظامي، توسعه همكاري‌هاي اقتصادي و همكاري در صنايع نفت و گاز تمركز داريم.» ولاديمير پوتين هم با اشاره به اينكه عراق «همپيمان قديمي و قابل اعتماد در منطقه است» بر لزوم «گسترش همكاري‌هاي دو كشور در زمينه فناوري نظامي» تأكيد كرد.
تحليلگران و رسانه‌ها سفر نخست وزير عراق به مسكو را نشانه چرخشي در سياست خارجي بغداد از واشنگتن به مسكو عنوان كرده‌اند. شبكه خبري يورونيوز در آستانه سفر العبادي به روسيه نوشت: «عدم موفقيت استراتژي امريكا در مبارزه با گروه دولت اسلامي و پيشروي اين گروه در عراق و سوريه، حيدر العبادي نخست وزير عراق را روز پنج‌شنبه براي ديدار با ولاديمير پوتين رئيس‌جمهوري روسيه راهي مسكو كرد.» خبرگزاري روسي اسپوتنيك در تحليلي ضمن يادآوري عدم حمايت امريكايي‌ها از نوري المالكي زماني كه داعش به موصل حمله كرد، آمده است: «آقاي العبادي. . . پس از ماجراهاي اخير [سقوط رمادي] به اين نتيجه رسيد كه نه فقط نمي‌تواند روي كمك غربي‌ها حساب باز كند بلكه بايد تلاش كند عراق از گزند آنها در امان بماند.» لازم به يادآوري است سقوط الرمادي پس از آن صورت گرفت كه امريكايي‌ها با اعمال فشار بر دولت العبادي مانع از حضور نيروهاي مردمي معروف به «الحشد الشعبي» براي دفاع از اين شهر شدند، به نظر مي‌رسد آشكار شدن اين مسئله كه امريكايي‌ها براي حمايت از دولت بغداد جهت مقابله با داعش جدي نيستند باعث شده است عراقي‌ها به اين نتيجه برسند كه بايد به دنبال كشوري مطمئن‌تر جهت تأمين تسليحات مورد نياز خود بروند؛ مسئله‌اي كه تحليلگران سفر العبادي به مسكو را در اين راستا ارزيابي مي‌كنند.   خبرگزاري المعلومه هم نوشت: «برخي شخصيت‌ها و جريان‌هاي سياسي عراق اكنون خواستار آن شده‌اند كه همكاري‌هاي نظامي با امريكا در جنگ عليه داعش متوقف شود ودولت عراق براي تأمين نيازهاي تسليحاتي، روسيه وساير كشورهاي جهان را مورد توجه قرار دهد.»

   انتشار اسناد محرمانه از حمايت امريكا از داعش در سوريه
سازمان ديده بان قضايي امريكا با انتشار اسناد مربوط به دو وزارتخانه خارجه و جنگ امريكا، اسرار بسيار مهمي را در مورد جنگ عليه سوريه و نقش امريكا در به قدرت رسيدن و شكل‌گيري گروهك تروريستي داعش فاش كرد. به گزارش پايگاه اينترنتي العهد، اسناد ياد شده متعلق به اواسط سال 2011 است كه از كنسولگري امريكا در شهر بنغازي ليبي به بيرون انتقال يافته است. اين اسناد از شكل‌گيري گروهك‌هاي تروريستي در سوريه با حمايت كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و تركيه سخن مي‌گويد. امريكا توسط ليبي تسليحات در اختيار اين گروهك تروريستي قرار داد به گونه‌اي كه نمي‌تواند نقش خود را در تشكيل به اصطلاح امارت اسلامي در شرق سوريه انكار كند.

   حمله ائتلاف به يك جنگنده عراقي
همزمان با افزايش گزارش‌ها از حمايت‌هاي پنهاني امريكا از داعش منابع خبري روز پنج‌شنبه از هدف قرار گرفتن يك فروند جنگنده سوخوي عراقي در الرمادي توسط نيروهاي ائتلاف به رهبري امريكا خبر دادند. به گزارش ايرنا، شاهدان روزچهارشنبه به خبرگزاري المعلومه گفتند كه دو فروند جنگنده عراقي مواضع داعش درغرب الرمادي را بمباران كردند كه طي آن 35 تن از نيروهاي داعش كشته شدند  و خسارات زيادي به تجهيزات آنان وارد شد، اما درهمين زمان جنگنده‌هاي ائتلاف درمنطقه ظاهر شده و يكي از آنان به سمت يكي از دو جنگنده عراقي شليك كرد كه جنگنده عراقي در آسمان شعله ور شد.  اين حادثه براساس گزارشي كه درسايت‌ها وشبكه‌هاي اجتماعي درعراق بازتاب يافته، درمنطقه البوشجل درصحراي حوران درغرب الرمادي رخ داد، اما در خبر ياد شده به جزئيات بيشتري ازاين حادثه اشاره نشده ومنابع رسمي نيز هنوز نسبت به اين خبر واكنش نشان نداده‌اند. منابع گفته‌اند كه جنگنده ائتلاف به صورت عمدي هواپيماي عراقي را هدف قرار داده است.  

   تأكيد آيت‌الله سيستاني بر طرح هوشمندانه
همزمان با آماده شدن نيروهاي دولتي و مردمي عراق براي بازپس‌گيري شهر الرمادي مراجع اين كشور خواستار طرح هوشمندانه براي پاكسازي عراق از داعش شدند. به گزارش رويترز، «شيخ عبدالمهدي الكربلايي»، سخنگوي آيت الله سيستاني روز جمعه به نمايندگي از وي گفت: بايد يك طرح دقيق و هوشمندانه توسط شخصيت‌هاي كاركشته و وطن پرست ترسيم شود تا مسائل نظامي و امنيتي را حل و فصل و پاكسازي همه قلمرو عراق از لوث وجود داعش را آغاز كنيم. وي با تأكيد بر لزوم تمركز بر پيشروي و حمله، افزود: تمركز بيش از حمله بر دفاع معطوف بوده است و اين رويه برتري دشمن را ميسر مي‌كند. وي ادامه داد: «ابتكارعمل همواره بايد در دست نيروهاي مسلح، حشد الشعبي و نيروهاي قبايلي باشد.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن